Viritys/1200

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Valtzu

Viritys/1200

Viesti Kirjoittaja Valtzu »

Mikäköhän mahtais olla edullisin/helpoin/paras tapa saada 1200 ladaan hieman lisää tehoa? Kyseessä on ihan peruskone, mille ei ole mitään viritystä vielä tehty. Eli tapa jolla sais 1200 ladasta helpoiten tehoja irti, olis hakusessa??? (Jos sellasta nyt on???)
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

vaihda kaasutin peltisarja putkisto työstätä kansi.




minkä asteinen nokka kävis vaihdettujen osien kans. kaasari peltisarja
putkisto työstettykansi ja jos kannesta otetaan millipois.sorvattu vauhtipyörä
vaihtoehdot olis:
284°/292°/105° 10,37mm

306°/105° 11,10mm

312°/105° 11,98mm

286°/105° 11,0mm

koneena on 1,2 ja wiseco männät (siis nämä tulossa)
arto hietakangas
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

:twisted: Edullisin tapa on kevetää :!: Takapenkki ja repsikan penkki ja kaikki muu tarpeeton pois...
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Isompi kone, sitten noita perusvirejä siihen. Ja kannattaa nokkien kanssa muistaa että kireämpi nokka vaatii isomman puristussuhteen toimiakseen. Eli jos milli kannesta pois niin 300-asteinen nokka on ihan hyödytön. Ennemmin lohkosta siten pois että mäntä tulee lohkon tasoon, sitten palotilalla/männillä puristussuhde kohdalleen ~10 ja 280-290-asteita + 10-11mm nostoa. Tällä tavoin kun nostetaan puristussuhde niin saadaan parempi palje-efektikin ja sitenkin ehkäistyä nakutusta. Eli "väärin" tehty 10 puristuksilla oleva kone nakuttaa helposti, oikein tehty 11 puristeinen ei.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin