Viritys/1200
Viritys/1200
Mikäköhän mahtais olla edullisin/helpoin/paras tapa saada 1200 ladaan hieman lisää tehoa? Kyseessä on ihan peruskone, mille ei ole mitään viritystä vielä tehty. Eli tapa jolla sais 1200 ladasta helpoiten tehoja irti, olis hakusessa??? (Jos sellasta nyt on???)
vaihda kaasutin peltisarja putkisto työstätä kansi.
minkä asteinen nokka kävis vaihdettujen osien kans. kaasari peltisarja
putkisto työstettykansi ja jos kannesta otetaan millipois.sorvattu vauhtipyörä
vaihtoehdot olis:
284°/292°/105° 10,37mm
306°/105° 11,10mm
312°/105° 11,98mm
286°/105° 11,0mm
koneena on 1,2 ja wiseco männät (siis nämä tulossa)
minkä asteinen nokka kävis vaihdettujen osien kans. kaasari peltisarja
putkisto työstettykansi ja jos kannesta otetaan millipois.sorvattu vauhtipyörä
vaihtoehdot olis:
284°/292°/105° 10,37mm
306°/105° 11,10mm
312°/105° 11,98mm
286°/105° 11,0mm
koneena on 1,2 ja wiseco männät (siis nämä tulossa)
arto hietakangas
Isompi kone, sitten noita perusvirejä siihen. Ja kannattaa nokkien kanssa muistaa että kireämpi nokka vaatii isomman puristussuhteen toimiakseen. Eli jos milli kannesta pois niin 300-asteinen nokka on ihan hyödytön. Ennemmin lohkosta siten pois että mäntä tulee lohkon tasoon, sitten palotilalla/männillä puristussuhde kohdalleen ~10 ja 280-290-asteita + 10-11mm nostoa. Tällä tavoin kun nostetaan puristussuhde niin saadaan parempi palje-efektikin ja sitenkin ehkäistyä nakutusta. Eli "väärin" tehty 10 puristuksilla oleva kone nakuttaa helposti, oikein tehty 11 puristeinen ei.
Vauhdin tae - alamäki