Saadaankohan ranskalaista mukavuutta vai sähkö- ja hydrauliikkavikoja

Tuota olisi kai pitänyt kysyä jo neljäkymmentä vuotta sitten...Lada Scandinavia kirjoitti:miksi lähteä valmistamaan autoa, jossa vikoja ilmenee ja laatu mitä sattuu.
Ei Ladan hinta/laatusuhteessa ollut 70-luvulla valittamista. Näkihän sen jo myyntitilastoissa.Jusu kirjoitti:Tuota olisi kai pitänyt kysyä jo neljäkymmentä vuotta sitten...Lada Scandinavia kirjoitti:miksi lähteä valmistamaan autoa, jossa vikoja ilmenee ja laatu mitä sattuu.
Miksi ihmeessä satakympin tekniikka otettaisiin uudelleen käyttöön, kun Priorakin on tässä välissä keksitty?Lada Scandinavia kirjoitti:===tekniikkakin(110 Ladan) on vanhaa ====
Moottorialan toimittajien asiantuntemus - olen itsekin ollut - on yleensä melko vaatimaton. Innostusta alaan saattaa kyllä olla, mutta koulutusta useinkaan ei, joten ollaan melko lailla myynninedistämistekniikan armoilla. Tilanne on pitkälti sama ulkomaillakin.Lada Scandinavia kirjoitti:Priorahan perustuu pitkälti Lada 110 tekniikkaan. Olin 2007 Prioran kyydissä ja sitä esiteltiin minulle. Paikka, Piter Lada Pietarissa.
Venäjän autoalan toimittajat moittivat juuri Prioraa siksi, kun siinä on liian paljon vanhaa.
Tietty vanhaa tekniikkaa käyttäen, saadaan valmistuskulut pieneksi.
Ladan insinöörit pitäisi mennä ulkomaille koulutukseen ja saada selkeä opetus siitä, mitä tarkoittaa laatu ja miten sitä tehdään.
Omasta satakympistä jäi lähinnä mieleen moottorin ohjausjärjestelmän toimimattomuus.Nimimerkillä "vieläkin niskat kipeänä"Sdelano v SSSR kirjoitti:Moottorialan toimittajien asiantuntemus - olen itsekin ollut - on yleensä melko vaatimaton. Innostusta alaan saattaa kyllä olla, mutta koulutusta useinkaan ei, joten ollaan melko lailla myynninedistämistekniikan armoilla. Tilanne on pitkälti sama ulkomaillakin.Lada Scandinavia kirjoitti:Priorahan perustuu pitkälti Lada 110 tekniikkaan. Olin 2007 Prioran kyydissä ja sitä esiteltiin minulle. Paikka, Piter Lada Pietarissa.
Venäjän autoalan toimittajat moittivat juuri Prioraa siksi, kun siinä on liian paljon vanhaa.
Tietty vanhaa tekniikkaa käyttäen, saadaan valmistuskulut pieneksi.
Ladan insinöörit pitäisi mennä ulkomaille koulutukseen ja saada selkeä opetus siitä, mitä tarkoittaa laatu ja miten sitä tehdään.
Priorassa on 110:een verrattuna mm. uusi moottori ohjausjärjestelmineen.
Olisiko muuten Prioraan pitänyt keksiä vaikkapa uusi jousitus, kun 110:stä voitiin ottaa valmis ja hyvä? Joka tosin- ja mitä kamalinta - on lähes sama kuin Samarassa.
Lada on käyttänyt kolmisenkymmentä vuotta esim. Porschen (moottorit) ja ZF:n (voimansiirto) suunnittelutoimistoja. Saksalais-venäläinen tekninen yhteistyö on nykymallissaan jo 1920-luvulla alkanutta.
Venäläisen insinöörikunnan ammattitaito ja koulutustaso on monessa suhteessa ns. länsimaista edellä - uskon kykeneväni arvioimaan asiaa - mitä luonnollisesti edesauttaa myös hyvätasoinen luonnontieteiden koulutus ennen insinööriopintoja.
En viitsi tässä mainita, missä maassa joudutaan AMK-insinöörioppilaille opettamaan prosenttilaskuakin. Tekniikan ylioppilaiden suhteen tilanne on onneksi parempi.
SvS
Ja minä kun luulin, että kyse oli sököstä sytytysyksiköstä, jota ei vuosiin osattu vaihtaa.Jaska HKI kirjoitti: Omasta satakympistä jäi lähinnä mieleen moottorin ohjausjärjestelmän toimimattomuus.Nimimerkillä "vieläkin niskat kipeänä"