Sivu 1/3
Onko totta, että Ladaa ei enää saa myydä eeuussa 1.7.2004 ?
Lähetetty: 29.6.2004 20:54
Kirjoittaja nivailija
Jos oikein ymmärsin niin olen erittäin pettynyt uudesta eeuu:n tempauksesta, joka käytännössä tarkoittaa, että kaikkiin 1.7.04 jälkeen myytäviin uusiin autoihin tulisi sisältyä ABS jarrut. Ladaan näitä ei saa kirveelläkään.
HUOM
Tämä tieto ei ole täysin varma ja haenkin tässä tietoihini vahvistusta. Sanokaa nyt joku, että olen väärässä.

joo
Lähetetty: 29.6.2004 21:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
tästä aiheesta oli tuolla jossain aiemminkin, ja se kai on totta että ABS tulee pakolliseksi, mutta kyllä niitä Ladaan saisi, on venäläisillä etuvetoihin ja Nivoihin sopivat järjestelmät valmiina, mutta tulisi kai suomessa liiana kalliiksi joten ei kannata myydä. Jäädään nyt sitten odottelemaan Chevrolet Nivaa jossa on kyseiset systeemit ja Opelin moottorit ja ehkä Lada Calinalle löytyisi vielä markkinarakoa suomesta?
Lähetetty: 1.7.2004 17:29
Kirjoittaja Misha
just oli auto bildissä juttu siitä miten lada 2170 (??) aletaan valmistamaan vielä tämän vuoden aikana ja että sillä tähdätään vientiin. Delta-autosta ei osattu sanoa, mutta ainaskin semmosen voi euroopasta hakea. Täytyy sanoa että ihan hienon oloinen vehje oli se, joskin ne sais aika pian tehdä sen toisen sukupolven takavetosen laatokan että pääsis sitä sit kuolaan.
Lähetetty: 1.7.2004 18:16
Kirjoittaja Mikko_PKP
Onko joku ollut yhteydessä Deltaan tämän aiheen tiimoilta? Kummaa ettei niillä ole mitään tietoa esim. web-sivuillaan. Olihan tosin Samarankin maahantuonnissa muutama vuosi sitten tauko uuden pakokaasunormin vuoksi, mutta luulisi että länsivaluutta kelpaa Togliattissa sen verran että pikapuoliin näemme taas Ladoja myynnissä...
Lähetetty: 1.7.2004 18:47
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Maahantuoja neuvottelee tehtaan kanssa tuotavista malleista, varusteista ja hinnasta. Jälleenmyyjät eivät välttämättä tiedä asiosta kovin paljoa etukäteen. Jotakin asioita varmasti salataankin tarkoituksellisesti.
Muistaakseni ensi vuoden alusta astuu voimaan seuraava EU-asetus uusien autojen myynnistä. Eli valmistaja ei pysty enää määräämään, kuka autoa myy. Merkkihuoltoa koskeva määräyshän on jo voimassa. Voihan olla, että tulevat Ladat myykin joku muu, kuin Delta-Auto. Määräyksen perusajatus on, että syntyisi oikeaa kilpailua samalla tavalla, kuin muillekin kulutustavaroille.
Ainakin tänään tulleessa Moottori-lehdessä oli vielä hinnat Lada 110 viistoperälle ja farmarille kahdeksalla ja kuudellatoista venttiilillä.
Lähetetty: 1.7.2004 19:44
Kirjoittaja Mikko_PKP
Deltalla tarkoitin tässä Delta Motor Groupia, eli entistä Italkonia eli entistä Konelaa. Olisi toki kiva saada asiaan varmistus ns. hevosen suusta. Tuoreessa Pravdassa kirjoitetaan ainakin Samara-2:sta, että sitä ei ko. syystä Suomessa nähdä, mutta 110:stä ei jutussa mainita.
Lähetetty: 1.7.2004 20:03
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Pieni tarkennus, Italkon oli Konelan tytäryhtiö, joka toi maahan italialaisia autoja. Konela taas toi venäläisiä, aikaisemmin neuvostoliittolaisia autoja. Jälleenmyyjä Konela-auto muutettiin aikanaan Delta-autoksi. Ja nyt on muutettu sitten nuo molempien maahantuojien nimet. Koko konsernin nimi lienee nyt tuo Delta Motor Group.
Mutta kyllä konsernitasolla jotain tietoa pitäisi olla, tai sitten neuvotteluja ei ole vielä käyty auton valmistajan kanssa uusien mallien tuonnista puhumattakaan vanhojen määräysten täyttävien mallien tuonnista.
jeps
Lähetetty: 1.7.2004 21:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
venäläisten lähteiden mukaan viime syksynä suunniteltiin että tän vuoden lopulla tulis 110:n seuraaja 2170 tuotantoon mutta myöhemmin on ilmoitettu että se siirtyy 2005 vuodelle, 18.11.2004 pitäisi alkaa Lada Calinan sarjatuotanto, ensin kai Sedan ja HB malleina, sitten vielä farmarina.
Uutta 110:ä odotellessa aletaan nykyisestä tekemään kohennettuja versioita, joissa 1,6 moottorit, ohjaustehostin ja valmiudet ABS ja turvatyynyille (varusteista riippuen). näiden mallien tuotannon pitäis alkaa sarjana nyt syksyllä. Niissä on varmasti otettu huomioon nämä uudet määräykset ja ajetaan samalla sisään 2170 malliin tulevia perusjuttuja kuten noi ABS:t ja takakeskipaikan kolmipistevyöt.
Paikalliset Lada myyjät ei tiedä mitään, ei edes oikeestaan myynnissä olevista Ladoista. Jotkut tutut myyjät tulee multa kysymään onko mitään uusia Lada malleja tulossa. Johto henkilöt taas ei halua kertoa mitään tulevista, ettei vanhan myynti laskis uutta odoteltaessa, nyt jos Lada meni myyntikieltoon niin ei ne kuitenkaan kerro, kun yrittäävät Fiat malleilla paikata Ladojen myyntiä.
Lähetetty: 3.7.2004 7:56
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Onko 2170 110:n seuraaja, vai onko se kokonaan uusi malli astetta kookkaampaan luokkaan ja 110 jäisi tuotantoon. Onhan 110 kuitenkin ihan mainio tuote (vaikka minun yksilöni olikin ns. maanantaiauto). Vai kilpaileeko 110 ja Samara samoista asiakkaista kotimarkkinoilla.
Onko tuosta EU:n abs-määräyksestä ollut oikein jossain tiedotusvälineessä juttua. Minä en ainakaan ole kuullu enkä nähnyt muualla, kuin täällä foorumissa. Ei toki kaikki tieto minun haaviini tartukaan. Uusien Ladojen hinnat olivat kuitenkin vielä näkyvissä heinäkuun Moottori-lehdessä.
Ei silti, kyllä nuo turvavarusteisiinkin liittyvät määräykset tuntuvat ihan loogiselta jaltkolta aiempiin määräyksiin nähden. Jos ei vielä tullut voimaan, niin varmasti tulee joskus myöhemmin. Ja varmaan jossain vaiheessa ehdotetaan ajonhallintalaitteita pakollisiksi, kun niistä ensin tulee tarpeeksi kokemuksia. Voisiko olla, että määräys olisi ajateltu tulevan voimaan tämän vuoden heinäkuussa, mutta että sitä olisi lykätty. Uusilla EU-mailla ei ehkä ole vielä valmiuksia siihen.
On se hyvä, että Ladakerholla on tuolainen guru. Pääsevät automyyjät päivittämään tietoja, mitä eivät työnantajaltaan saa.

jes
Lähetetty: 4.7.2004 19:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
2170 eli 170 on siis 110:n korvaava malli lähinnä ehkä modernisoitu malli, kuten Samara -> Samara-2, samaran osaltakin vanha malli on jo jäänyt tuotannosta, jossain Ukrainassa vielä kasataan. Hintojen erot jää niin vähäisiksi että ei varmaan kannata kaikkia tehdä.
Lähetetty: 19.7.2004 11:08
Kirjoittaja Mikko_PKP
Ei ainakaan näyttäisi myynti loppuneen, tänään tuli nimittäin vaimo-kullalle tarjous että uuteen Lada 110:een 1000 euron varusteet kaupan päälle...
Lähetetty: 19.7.2004 12:01
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mikko_PKP kirjoitti:Ei ainakaan näyttäisi myynti loppuneen, tänään tuli nimittäin vaimo-kullalle tarjous että uuteen Lada 110:een 1000 euron varusteet kaupan päälle...
Eiköhän ne saa varastossa olevat rekisteröidyt yksilöt myydä, vaikka olisikin kielto ettei uusia saa enää rekisteriin? Luulisin

Lähetetty: 19.7.2004 12:13
Kirjoittaja Mikko_PKP
Niin, varmasti saa, sitä en epäile. Mutta että ihan mainostukseen asti, meinaan kun viimeksi Tampereen Teltassa oli jotain 2 uutta Ladaa...
Toisekseen: Onko jossain Suzuki Altossakin nykyään sitten ABSit? Hintaa joku 10 500 ja hädintuskin kokonaista moottoria.
jeps
Lähetetty: 19.7.2004 20:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
meinasin unohtaa.. kävin Raaheen mennessä Viitasaaren Lada-liikkeessä joka ei siis ole mikään Delta vaan ihan eläkeläisharrastelijan oikea Lada myymälä. Oli Ladoja piha täynnä.
Liikkeen johtajalta kysyin tietääkö tuosta myyntikiellosta ja se ei uskonut sitä ollenkaan. Oli juuri edellisenä päivänä myynyt uuden 110 Ladan. Lisäksi ei uskonut että kaikissa muissakaan olis ABS jarruja, kaikissa Fiateissakaan ei ole.
Josko tämä, kuten romutus direktiivikin, tuli voimaan EU:ssa mutta suomi ei vielä ottanut käytäntöä voimaan, sitten EU alkaa uhkailee ja Suomi pistää kahta kauheemmat estot päälle.
Lähetetty: 20.7.2004 14:03
Kirjoittaja Misha
Tässä siis uusi Lada 2170:
