2105 Fantastic rakentaminen, ja muutakin.
Lähetetty: 14.6.2010 0:56
Auto on siis tämä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=1&t=9806
Ostin syksyllä 2005 muistaakseni 180 euron hintaan. Ikää taisi ylpeällä omistajalla olla silloin 13 vuotta. Hinta mielestäni kuntoon nähden todellä hyvä vaikka ei papereita ollutkaan. Autolla oli tuolloin ajettu noin 79 000 todellisia kilometrejä. Ja kyllä se huomaa, kaikki paikat todella hyvässä kunnossa, siis todella.
Noh ensimmäiseksi talveksi autoon laitettiin kemppilukkoperä ja piikkirenkaat, poistettiin turhuuksia, kuten puskurit, vetokoukku, lampunpesimet jne.... Ja näillä eväillä jääradalle.
http://i136.photobucket.com/albums/q175 ... uva059.jpg
Seuraavaksi talveksi sitten jo hieman kehitystä, sisustan myin pois, pohjasta rapsuttelin bitumit, hioin ja maalasin, kaikki turhat sähköjohdot ym karsittiin pois. Uusi mittariston pohja alumiinista, kuppipenkki, 2” putkisto yhdella Simonsilla, Taakaa jousista 2 kierrosta pois ja Volvo 240 iskarit.
Tässä jotain pätkää toisen talven ajeluista:
http://www.youtube.com/watch?v=UxMXcbYL8D0
Tämän jälkeen ei auto ole jäällä ollut, kehitystä on tapahtunut, mutta taaksepäinkin on menty. Olen joutunut tekemään uudestaan monia asioita jotka eivät enää ole miellyttäneet, kun joskus tehnyt vaikka mitään ei ole osannut.... Auton moottori varastettu Rokkiralliladaan.
Tämä hetki:
http://s136.photobucket.com/albums/q175 ... Fantastic/
Auton tulevaisuus on jääradalla, ja ehkä jopa Rokkirallin Super Rock luokassa joskus?
Tälläistä olisi tarkoitus toteuttaa:
Moottori:
1600cc(myöskin noin 80 000ajetusta) rengastus ja laakerointi, ehkä hoonaus, lohkon pinnasta siivua pois, kevennetty vauhtipyörä, peltisarja ja 2” putkisto, säädettävä nokkapyörä, ehkä 1300 männät, eikös niissä ole venttiilikolot valmiina?? 40mm Dellorttot, kanteen varmaan lievää palotilojen muotoilua ja tasohionta. Venttiilit tulee olemaan vakioventtiilit, seetit koneistin talvella koulussa ja hoin venttiilit. Nokan tulen teettämään vakionokasta, vielä en tiedä millaisen. Nokkapukin lasku myös ja kavavia vähän kairata isommiksi ja kohdistaa imu sekkä pakosarjoihin. Ainakin imukanavissa vedän venttiilikyhmyt ihan kanavan tasalle. Kärjetön sytytys.
Voimansiirto:
5v laatikko, 4,3 perä kemppilukolla.
Alusta ja ohjaus:
Eteen vakiojouset, ehkä Ladan kaasuiskarit tai Hiacen iskarit, tuplavakaaja.
Taakse 2kierrosta lyhennetyt vakiojouset, iskarit tulen varmaan muuttamaan pystymallisiksi, varmaan ne Volvo 240 nesteiskarit tai sitten käytetyt Bilsteinit. Ylemmät pitkittäistukivarret varmaan vaihdan samanlaisiin kuin alemmat. Kallistuksen vakaaja olisi myös kiva korvata Watt linkeillä. Laakeroitu apusimpukka löytyy myös.
Jarrut:
Vakio hilut edessä ja takana, takaa pois kuorman tunteva säädin ja ohjaamoon tilalle nupista säädettävä. Nestekäsijarru.
Kori:
Turvakaaret valmistuu pikkuhiljaa. Koria kevennelty sieltä täältä, ei kuitenkaan mitään ultrakevyttä.
170Ah traktorin akku konttiin, ja tankkina on 22l muovinen veneen tankki. Ohjaamon ja kontin väli tiivistetty. Levikkeetkin olisi jo, mutta lienevät nappiksen kun eivät oikeen sovi ja etulippakin puuttuu... Ikkunat tulee tuulilasia lukuunottamatta olemaan 1mm polkykarbonaattia. Eteen jää vakioajovalot, teen ehkä telineen irrotettavalle lisävalopatterille. Takaikkunan sisäpuolelle jarru ja huomiovalot. Johtosarjan teen kokonaan uudestaan, eihän siihen hirveitä johtoja edes tule...Päävirtakatkaisija penkkien välissä.
Kuppipenkkejä 2kpl, ainakin toiseen 6p vyöt, toiseen luultavasti 4p. Rattina toimii Luisi ralliruori. Rattiakselia on laskettu. Korin väriksi olen ajatellut sisältä valkoista ja ulkoa tumman harmaata. Jauhesammutin voisi olla hyvä varuste?
Ei kannata nyt kesäaikana kovin usein päivityksiä odotella, ei oikeen aika riitä tehdä tätä, mutta jospa syssymmällä sitten. Ensitalveksi tuskin valmistuu, mutta sitä seuraavaksi tähtään.
Tähän topicciin ajattelin laitella myös jos muille Ladoille jotain tulee tehtyä. Ladoja tämän lisäksi löytyy 3kpl. Rokkirallilada 1200l. Peltoauto 21053 ja aihio 1200l.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=1&t=9806
Ostin syksyllä 2005 muistaakseni 180 euron hintaan. Ikää taisi ylpeällä omistajalla olla silloin 13 vuotta. Hinta mielestäni kuntoon nähden todellä hyvä vaikka ei papereita ollutkaan. Autolla oli tuolloin ajettu noin 79 000 todellisia kilometrejä. Ja kyllä se huomaa, kaikki paikat todella hyvässä kunnossa, siis todella.
Noh ensimmäiseksi talveksi autoon laitettiin kemppilukkoperä ja piikkirenkaat, poistettiin turhuuksia, kuten puskurit, vetokoukku, lampunpesimet jne.... Ja näillä eväillä jääradalle.
http://i136.photobucket.com/albums/q175 ... uva059.jpg
Seuraavaksi talveksi sitten jo hieman kehitystä, sisustan myin pois, pohjasta rapsuttelin bitumit, hioin ja maalasin, kaikki turhat sähköjohdot ym karsittiin pois. Uusi mittariston pohja alumiinista, kuppipenkki, 2” putkisto yhdella Simonsilla, Taakaa jousista 2 kierrosta pois ja Volvo 240 iskarit.
Tässä jotain pätkää toisen talven ajeluista:
http://www.youtube.com/watch?v=UxMXcbYL8D0
Tämän jälkeen ei auto ole jäällä ollut, kehitystä on tapahtunut, mutta taaksepäinkin on menty. Olen joutunut tekemään uudestaan monia asioita jotka eivät enää ole miellyttäneet, kun joskus tehnyt vaikka mitään ei ole osannut.... Auton moottori varastettu Rokkiralliladaan.
Tämä hetki:
http://s136.photobucket.com/albums/q175 ... Fantastic/
Auton tulevaisuus on jääradalla, ja ehkä jopa Rokkirallin Super Rock luokassa joskus?
Tälläistä olisi tarkoitus toteuttaa:
Moottori:
1600cc(myöskin noin 80 000ajetusta) rengastus ja laakerointi, ehkä hoonaus, lohkon pinnasta siivua pois, kevennetty vauhtipyörä, peltisarja ja 2” putkisto, säädettävä nokkapyörä, ehkä 1300 männät, eikös niissä ole venttiilikolot valmiina?? 40mm Dellorttot, kanteen varmaan lievää palotilojen muotoilua ja tasohionta. Venttiilit tulee olemaan vakioventtiilit, seetit koneistin talvella koulussa ja hoin venttiilit. Nokan tulen teettämään vakionokasta, vielä en tiedä millaisen. Nokkapukin lasku myös ja kavavia vähän kairata isommiksi ja kohdistaa imu sekkä pakosarjoihin. Ainakin imukanavissa vedän venttiilikyhmyt ihan kanavan tasalle. Kärjetön sytytys.
Voimansiirto:
5v laatikko, 4,3 perä kemppilukolla.
Alusta ja ohjaus:
Eteen vakiojouset, ehkä Ladan kaasuiskarit tai Hiacen iskarit, tuplavakaaja.
Taakse 2kierrosta lyhennetyt vakiojouset, iskarit tulen varmaan muuttamaan pystymallisiksi, varmaan ne Volvo 240 nesteiskarit tai sitten käytetyt Bilsteinit. Ylemmät pitkittäistukivarret varmaan vaihdan samanlaisiin kuin alemmat. Kallistuksen vakaaja olisi myös kiva korvata Watt linkeillä. Laakeroitu apusimpukka löytyy myös.
Jarrut:
Vakio hilut edessä ja takana, takaa pois kuorman tunteva säädin ja ohjaamoon tilalle nupista säädettävä. Nestekäsijarru.
Kori:
Turvakaaret valmistuu pikkuhiljaa. Koria kevennelty sieltä täältä, ei kuitenkaan mitään ultrakevyttä.
170Ah traktorin akku konttiin, ja tankkina on 22l muovinen veneen tankki. Ohjaamon ja kontin väli tiivistetty. Levikkeetkin olisi jo, mutta lienevät nappiksen kun eivät oikeen sovi ja etulippakin puuttuu... Ikkunat tulee tuulilasia lukuunottamatta olemaan 1mm polkykarbonaattia. Eteen jää vakioajovalot, teen ehkä telineen irrotettavalle lisävalopatterille. Takaikkunan sisäpuolelle jarru ja huomiovalot. Johtosarjan teen kokonaan uudestaan, eihän siihen hirveitä johtoja edes tule...Päävirtakatkaisija penkkien välissä.
Kuppipenkkejä 2kpl, ainakin toiseen 6p vyöt, toiseen luultavasti 4p. Rattina toimii Luisi ralliruori. Rattiakselia on laskettu. Korin väriksi olen ajatellut sisältä valkoista ja ulkoa tumman harmaata. Jauhesammutin voisi olla hyvä varuste?
Ei kannata nyt kesäaikana kovin usein päivityksiä odotella, ei oikeen aika riitä tehdä tätä, mutta jospa syssymmällä sitten. Ensitalveksi tuskin valmistuu, mutta sitä seuraavaksi tähtään.
Tähän topicciin ajattelin laitella myös jos muille Ladoille jotain tulee tehtyä. Ladoja tämän lisäksi löytyy 3kpl. Rokkirallilada 1200l. Peltoauto 21053 ja aihio 1200l.