lada 110 stw v.00
ajotietokoneen antama virhekoodi kertoi, että ajan liian laihalla seoksella.
ja kyllä sen ajossakin huomaa. delta-auto kehotti etsimään vikaa imupuolelta. epäilivät imupuolen letku rikkoa tai huonoa liitosta. en löytänyt mitään vikaa imupuolelta joka olisi laihentanut seosta.
eli vika on ilmeisesti pensanjakelussa.
olisiko mahdollisesti ruiskut tukossa tai jotain. onko kellään kokemusta??
olen kokeillut aineita, joiden pitäisi putsata ruiskut. mutta eipä näytä olevan hyötyä. ajo on ärsyttävän nykivää ja kylmänä on tyhjäkäynti kadoksissa. oireet alkoivat pikku hiljaa joten epäilen jotain muuta kun laiterikkoa. auton ohjauksen "muistin" olen nollannut monta kertaa mutta
oireet ei katoa silläkään.
onko kukaan aukassut ruiskua ja voiko ne pudistaa esim. itse
liian laiha seos
Ensin kannattaatutkia onko se laihalla vai luleeko ohjain yksikkö että se on laihalla, eli pakokaasu mittaukseen. jos arvot ovat kohdillaan tai liian rikkaalla niin syyllinen on luultavasti lambda anturi. Jos taas on laihalla niin kannattaa mitata pensanpaine.
Onko tuo muuten map (imusarjan paine) vai maf (ilmamassa) anturiin perustuva ruisku? map anturillinen ei mene laihalle vaikka imusarja vuotaiskin. ainoastaan kierrokset nousisivat. maf anturillinen kyllä häiriintyy imuvuodosta.
Onko tuo muuten map (imusarjan paine) vai maf (ilmamassa) anturiin perustuva ruisku? map anturillinen ei mene laihalle vaikka imusarja vuotaiskin. ainoastaan kierrokset nousisivat. maf anturillinen kyllä häiriintyy imuvuodosta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
map on semmoinen pieni musta mötikkä johon menee letku ja 3 johtoa, maf taas huomattavasti isompi ja ilman putsarilta kaasuläpälle menevä putki menee sen läpi. Vaikka olen ruiskujen kanssa ollu tekemisissä niin näistä ladan ruiskuista en tiedä, mutta onneksi ne on samoja osia käyttäviä kuin muutkin. Yksi vikapaikka tuli vielä mieleen pakoputkisto voi vuotaa ennen lambda anturia jolloin se luulee että seos on laihalla.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa