Sivu 1/1

Mikä ei ole kivaa

Lähetetty: 16.6.2004 20:45
Kirjoittaja nivailija
Kun katsastusmies lyö 1200L:än etu-ikkunaan tarran: AJOKIELLOSSA. Onneksi lappu saatiin poistettua muutamassa päivässä, kun jarrut korjattiin.

Punainen lappu, punaiseen autoon :twisted:

Lähetetty: 16.6.2004 22:27
Kirjoittaja jta
Jos saan udella niin mikäs jarruissa oli?

Lähetetty: 17.6.2004 0:16
Kirjoittaja nivailija
Joku jarruletku päästi nesteet pihalle tai pikemminkin kusi ne renkaalle ja siinä sitten on hyvä jarrutella kun mikään ei toimi. Takajarruissakin oli ilmeisesti jotain häikkää. Taitaa olla vähän tökerösti selitetty, mutta kun en asiaan sen enempään perehtynyt, kuin mitä katsastusmies sanoi.

Onneksi ne ajat ovat ohi. :roll:

haa

Lähetetty: 17.6.2004 7:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
mun "linnulle" kävi samoin pari vuotta sitten, jarrutesterissä ku inssi polkas niin katkes etujarrusatulan yhdysputki ja mehut tuli pihalle. Sen kunniaksi sain punaisen tarran etuikkunaan.

Lähetetty: 17.6.2004 10:27
Kirjoittaja Hasa
Tässä taannoin tuli Nokialla kokeiltua liukkaankelin radalla Ladan hätätilaominaisuuksia, mukaan lukien äkkipysäystä.. Autoni päätti lisätä jännitystä antamalla jarrupolkimen upota kerralla pohjaan, ja heittäytymällä varsin näyttävään sivuluisuun. Hytti oli hetkessä käpälöitä täynnä, ja taidokkaan ohjastuksen ansiosta Lada pysähtyi vain parin piruetin jälkeen tyylikkäästi perä menosuuntaan kymmenisen metriä ajoreitiltä sivussa.. Tilanteesta poistuminen edellytti rautaisia hermoja, sekä tarkkaa nopeuden hallintaa. Syyksi siis paljastui puhkennut jarruletku.

Lähetetty: 18.6.2004 9:40
Kirjoittaja NesteHukka
Hasa kirjoitti:Tässä taannoin tuli Nokialla kokeiltua liukkaankelin radalla Ladan hätätilaominaisuuksia, mukaan lukien äkkipysäystä.. Autoni päätti lisätä jännitystä antamalla jarrupolkimen upota kerralla pohjaan, ja heittäytymällä varsin näyttävään sivuluisuun. Hytti oli hetkessä käpälöitä täynnä, ja taidokkaan ohjastuksen ansiosta Lada pysähtyi vain parin piruetin jälkeen tyylikkäästi perä menosuuntaan kymmenisen metriä ajoreitiltä sivussa.. Tilanteesta poistuminen edellytti rautaisia hermoja, sekä tarkkaa nopeuden hallintaa. Syyksi siis paljastui puhkennut jarruletku.
Mulla kävi joskus 15 vee samantapainen juttu. Ajeltiin peltoteillä 1300 Ladalla, pari tyyppiä kyytissä.
Tultiin pitkää peltosuoraa (joka päättyi valtatiehen :D ) jotain 110 lasissa.
Se peltotie ristesi toiselle peltotielle vähän ennen sitä valtatietä, ja sinne oli tarkoitus jatkaa.
Kuitenkin kun polkasin jarrua, niin se meni ihan lattiaan, eikä mitään jarrutehoa. Vetäsin käkkäriä, joka tehosi huonosti, ja vedin hampaat irvessä sitä kahvaa :arrow: käsijarruvaijeri napsahti poikki!
Kaikilla naamat valkosena, ja minä survon pienempää pykälää sisään, ja sammutan vielä virran koneesta. Jäi noin viis metriä matkaa tielle, missä meni koko ajan autoja 8). Siitä sittenhissuksiin ajettiin auto pihaan ja tutkimaan, niin etujarruletkuhan sieltä sitten oli poksahtanut ihan kokonaan.

Meillä oli silloin tuo "suljetun alueen" käsitys lähinnä sellainen veteen piirretty viiva, eli ei ollut sulkuja missään, mutta yksityisillä peltoteillä rällättiin. Eipä sitä sillon tullut ajateltua, mutta poliiseille olisi varmaan ollut selittämistä tämän meidän "kuvitteellisen" suljetun alueen suhteen...

Lähetetty: 26.6.2004 18:22
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Joo, kyllä on monta kertaa hirvittänyt, kun itse ajelee päätietä ja näkee, että sivutieltä lähestytään tuhatta ja sataa ja jarrutetaan vasta viimetingassa.

Tuossa, kun luki keskustelun ensimmäisiä viestejä, tuli mieleen, että pitää olla huono säkä, että se letku tai putki pettää juuri katasastuksessa. Mutta sitten kyllä muuttui ajatus sellaiseksi, että kyllä se sittenkin saattoi olla onni. Harvoinhan sitä normaalissa liikenteessä tulee tehtyä rajua jarrutusta. Mutta kun sellaiseen tilanteeseen joutuu, niin parempi on, että selviytymisvälineet toimii.

Tuo jarrupaineen säädin on sitten sellainen laite, että sille kannattaa välillä antaa toimintaa, ettei ryydy. Ja se saa toimintaa sillä, että laittaa takapaksiin jotain painavaa ja polkee jarrua oikein kunnolla. Tämän voi tehdä auton ollessa paikallaankin.