Mikä ei ole kivaa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Mikä ei ole kivaa

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Kun katsastusmies lyö 1200L:än etu-ikkunaan tarran: AJOKIELLOSSA. Onneksi lappu saatiin poistettua muutamassa päivässä, kun jarrut korjattiin.

Punainen lappu, punaiseen autoon :twisted:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos saan udella niin mikäs jarruissa oli?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Joku jarruletku päästi nesteet pihalle tai pikemminkin kusi ne renkaalle ja siinä sitten on hyvä jarrutella kun mikään ei toimi. Takajarruissakin oli ilmeisesti jotain häikkää. Taitaa olla vähän tökerösti selitetty, mutta kun en asiaan sen enempään perehtynyt, kuin mitä katsastusmies sanoi.

Onneksi ne ajat ovat ohi. :roll:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

haa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun "linnulle" kävi samoin pari vuotta sitten, jarrutesterissä ku inssi polkas niin katkes etujarrusatulan yhdysputki ja mehut tuli pihalle. Sen kunniaksi sain punaisen tarran etuikkunaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Tässä taannoin tuli Nokialla kokeiltua liukkaankelin radalla Ladan hätätilaominaisuuksia, mukaan lukien äkkipysäystä.. Autoni päätti lisätä jännitystä antamalla jarrupolkimen upota kerralla pohjaan, ja heittäytymällä varsin näyttävään sivuluisuun. Hytti oli hetkessä käpälöitä täynnä, ja taidokkaan ohjastuksen ansiosta Lada pysähtyi vain parin piruetin jälkeen tyylikkäästi perä menosuuntaan kymmenisen metriä ajoreitiltä sivussa.. Tilanteesta poistuminen edellytti rautaisia hermoja, sekä tarkkaa nopeuden hallintaa. Syyksi siis paljastui puhkennut jarruletku.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Hasa kirjoitti:Tässä taannoin tuli Nokialla kokeiltua liukkaankelin radalla Ladan hätätilaominaisuuksia, mukaan lukien äkkipysäystä.. Autoni päätti lisätä jännitystä antamalla jarrupolkimen upota kerralla pohjaan, ja heittäytymällä varsin näyttävään sivuluisuun. Hytti oli hetkessä käpälöitä täynnä, ja taidokkaan ohjastuksen ansiosta Lada pysähtyi vain parin piruetin jälkeen tyylikkäästi perä menosuuntaan kymmenisen metriä ajoreitiltä sivussa.. Tilanteesta poistuminen edellytti rautaisia hermoja, sekä tarkkaa nopeuden hallintaa. Syyksi siis paljastui puhkennut jarruletku.
Mulla kävi joskus 15 vee samantapainen juttu. Ajeltiin peltoteillä 1300 Ladalla, pari tyyppiä kyytissä.
Tultiin pitkää peltosuoraa (joka päättyi valtatiehen :D ) jotain 110 lasissa.
Se peltotie ristesi toiselle peltotielle vähän ennen sitä valtatietä, ja sinne oli tarkoitus jatkaa.
Kuitenkin kun polkasin jarrua, niin se meni ihan lattiaan, eikä mitään jarrutehoa. Vetäsin käkkäriä, joka tehosi huonosti, ja vedin hampaat irvessä sitä kahvaa :arrow: käsijarruvaijeri napsahti poikki!
Kaikilla naamat valkosena, ja minä survon pienempää pykälää sisään, ja sammutan vielä virran koneesta. Jäi noin viis metriä matkaa tielle, missä meni koko ajan autoja 8). Siitä sittenhissuksiin ajettiin auto pihaan ja tutkimaan, niin etujarruletkuhan sieltä sitten oli poksahtanut ihan kokonaan.

Meillä oli silloin tuo "suljetun alueen" käsitys lähinnä sellainen veteen piirretty viiva, eli ei ollut sulkuja missään, mutta yksityisillä peltoteillä rällättiin. Eipä sitä sillon tullut ajateltua, mutta poliiseille olisi varmaan ollut selittämistä tämän meidän "kuvitteellisen" suljetun alueen suhteen...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Joo, kyllä on monta kertaa hirvittänyt, kun itse ajelee päätietä ja näkee, että sivutieltä lähestytään tuhatta ja sataa ja jarrutetaan vasta viimetingassa.

Tuossa, kun luki keskustelun ensimmäisiä viestejä, tuli mieleen, että pitää olla huono säkä, että se letku tai putki pettää juuri katasastuksessa. Mutta sitten kyllä muuttui ajatus sellaiseksi, että kyllä se sittenkin saattoi olla onni. Harvoinhan sitä normaalissa liikenteessä tulee tehtyä rajua jarrutusta. Mutta kun sellaiseen tilanteeseen joutuu, niin parempi on, että selviytymisvälineet toimii.

Tuo jarrupaineen säädin on sitten sellainen laite, että sille kannattaa välillä antaa toimintaa, ettei ryydy. Ja se saa toimintaa sillä, että laittaa takapaksiin jotain painavaa ja polkee jarrua oikein kunnolla. Tämän voi tehdä auton ollessa paikallaankin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin