Käytätkö kesällä ajovaloja?
Käytätkö kesällä ajovaloja?
Mitä valoja käytät kesäisin aurinkoisella ilmalla?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Käytätkö kesällä ajovaloja?
Tolla kevarilla ajelen kesällä yleensä PITKÄT päällä. Tuommosen kakspyöräsen kanssa ei ole turvallisuutta koskaan liikaa. Autoilijatkin huomaa paremmin kun on pitkät päällä. Monta motoristiä olen nähnyt jotka ajaa pitkät päällä. Ei häikäse mutta näkyy.
autoton.. vielä
Tuosta pitkillä ajamisesta sen verran että vastaantulijoiden/risteyksessä odottavien vaikeampi hahmottaa että kuinka kaukana olet kun pitkillä tulet mutta varmasti näkyy paremmin että joku tulossa. Mutta ei siittä sen enempiä.
Mutta aina on ajovalot itellä päällä pois lukien ne harvat kerrat kun ne unohtuu pois.
Mutta aina on ajovalot itellä päällä pois lukien ne harvat kerrat kun ne unohtuu pois.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Valot päällä, niin miehessä että autossa
Jaa, mutta mitäs se sanoo laki?
Päällä kuuluu kai ajellessa olla joko lyhyet, tai nämä ylihintaiset eurohuomiovalot eli päivävalot.
Turha äänestys??

Jaa, mutta mitäs se sanoo laki?
Päällä kuuluu kai ajellessa olla joko lyhyet, tai nämä ylihintaiset eurohuomiovalot eli päivävalot.
Turha äänestys??
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
- lada 1200s
Käytän talmun keltaisia huomiovaloja.
Pitää kai niitä käyttää kun vaaditaan. En kyllä käyttäisi jos ei tarttis.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Valot aina päällä kun mennään.
Ei se ajovalopakko mikään ihan typerä ajatus ole. Jos esimerkiksi kaupunkialueella on paljon pysäköityjä autoja niin onhan ne liikkuvat autot helpompi ihan äkkivilkaisulla erottaa sieltä seasta kun niissä on valot päällä.
Ei se ajovalopakko mikään ihan typerä ajatus ole. Jos esimerkiksi kaupunkialueella on paljon pysäköityjä autoja niin onhan ne liikkuvat autot helpompi ihan äkkivilkaisulla erottaa sieltä seasta kun niissä on valot päällä.
- lada combi
Käytän keltaisia Talmun huomiovaloja 

- Lada-Jussi
täysin samaa mielipuolta Jusun kanssaJusu kirjoitti:Valot aina päällä kun mennään.
toisaalta ihmettelen että vieläkin saa olla (mm. ameriikan autoissa) punaiset vilkut takana ja sit nämä xenon (strobo) valot, jotka molemmat on vaarallisia liikenteessä

Aina valot päällä kun autolla ajellaan. Jos joku ajaa ilman valoja vastaan, isken lisäpitkillä valoa vastaan sen verran että vastaantulijan umpiot loistaa hetken vaikka ei oli polttimoitakaan sisällä niissä 

1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Autolla ajetaan valot päällä. Ei niistä ole ainakaan minulle koskaan suurta haittaa koitunut.
En käytä valoja , olen itsekin PIMEÄ .
mä ajelen parkeilla laitoin sinne vähä kirkkaamat polttimot vaa ni menee huomiovaloista
ei ainakaa poliisit oo kitissy viä

Niillä pitkillä vaan saa kivasti peitettyä vilkkujen näkyvyyden, että pidä varas jos käännyt. Kyllä pärrällä pärjää lyhyilläkin oikein loistavasti ja itse vedän aika helposti päälle käyttöön soveltuvan keltaisen heijastinliivin. Vissiin autoilijat luulee autokoululaiseksi, koska tuntuvat kiertävän aika kaukaa kaupungissajaasu kirjoitti:Tolla kevarilla ajelen kesällä yleensä PITKÄT päällä. Tuommosen kakspyöräsen kanssa ei ole turvallisuutta koskaan liikaa. Autoilijatkin huomaa paremmin kun on pitkät päällä. Monta motoristiä olen nähnyt jotka ajaa pitkät päällä. Ei häikäse mutta näkyy.

Autossa ihan normivaloilla mennään, joskus saatan käyttää parkit+sumarit yhdistelmää (samoissa umpioissa) kirkkaalla kelillä.
Vauhdin tae - alamäki
Jostain kumman syystä oon itekkin huomannu saman kun ajelee nuo turvaliivit päällä niin porukka pysyttelee etäällä.
Mikä on vaan ihan hyvä asia. Itellä nuo on aina ajossa päällä. Tietyissä piireissä vaan ollaan niin ahdasmielisiä ettei edes lapanen nouse ns. "Homoliivi" kuskeille.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html