Sivu 1/3
Automatikue
Lähetetty: 10.6.2004 14:20
Kirjoittaja Hasa
Onkos fiatilla Ladaan passelia automaattilaatikkoa? Joku 2000TC Automatic ois ihan kiva teksti 1200L tilalle... Mites, ku Ladan konehuone ois malliltaan sopiva jollekin pienehkölle V6-koneelle...
Lähetetty: 10.6.2004 14:46
Kirjoittaja Vanja-eno
Ladaa on saanut joskus automaattina, tosin kai vain USA:ssa, mutta kertovat notta siellä olisi ollut TH-180 loota (sama jota esim. Opel Rekord C-malli käytti). Iso laatikko yhdistettynä alitehoiseen koneeseen ei ollut kuulemma järisyttäväkokemus.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on naurettavaa ruveta korvaamaan Ladan laadukasta tekniikkaa jollain V6-koneella. Lada on Lada ja sen luonne katoaa jos sinne änkee jotain muuta. Jos haluan ajaa isolla tehokkaalla ja vääntävällä mottorilla, ajan Mersulla tai jenkillä.
Hyvät ihmiset pitkäkää Ladat Ladoina.
Mutta mikään ei estä kokeilemasta sitä ajonautintoa että asentaa automaattilootan sinne pataraudan perään...
Lähetetty: 10.6.2004 15:46
Kirjoittaja Hasa
Lähinnä leikittelin ajatuksilla..
Mitään järkeähän tuommoisilla "järjestelyillä" ei tietenkään ole, mutta toisaalta sitten ku mun harrastuksissa alkaa näkyä pikkusenkaan järkeä, ne loppuu siihen paikkaan.
Luulen kuitenkin että aika harva mutterinvääntäjä voi varmaksi sanoa, ettei ikinä rupeis hommaan, jos pihalla makaa erillään kori ja tekniikka, mitkä olisi mahdollista saattaa yhteen.
Yhteiskunnan kannalta voi tietysti olla hyvä että useimmat rakennelmat jää juuri järkisyistä tekemättä.
Lähetetty: 11.6.2004 0:49
Kirjoittaja Misha
Automaattiloodat ois oikeesti validi vaihtoehto Ladaan. Ko. laatikot eivät autoilusta ainakaan urheilullista tee, mutta ottaen huomioon ladan antiurheilullisen luonteen, ei yhdistelmä varmasti paha olisi.
Varmasti niitä menisi muutama kaupaksikin, jos vaan jostain sellaisia saisi... siitä liikeidea jollekulle.
Lähetetty: 11.6.2004 5:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mua on jo vuosia ihmetyttänyt tämä "keppivaihdekansa". Autoissa on ollut vakion sähköikkunat, keskuslukot yms. herkut, mutta silti automaattivaihteet ovat harvinaisia, Vaikka helpottavat ajamista huomattavasti enemmän.
,_,/ukka
Lähetetty: 11.6.2004 11:51
Kirjoittaja v.paasio
Eikös joku tietoviisas joskus sanonut että maassa olisi yksi automaatti lada tosin ratti repsikan paikalla ja entinen postin auto. sitten tiedä tuskin tuo enää liikenteessä ole mutta kai siihenkin jostain toi loota on laitettu.
Lähetetty: 11.6.2004 12:01
Kirjoittaja LamaAjanElvis
entä joku C kadetin automaatti. Ite en moisista kehtaa haaveillakkaan mutta oishan se automaattilada melko korni kruisinki peli.
ps. en tiedä mitä korni tarkoittaa mutta hyvin tuntu tuohon käyvän.
Lähetetty: 11.6.2004 12:50
Kirjoittaja Hasa
Korni sopii ihan hyvin, se on keksitty juuri tätä tarkoitusta varten.
Oon kerran vetäny viiden hengen asuntovaunun 190D automatic mersulla Tukhålmasta Haaparantaan, ei ollu herkkua se. Oli vielä takapäässä klappia joka suuntaan, että ku koitti alamäessä kerätä vauhtia, ni alko se perä vipattaan nii, ettei tie meinannu riittää. Välillä ylämäissä vauhti hiipu alle 30km/h..
Lähetetty: 11.6.2004 13:41
Kirjoittaja meggeri
Talvella ostin TC koneen Fiat Argenta 2000 i.e automatikista. Lootaa en ottanut mukaan kauppaan, ku hintaa oli rempatulla TH-180:llä 200€. Ei turhan paha hinta, mutta henk.koht. en pidä automaatista. Kepittely on paljon mukavampaa.
Lähetetty: 11.6.2004 14:05
Kirjoittaja Vanja-eno
LamaAjanElvis kirjoitti:entä joku C kadetin automaatti. .
Mulla on semmoinen näppituntuma että myös C-kadetti käytti tuota TH-180 lootaa. Kävishän se varmaan, mutta että kaaveli ja turbiinikin passaisi vielä niin.... Ehkä tosiaan ennemmin joku Fiiussa kiinni ollu loota sopisi.
Kuka värkkää ekana tomaatti-latuskan??? Kisa pystyyn, voittajalle mainetta kunniaa ja jäsenten syvä palvonta

jes
Lähetetty: 11.6.2004 15:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
jos siis jotain pitää tuunailla niin mielellään sitten jotain tällaista speciaalia, joka jätkältä löytyy lasikuitulevikkeet ja tuplat+kisanokka, mutta automaatti ei varmasti kukaan ole tehnyt.
venäjällä nykyisellään on jonkinmoisena lisävarusteena saanut Nivaan ZF automaattia ja Nivan kone = takavedon kone joten saisi varmaan sovitettua, mutta mistä sitten lootan saa, en edes muista tarkempaa mallia.
Lähetetty: 12.6.2004 15:38
Kirjoittaja Misha
,_,/ukka kirjoitti:Mua on jo vuosia ihmetyttänyt tämä "keppivaihdekansa". Autoissa on ollut vakion sähköikkunat, keskuslukot yms. herkut, mutta silti automaattivaihteet ovat harvinaisia, Vaikka helpottavat ajamista huomattavasti enemmän.
Kieltämättä erikoista, jenkeissä keppivaihteen joutuu hankkimaan erikseen tehtaalta jos sellaisen haluaa eikä moniin malleihin sellasta edes saa.
Japanissa taitaa olla vähän sama hommeli.
Itse preferoin keppivaihdetta, mutta ymmärrän hyvin automaattivaihteiden hyvät puolet enkä ymmärrä mikä juttu siinä on ettei ne ole yleistyneet. Keppivaihde on parempi urheilulliseen ajoon, mutta jossain pakettiautossa, tila-autossa tai vaikkapa pikkuautossa harvemmin tulee urheiltua.
No, onhan se niin, että siinä on autofirman rahastuksesta kyse. Samalla tavalla kun 1.4 litranen moottori on halvempi kuin 2.0 litranen, vaikka todellisuudessa on kyse samasta moottorista eri iskun pituudella tai sylinterin halkaisijalla. Isommassa moottorissahan on usein _vähemmän_ materiaalia kuin pienemmässä
Tuskin automaattivaihteisto voi maksaa niin paljon enemmän valmistaa kuin mitä niistä revitään, ei se tekniikka niin ihmeellistä ole.
Lähetetty: 13.6.2004 11:08
Kirjoittaja Vanja-eno
Urheilulliseen ajoon? Ei normaali maantieliikenteen seassa tarvitse ajaa "urheilullisesti".
Lähetetty: 13.6.2004 20:31
Kirjoittaja Boris
Olisko kyseessä tamä suomalaisten ralli-ihannointi. Eli kun kilpa-autourheilussakaan ei käytetä automaattia, niin en käytä minäkään.
Automaatti taitaa viedä hivenen enemmän bensaa. Ja on ehkä vähän hitaampi. Mukava kyllä.
Ja itse pidän enemmän manuaalista.
Lähetetty: 13.6.2004 20:34
Kirjoittaja Misha
Hasa kirjoitti:Korni sopii ihan hyvin, se on keksitty juuri tätä tarkoitusta varten.
Oon kerran vetäny viiden hengen asuntovaunun 190D automatic mersulla Tukhålmasta Haaparantaan, ei ollu herkkua se. Oli vielä takapäässä klappia joka suuntaan, että ku koitti alamäessä kerätä vauhtia, ni alko se perä vipattaan nii, ettei tie meinannu riittää. Välillä ylämäissä vauhti hiipu alle 30km/h..
Sitä varten automaateissa on ne kohdat 1 2 3 ja D että voi lukita alemmat vaihteet päälle mäessä. Tietty joku voi tähän kohtaan kysyä että mitä automaattista semmosissa automaateissa sit loppujen lopuksi on? En tiedä, koska aina kun oon ajanu automaatilla remplaan vaihdekeppiä melkeen yhtä paljon ku normaalivaihteista.