Automatikue
Automatikue
Onkos fiatilla Ladaan passelia automaattilaatikkoa? Joku 2000TC Automatic ois ihan kiva teksti 1200L tilalle... Mites, ku Ladan konehuone ois malliltaan sopiva jollekin pienehkölle V6-koneelle...
Ladaa on saanut joskus automaattina, tosin kai vain USA:ssa, mutta kertovat notta siellä olisi ollut TH-180 loota (sama jota esim. Opel Rekord C-malli käytti). Iso laatikko yhdistettynä alitehoiseen koneeseen ei ollut kuulemma järisyttäväkokemus.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on naurettavaa ruveta korvaamaan Ladan laadukasta tekniikkaa jollain V6-koneella. Lada on Lada ja sen luonne katoaa jos sinne änkee jotain muuta. Jos haluan ajaa isolla tehokkaalla ja vääntävällä mottorilla, ajan Mersulla tai jenkillä.
Hyvät ihmiset pitkäkää Ladat Ladoina.
Mutta mikään ei estä kokeilemasta sitä ajonautintoa että asentaa automaattilootan sinne pataraudan perään...
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on naurettavaa ruveta korvaamaan Ladan laadukasta tekniikkaa jollain V6-koneella. Lada on Lada ja sen luonne katoaa jos sinne änkee jotain muuta. Jos haluan ajaa isolla tehokkaalla ja vääntävällä mottorilla, ajan Mersulla tai jenkillä.
Hyvät ihmiset pitkäkää Ladat Ladoina.
Mutta mikään ei estä kokeilemasta sitä ajonautintoa että asentaa automaattilootan sinne pataraudan perään...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Lähinnä leikittelin ajatuksilla..
Mitään järkeähän tuommoisilla "järjestelyillä" ei tietenkään ole, mutta toisaalta sitten ku mun harrastuksissa alkaa näkyä pikkusenkaan järkeä, ne loppuu siihen paikkaan.
Luulen kuitenkin että aika harva mutterinvääntäjä voi varmaksi sanoa, ettei ikinä rupeis hommaan, jos pihalla makaa erillään kori ja tekniikka, mitkä olisi mahdollista saattaa yhteen.
Yhteiskunnan kannalta voi tietysti olla hyvä että useimmat rakennelmat jää juuri järkisyistä tekemättä.
Mitään järkeähän tuommoisilla "järjestelyillä" ei tietenkään ole, mutta toisaalta sitten ku mun harrastuksissa alkaa näkyä pikkusenkaan järkeä, ne loppuu siihen paikkaan.
Luulen kuitenkin että aika harva mutterinvääntäjä voi varmaksi sanoa, ettei ikinä rupeis hommaan, jos pihalla makaa erillään kori ja tekniikka, mitkä olisi mahdollista saattaa yhteen.
Yhteiskunnan kannalta voi tietysti olla hyvä että useimmat rakennelmat jää juuri järkisyistä tekemättä.
Automaattiloodat ois oikeesti validi vaihtoehto Ladaan. Ko. laatikot eivät autoilusta ainakaan urheilullista tee, mutta ottaen huomioon ladan antiurheilullisen luonteen, ei yhdistelmä varmasti paha olisi.
Varmasti niitä menisi muutama kaupaksikin, jos vaan jostain sellaisia saisi... siitä liikeidea jollekulle.
Varmasti niitä menisi muutama kaupaksikin, jos vaan jostain sellaisia saisi... siitä liikeidea jollekulle.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
entä joku C kadetin automaatti. Ite en moisista kehtaa haaveillakkaan mutta oishan se automaattilada melko korni kruisinki peli.
ps. en tiedä mitä korni tarkoittaa mutta hyvin tuntu tuohon käyvän.
ps. en tiedä mitä korni tarkoittaa mutta hyvin tuntu tuohon käyvän.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Korni sopii ihan hyvin, se on keksitty juuri tätä tarkoitusta varten.
Oon kerran vetäny viiden hengen asuntovaunun 190D automatic mersulla Tukhålmasta Haaparantaan, ei ollu herkkua se. Oli vielä takapäässä klappia joka suuntaan, että ku koitti alamäessä kerätä vauhtia, ni alko se perä vipattaan nii, ettei tie meinannu riittää. Välillä ylämäissä vauhti hiipu alle 30km/h..
Oon kerran vetäny viiden hengen asuntovaunun 190D automatic mersulla Tukhålmasta Haaparantaan, ei ollu herkkua se. Oli vielä takapäässä klappia joka suuntaan, että ku koitti alamäessä kerätä vauhtia, ni alko se perä vipattaan nii, ettei tie meinannu riittää. Välillä ylämäissä vauhti hiipu alle 30km/h..
Mulla on semmoinen näppituntuma että myös C-kadetti käytti tuota TH-180 lootaa. Kävishän se varmaan, mutta että kaaveli ja turbiinikin passaisi vielä niin.... Ehkä tosiaan ennemmin joku Fiiussa kiinni ollu loota sopisi.LamaAjanElvis kirjoitti:entä joku C kadetin automaatti. .
Kuka värkkää ekana tomaatti-latuskan??? Kisa pystyyn, voittajalle mainetta kunniaa ja jäsenten syvä palvonta

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
jos siis jotain pitää tuunailla niin mielellään sitten jotain tällaista speciaalia, joka jätkältä löytyy lasikuitulevikkeet ja tuplat+kisanokka, mutta automaatti ei varmasti kukaan ole tehnyt.
venäjällä nykyisellään on jonkinmoisena lisävarusteena saanut Nivaan ZF automaattia ja Nivan kone = takavedon kone joten saisi varmaan sovitettua, mutta mistä sitten lootan saa, en edes muista tarkempaa mallia.
venäjällä nykyisellään on jonkinmoisena lisävarusteena saanut Nivaan ZF automaattia ja Nivan kone = takavedon kone joten saisi varmaan sovitettua, mutta mistä sitten lootan saa, en edes muista tarkempaa mallia.

Kieltämättä erikoista, jenkeissä keppivaihteen joutuu hankkimaan erikseen tehtaalta jos sellaisen haluaa eikä moniin malleihin sellasta edes saa.,_,/ukka kirjoitti:Mua on jo vuosia ihmetyttänyt tämä "keppivaihdekansa". Autoissa on ollut vakion sähköikkunat, keskuslukot yms. herkut, mutta silti automaattivaihteet ovat harvinaisia, Vaikka helpottavat ajamista huomattavasti enemmän.
Japanissa taitaa olla vähän sama hommeli.
Itse preferoin keppivaihdetta, mutta ymmärrän hyvin automaattivaihteiden hyvät puolet enkä ymmärrä mikä juttu siinä on ettei ne ole yleistyneet. Keppivaihde on parempi urheilulliseen ajoon, mutta jossain pakettiautossa, tila-autossa tai vaikkapa pikkuautossa harvemmin tulee urheiltua.
No, onhan se niin, että siinä on autofirman rahastuksesta kyse. Samalla tavalla kun 1.4 litranen moottori on halvempi kuin 2.0 litranen, vaikka todellisuudessa on kyse samasta moottorista eri iskun pituudella tai sylinterin halkaisijalla. Isommassa moottorissahan on usein _vähemmän_ materiaalia kuin pienemmässä

Tuskin automaattivaihteisto voi maksaa niin paljon enemmän valmistaa kuin mitä niistä revitään, ei se tekniikka niin ihmeellistä ole.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Sitä varten automaateissa on ne kohdat 1 2 3 ja D että voi lukita alemmat vaihteet päälle mäessä. Tietty joku voi tähän kohtaan kysyä että mitä automaattista semmosissa automaateissa sit loppujen lopuksi on? En tiedä, koska aina kun oon ajanu automaatilla remplaan vaihdekeppiä melkeen yhtä paljon ku normaalivaihteista.Hasa kirjoitti:Korni sopii ihan hyvin, se on keksitty juuri tätä tarkoitusta varten.
Oon kerran vetäny viiden hengen asuntovaunun 190D automatic mersulla Tukhålmasta Haaparantaan, ei ollu herkkua se. Oli vielä takapäässä klappia joka suuntaan, että ku koitti alamäessä kerätä vauhtia, ni alko se perä vipattaan nii, ettei tie meinannu riittää. Välillä ylämäissä vauhti hiipu alle 30km/h..
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!