lämmityslaitteen moottori

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Lada1200L

lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Onko kellään ollut tällaista vikaa että kovalla pakkasella lämppärin moottori ei ala pyörimään kun katkaisijasta painaa mutta sitten kun antaa auton käydä normaali lämpöiseksi niin pikkuhiljaa alkaa vikisemällä pyörimään? Onko laakeri mahdollisesti vetämässä viimesiään vai missä vika?
lada.h.s

Re: lämmityslaitteen moottori

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

No itse veikkaisin ensimmäiseksi kyllä laakeria. Tietääkseni sen EHKÄ pystyy korjaamaan mutta en ole varma.
Minulta voit ostaa tilalle käytetyn puhaltimen moottorin se on mallista 2105 mutta se on hyvin
suurella todennäköisyydellä täysin samanlainen kuin Nappiksen puhaltimenmoottori.
Jos puhaltimenmoottori sinua kiinnostaa niin ota yhteyttä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
össe

Viesti Kirjoittaja össe »

Itellä on kans muutaman kerran vikissyt ku laittanu puhaltamaa, mut hetken ku sitä rämppää niin alkaa puhaltamaan normaalisti. Jumiin ei oo kyl koskaa jääny.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja vikinät muuttuvat vinkumiseksi ja pian sietämättömäksi Ulvonnaksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
degen

Viesti Kirjoittaja degen »

Minulla ulvoi se moottori tolleen kun tuli parinkymmenen asteen pakkanen. En käyttänyt sitä silloin kylmänä, vasta sitten kun auto lämpeni. Taisin välttyä vaurioilta, moottori pitää mukavaa hurinaa. Ei ole tosin kiva ajaa tuulilasi jäässä ilman kunnon puhallusta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Lada1200L

Mulla jäätyy lämppärinmoottori ihan mykäks jos on 20 asteen pakkanen,voisiko sinne jostain sitte kertyä kosteutta vai kantsisko ostaa uusi moottori jos se laakeri vetelee viimesiään?
Lada1200L

Kivaa kun joutuu lämmittään autoo vähintään puolituntia ennen liikkelle lähtöä :lol:
samuelsam

Viesti Kirjoittaja samuelsam »

Mun nappiksen lämppäriin tuli sama vika, kun pakkanen laski tarpeeks alas, niin ei pyörinyt puhaltimen moottori enää ollenkaan. Irrotin moottorin ja purin sen. Rasvat oli menny tahmeeksi kittimäiseksi töhnäksi. Asetonilla vanhat rasvat pois akselin päistä ja vanupuikolla "laakerin" reiät puhtaaksi, uudet rasvat tilalle (itse käytin ompelukoneöljyä) vaseliini ehkä olis ollut parempi! A' vot! taas pyörii kuin uusi.
Eikä ollut vaikeaa. Se moottori on todella hienosti rakennettu kestomangneetti moottori. Itseasiassa sen irroittaminen ja takaisin laitto oli työläämpää kuin purkaminen. Samalla puhdistin hiilien kosketuspinnat käämityksessä.
E.P.

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Mulla riitti parin asteen pakkanen, kun jo alkoi kirkua hullun lailla. Ei sitä viittinyt kovasti kiusata. Hyvinhän sitä lämpöä riittää ohjaamossa ilman puhallintakin, jos vaan saa pidettyä matkavauhtia yllä. Mutta pakko se moottori oli ottaa sieltä pöydälle. Laakerit oli kuivana. Hiilissä oli mittaa reilusti vielä. Eiköhän tuosta vielä oivan pelin saa. Aseöljyllä voitelin liukulaakerit. Kehuvat aseöljyn toimivan kylmälläkin kelillä. En sitten tiiä kuinka pitkäikäinen ratkaisu tämä uusintavoitelu lopulta mahtaa olla.

Motonetin hinta uudelle moottorille n. 30 euroa, mutta vähissä ovat myymälöissä.

Niinkuin monissa muissakin autoissa, on ladaakin tehtäessä ensin otettu lämmityslaite, jonka ympärille auto on kasattu. :) Eli melko ärsyttävä purettava se lämmityslaite oli. Ladassa tosin riitti kun makasi etupenkeillä kyljellään. Semmoisiakin autoja on joissa joutuu makaamaan lattialla.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos todella olisit halunnut että puhallin ei nau'u taas parin viikon päästä niin olisit heittänyt vanhan moottorin niin kauas jonkkaan kuin jaksat ja uusi tilalle. Tässä kohdassa ei ole oikoteitä. Uudella puhaltimella mennään paaliin saakka.

Laakerien, tai pikemminkin puslien rasvaaminen ei kuin korkeintaan hetkellisesti koska ääni ei suoranaisesti tule niistä vaan siitä että akselit pääsevät resonoimaan väljissä puslissa.
Sama ilmiö käy jos otat vingulla liian ahnaasti liika pienestä kolosta ja terä pääsee ns. kiertämään ympäri....

Ihan oikeasti, ei sitä lämppäriä huvikseen pura. En minä ainakaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Jokari on oikees.Jos purkaminen on kivaa,kannattaa Ladan jälkee siirtyy SAAB 900 tai BMW E30 esim.Tän kaltasist autoist,ku otin ja vaihoin moottorit,tuli katottuu kaikki mahollinen,ettei tän takii tarvii samaa rulianssii heti tehä.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
E.P.

Tiiä sitten mistä niitä moottoreita tähän hätään saisi.

Siinä vingussa on vaan se ero, ettei sen terän ole tarkoitettu pyörähtävän. Siksi se parkaisee. Liukulaakerin sen sijaan pitäisi toimia oikein rasvattuna aika hyvin, kunhan ei ole ehtinyt kulua väljäksi. Tässä mun moottorissa väljyyttä ei mun mielestä vielä ollut. Oikeastaan siivistä pyöritettynä moottori oli aika jäykkä kääntää. Ja lämpöasteilla moottori toimi vielä loistavasti. Lupaan kyllä kertoa, jos tämä kunnostus meni pahasti puihin. Jos vaikka huomenna saisin sen takaisin paikalleen.
E.P.

Niin ei se ihan ylivoimaisen vaikeaa ole irrottaa se lämppärin moottori. Ei se ihan jatkuvasti naurattanutkaan, mutta pieni ropaaminen kuuluu harrastamiseen. :)

Lämppärin kenno saa jäädä paikalleen, ja kotelon alaosan irrottamalla pääsee lämmityslaitteen moottoriin käsiksi. Keskikonsolin irroitin, siis sen jossa radio on kiinni. Sitten vielä se pientavara hylly pois. Siinäpä se sitten oli tarjolla se lämmityslaitteen kotelo. En tiedä vaikka tuo olisi tarkoitettu purettavaksi niin, että kojetaulu pitäisi irrottaa. Kyllä sinne alakauttakin pääsee. Ainakin tässä mun -94 1500S:ssä.
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ja minulta saa Ostaa Uusia kuulalaakeroituja Ladan puhallin moottorita! YV kiitos!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

E.P.

Harkitaan sitä moottorin tilausta seuraavan tilauksen yhteydessä. :wink:

Kuulalaakeroitu kuulostaa hyvältä. Kai ne laakerit on suojattuja? Pöly kai tämän nykyisen moottorinkin on jumittanut.

Nyt on vaan pikkuinen pakko laittaa tuo nippuun vanhalla moottorilla, että pääsen huomenna töihin. Toki varminta olisi mennä suosiolla julkisilla. :lol:
Vastaa Viestiin