Tällaiselle topicille olisi varmaan aihetta tälläkin foorumilla, ettei tule niitä turhia osanlähettelyitä yms.
Tänne voisi listailla nimimerkit joiden kanssa on ollut ongelmia puolin taikka toisin, niin pikkuhiljaa helpottuisi kaupanteko ja tyhjän puhujat/tarjoajat loppuisivat sitten omaan "näppäryyteensä" (valitettavasti näitä pellejä aina siunaantuu haittaamaan hyvää harrastusta).
Itse olen toistaiseksi asioinut täällä vaan oikeiden "tekomiesten" kanssa ja ongelmia ei ole ollut.
Tietysti myös se luotettavien kumppaneiden topicci avautunee heti kun alan itse kiitoksia kirjailla näille asiallisesti osia toimittaville...
Tällainen aihepiiri ehkä on tarpeen, mutta kunhan tämän kautta ei leimata DavaritZeja liian kevyin eväin. Eli harkintaa ennen Kepitystä. Mutta kyllä tällaisesta saattaa hyötyä Immeesille olle.
Lainataan nyt tätä topikkia sen verran että ilmeisesti voisi olla tilausta täällä sellaiselle osiolle kuin risut ja ruusut? Voisi tuonne kauppa osioon sijoittaa tuollaisen?
La Tuskaa ei hyväksy Voorumin vakiintunutta kauppatapaa eli ensin rahat tilille ja paketti lähtee. Muistakaa sopia niin hänen kuin muidenkin kanssa toimitusehdoista hyvissä ajoin.
Jos on yhtään seurannut pöyhöin kuusaalt nimimerkin toimintaa tällä foorumilla, niin kyllä ite ainakin laittaisin eka rahat tilille ja jäisin odottaan, että koska paketti kopsahtaa luukkuun.
Sen verran tuntuu tavarat vaihtavan omistajaa hänen kauttaa.
Toki jokaisella saa ja pitää olla omat periaatteet kaupankäynnistä, itellä on edellämainittu tapa kyseisen nimimerkin kanssa, jos tuun ostamaan jotain häneltä.
siten tärkeää kun täällä näistö huijareista ja muista kirjoitetaan muistakaa ettei ihan mitä vaan kannata kirjoittaa, tässä hyvä esimerkki miten paskimmillaan voi käydä. http://jallu.daug.net/AVOIN KIRJE.pdf
pikku-maukka kirjoitti:siten tärkeää kun täällä näistö huijareista ja muista kirjoitetaan muistakaa ettei ihan mitä vaan kannata kirjoittaa, tässä hyvä esimerkki miten paskimmillaan voi käydä. http://jallu.daug.net/AVOIN KIRJE.pdf
Tämä on hyvä huomio. Tosin faktaa saa kirjoittaa. Omista kauppakokemuksista (hyvistä/huonoista) on ihan hyvä kirjoitella muiden kaupankäynnin sujuvuuden turvaamiseksi. Turhat provoilut, uhkailut ja jutun värityset pois niin teksti on oikeuskelpoista.
Tuossa kirjeessä mainitussa jutussa keskustelu lähti myös kirjeen kirjoittajan toimesta vähän käsistä (olen mielestäni joskus aikaisemmin lukenut kyseistä ketjua). Vastaavanlaisia "kunnianloukkaus" ja "laiton uhkaus" -juttuja on muutamia tullut eteen muilla foorumeilla esim. Bomber.fi. Siinä oli kyse erään moottoripyöräliikkeen toiminnasta.
La Tuskaa ei hyväksy Voorumin vakiintunutta kauppatapaa eli ensin rahat tilille ja paketti lähtee. Muistakaa sopia niin hänen kuin muidenkin kanssa toimitusehdoista hyvissä ajoin.
Tuo mielestäni on viisasta varovaisuutta eikä huijaamista..
On monia eri tapoja lähettää tavara niin että vastaanottaja maksaa ottaessaan tavaran vastaan
Jos ajatellaan vaikka että tilaisin lukkomurikan sinulta niin EN VARMASTI Laita 600€ tilillesi ennekuin tavara on näpeissäni
PöyhöinKuusaalt kirjoitti: eli ensin rahat tilille ja paketti lähtee.
punanenä kirjoitti: EN VARMASTI Laita xxx€ tilillesi ennekuin tavara on näpeissäni
Kun tehdään kauppaa minun pitää saara rahat ensin ennkuin lähetän ja minun pitää saada tavara ennekuin maksan. Tälläisissä tapauksissa pitää asiakkaan noutaa tavara ja maksaa paikanpäällä. Onhan se toki niin että moni saatuan pikkurahoja kasaan katoaa tai jotain... Näitä kaikkia huijaustarinoitahan on joka harraste foorumilla.
niin ehkä se ei tule enään niin kalliiksi hakea jos toinen vaihtoehto on että maksat sen 500e ja et saa mitään.
järkeä kun käyttää puolin jos toisin niin ei ole ongelmia.
itse olen aina saanut tavaran näppiin ja rahat käteen jos kauppaa olen tehnyt, joskus osien saapuminen on kestänyt kuukauden ja joskus en ole muistanut laittaa tilinumeroa bussiennakko lappuun. silti on aina saanut sovittua asiat kuntoon.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kun on kyse tunnetuista myyjistä, joiden nimet tiedetään ja joiden maine on pelissä niin en näe mitään syytä epäillä etukäteismaksussa. Toki isoissa summissa voi olla paikallaan osittain etukäteismaksu.
Itse olen aina suosinut myös rahat tilille-vaihtoehtoa molemminpuolin. Joskus kiiretapauksissa kuvankaappausta verkkopankin suoritetusta maksusta ja tavara matkahuoltoon/postiin päivän-pari etuajassa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokainen tekee kauppaa tyylillään. Jos ostaja epäilee minua epäluotettavaksi niin miksi minä en sitten epäilisi tätä epäilijää?
Minä lähtökotaisesti luotan ihmisiin kunnes toisin todistetaan. Ja olen kaupanteossa erittäin joustava. Mutta ei minua käskytetä. Jos olen ostajana tai myyjänä niin olen aina valmis neuvottelemaan ja sovittelemaan. Mutta minun kauppaani ei kannata tulla komentelemaan eikä varsinkaan epäilemään REELLISYYTTÄNI.
Täst lähtien lupaan heivata sellaiset Ostajat NiskaPhärssii -otteella heti pihalle. Eipähän tule kenellekään paha mieli kun jokainen saa ansionsa mukaan. Minä menetän kaupat ja joku muu menettää kontaktin.