Käynnisty!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Hasa

Käynnisty!

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Kaasutin epäilyttää. Saa sahata pitkään joskus lämpimänäki. Aina ei ees lähe, loppuu virta kesken. Sammuilee jarrutuksissa. Tyhjäkäynti seilaa ja on pidettävä isolla edes jonkinlaisten käyttöominaisuuksien säilyttämiseksi. Starttispraytä imusarjalle ei vaikuta käyntiin, joten imuvuoto se tuskin on. Mistä toimintavarmempi kaasutin sopivaan hintaan(=lähes ilman..)? 1200L -87
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Apuva! Jotain vihjeitä pitäis saaha. Ei viitis lähtee rakentaan uusiks koko tekniikkaa jos vika on joku selvä juttu, ja kaikkien pitäis se tietää, paitsi että ite en.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Onkohan siinä saastepäästöjen alennusjärjestelmä kaasarissa?

Tunnistaa siitä että kaasarista lähtee pari harmaata letkua ja menee sellaselle motikalle. Seuraavasta linkistä näkyy minkänäköisiä ja mihin ne letkut menee: http://www.autodealer.ru/acat-online/right.php?5_24

Laita letkut niin että toi motikka jää välistä pois eli letku menee imusarjasta suoraan kaasariin.

Tuon pitäisi ainakin sammuiluun ajon aikana vaikuttaa.

Oletko koittanut käynnistää kaasu pohjassa vai eikö käynnisty vaikka kaasulla ja ryypyllä tekisi mitä?
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Toimiiko kakkoskurkun läppä?
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Yks letku on ainaki tukittu siitä kohdin, mutta pitää käydä illalla kattoon tarkemmin.
Ei tunnu mikään temppu vaikuttavan käynnistyvyyteen. Kaikkea oon kokeillu, mm. ryyppy valmiiks päälle sammutettaessa, kaasun kans ja ilman, pumpaten ja rukoillen, vaan ei varmaa keinoa löydy. Se vaan joskus lähtee ja joskus ei. Tuntuu riippuvan tähtien asennosta tai siitä miten on kanan luut laudalle laskeutunu. Sitten kun käy, niin kulkee mukavasti, eikä kumminkaan vie paljoa bensaa..
Voisko siinä olla sytky pois paikaltaan, tai säädin rikki, ja siksi säädetty ennakkoa valmiiksi liikaa, tai jotain?
Mulle joku sano että pitää vaihtaa Fiatin kaasuttaja, vaan mistä semmosen nyt löytää, ku ei tarkkaan ees tiiä minkälaista on etsimässä?
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Läppä #2 mennee tarkistettavaksi myös. Mikähän se mahdollinen vika siinä olisi, ja kuinka sen saisi ehjättyä?
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Voi kai se vika olla syttypuolellakin. Ei kustanna paljoa ku kurkkaat sinne virranjakajan kannen alle ja tsekkaat että kärjet aukeaa tarpeeksi(muttei liikaa), eikä oo mitään muutakaan häikkää. Kai oot kokeillut että tulee kipinää, siis silloin ku ei lähde käyntiin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kakkoskurkun toiminta ei pitäisi vaikuttaa käynnistykseen. Paitsi jos se on koko ajan auki mutta sitten se kävisi isoilla kierroksilla...

Onko bensapumppu ehjä?

Ja toi sytkäpuoli tietysti?
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mulla vastaavia oireita aiheutti toimimaton/tukossa oleva tyhjäkäyntipiirin solenoidisuutin.
Itelläni on tosin Weberin kaasutin, mutta eiköhän Ladan kaasarissakin tuollainen ole. Joko sähköllä aukeava, tai sitten aina auki oleva suutin.
Täytyypä kotona katsoa missä kohtaa se on.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Tyhjäkäyntisuutin? Ilmeisesti kurkussa #1? Jos se on tukossa, voiko johonkin puhaltaa kovasti sen aukaisemiseksi, vai vaatiiko remontti isompia toimia? T. Työtä pelkäämätön.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

No periaatteessa kaikki messinginväriset ja pohjaan asti ruuvatut tasapääkantaiset voi katsoa, mitä ne on. Puhaltaminen ei yleensä ihan riitä. Joku elektroniikkapuhdistusaine voisi olla hyvä, ja taisi olla ihan kaasarinputsausspraytäkin olemassa. Ultimate konsti on ronkkia niitä, mutta siihen en suosittele mitään puutikkua kovempaa, koska ei tarvitse kummoista naarmua kun pienen suuttimen arvo muuttuu.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Tutkin asiaa eilen illalla. Pyörittelin, kiristelin, puhaltelin, ihmettelin, ja kas käynti - jos mahdollista - huononi hieman entisestään. Ei tosin sammuile risteyksiin, ja suostui tänä aamuna käyntiin kohtuullisin ponnistuksin, mutta siitä aiheesta on saatava suurempi otanta tuloksien varmistamiseksi. Sytytyksen kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan oikeastaan mihinkään, mikä on kumma koska kai sen pitäis? Pitää tänään laittaa se lampulla varmasti kohdalleen. Helvetti ku tietäis mitä mistäki ruuvista säädetään ja miten! Parhaiten kone kävi oikeastaan sillon kun se yritti syödä rullallisen talouspaperia kurkkuun #1. Ei onneksi saanut kun pienia murusia, on kallista tuo serla. Niin ja kulku on hieman hyytynyt "säätöjen" jälkeen, ja vedätettäessä ääni on kovempi. Ei ressiä, ainaki se vielä kulkee...
Tvälläri

Viesti Kirjoittaja Tvälläri »

Tuli tässä yks juttu mieleen, noista oireistas (tai siis auton... :) ).
Itellä samanlaisia oireita jotka päättyivät lopullisesti (keskelle korpimetsää) johtosarjojen palamiseen. Oli väärä puola joka antoi liikaa jännitettä ja poltti lopuksi kaikkea pikkukivaa. Ootkos vaihtanut puolaa? kannattaisi tarkistaa.
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Mistäs se puola mitataan, ja paljonko ja mitä sieltä pitäis ilmetä? Tänä aamuna se lähti käymään, mutta eilen illalla ei. Pitänee toistaiseksi vältellä metsäteitä..
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Uutta tietoa. Ajoituslamppu kertoi, että kipinöitä tulee vähän silloin tällöin, eli siis syttyä pätkii. Kärkiväli oli ainaki kunnossa. Puola, kärjet, konkka ja pyörijä vaihtoon. Jos ei näillä eväin korjaannu ni on kyllä kumma. Niin ja onko Ladassa ajoitusmerkkejä missään? Ainakaan sillä lampulla ei näkyny mitään. Käytetty kaasuttaja ja korjaussarja on tulossa. Tänä aamuna lähti käymään ennen ku sain avaimen virtalukkoon... Kosteusko moista teettää? Pitäiskö konetila kastella kuivalla kelillä käyntiinlähdön varmistamiseksi? Muut oireet on ennallaan.
Vastaa Viestiin