Sivu 1/3
Tämäkö voisi olla kanttiladan manttelinperijä ?
Lähetetty: 2.6.2004 23:42
Kirjoittaja pelti kiinni
uusi 4-ovinen perheauto 5000 eurolla ( + Suami-verot , paljonkohan ? )
linkki1 linkki2 , onko ken muu törmännyt hyvää infoon tästä ?
Vertailuun 1.4 perusvärkki (
lähde-pdf. ) :
pituus 425 ( 407 )
leveys 173 ( 161 )
korkeus 152 ( 144 )
akseliväli 263 ( 242 )
omapaino 975 ( 940 )
0-100 km/h 13 s ( 20 s )
huiput 162 ( 142 )
( Suluissa olevat Lada 1200 , lähde ladakerho.net )
Nätti
pressi-pdf. , josta lainaus "The international development programme was drawn up in mid-2002. In addition to the
Pitesti pilot plant in Romania, Logan will also be made in
Russia, Morocco, Colombia and Iran,
with the same goals of cost-effective production close to its markets."
Kaksi airbägiä ja boschin ABS:t, paljonkos sitä vaatimaton ihminen voi muuta toivoa ?
Mielenkiintoinen tuote, 'kertakaikkiaan' .
t. pe ki ( harkitsee lauantain miittiä ankarasti , lähteäkö vai eikö ... )
Lähetetty: 3.6.2004 3:10
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jos en ihan väärin muista, niin uudesta autosta vero on 100-130%, eli loppullinen hinta ilman alvia 10.000-11.500Euroa. Asiantuntijat korjannevat, mikäli muistan väärin.
,_,/ukka
hmm
Lähetetty: 3.6.2004 8:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
ohan Ladat ja Volgatkin venäjällä jopa alle 5000 euroa, ja hinta suomessa on sitten 10000 euron luokkaa.
Yksi hemmo mulle aina selittää ettei autovero ole enää aikoihin ollut lähellekään 100%, mutta kyllä se minusta sitä luokkaa oli, jonkun mitättömän vähennyksen sai tehdä vähäpäästöisyydestä, mutta verotettuun hintaan täytyy vielä lisätä 22% ALV. Käytetyissä autoissahan on nyt kai nykyään jotain ikähelpoituksia?
Lada Kalinassa tulee myös olemaan 2xairbag ja Bosch ABS-jarrut + paljon muuta, nähtävästi vielä lähelle samaa hintaluokkaa, toivottavasti.
Venäjällä valmistettavat (koottavat) länsimerkit on lähinnä venäjä malleja maan omiin tarpeisiin, niissä ei siis välttämättä EU-hyväksyntää yms. Johan venäjällä valmistetaankin Hyundain ja Daewoon eri malleja, Ford Focusta ja GM-AvtoVAZ aloittaa syksyllä Opel Astran valmistuksen Chevrolet Viva nimellä, TagAZ valmistaa Citroen Berlingoa nimellä Doninvest Orion-M
Lähetetty: 3.6.2004 10:59
Kirjoittaja Misha
Maailma tosiaan tarvitsee uutta halpisautoa, siinäsuhteessa tuo Rellu on hyvä idea. Toisaalta on varmasti monia autoja joita voisi myydä halpisautoina, mutta joita ei myydä.
Eniten minua kiinnostaa mitä VAZ aikoo tehdä kanttiladan tulevaisuuden suhteen. Ts. saako tulevaisuudessa edes omatuontina Euroopassa periaatteessa laillisia kantikkaita?
Toisaalta, jos omatuonnin linjalle lähtee, mielestäni kiehtovin vaihtoehto olisi ostaa intiassa valmistettu Hindustan Ambassador Subarun 1.8 litraisella moottorilla jonka saa katkaisimesta kääntämällä maakaasutoimiseksi. Toisaalta, diiseli sopisi ehkä auton luonteeseen parhaiten.
http://www.yuvrajgroup.com/products/ambasdor.htm
Ambassadoreja tuodaan ilmeisesti Britanniaan, eli sieltä kun hakee.... tietty ratti on väärällä puolella.
Toinen "menneisyyden" automerkki on iranissa valmistettava Peykan, eli entinen 60/70-luvun hillman hunter. Siinä olisi ratti oikealla puolellakin (eli vasemmalla). Luulen kyllä että sen valmistus on loppumassa tai ehkä jo lopetettu... silti jos kävisi Iranissa voisi tuoda vaikkapa vähänkäytetyn maahan. Mitähän veroviranomaiset siitä tykkäisi...
Lähetetty: 3.6.2004 11:01
Kirjoittaja Misha
Tässä hieno kuva Peykanista:

Lähetetty: 3.6.2004 12:08
Kirjoittaja samara88
Tuo Renault Logan on kyllä pesunkestävä Renault, jo jostain 1970-luvulta. Kyseinen auto tunnetaan paremmin nimellä Dacia ja valmistetaan muistaakseni Puolassa. Auto perustuu Renault 12:n tai joku sellainen. Tästä autosta oli enemmän eräässä Tuulilasin numerossa, on ilmestynyt vuoden sisällä.
Lähetetty: 3.6.2004 13:17
Kirjoittaja Vanja-eno
Ensin vastaan otsikon kysymykseen lyhyesti: EI OLE
perustelu: kanttiladan statusta ei enää mikään voi saavuttaa, koska ajat ja tarpeetkin ovat muuttuneet.
Daciaa valmistetaan Romaniassa, ei Puolassa
mietteitä mietteitä mietteitä
Lähetetty: 3.6.2004 17:08
Kirjoittaja pelti kiinni
,_,/ukka kirjoitti:Jos en ihan väärin muista, niin uudesta autosta vero on 100-130
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Lasken 5000 euroa * 1,28 ( vars. ajoneuvovero ) => 6400 – 650 ( vähennys ) => 5750 * 1,22 ( ”Uuden kuljetusvälineen arvonlisävero on 22 % ajoneuvon hankintahinnasta.” eli niin kuin näkyy siihen onko se hankintahinta veroineen , minkä luulen olevan käytäntö, 5750 tai ilman 5000 ei muuta laskelmaa kovinkaan paljon , eli 165 on erotus niille ) , yhteensä 7015 euroa , plus tietty jotain papereista maksettavia niitänäitä maksuja.
Tosin Tulli saattaa tietty koristella hankintahintaa ikävästi kuluttajan epäeduksi

eli lainatakseni ym. sivua : ” Hankinta-arvopohjaisessa verotuksessa veroilmoitukseen on liitettävä ajoneuvon kauppalasku tai muu selvitys niistä kustannuksista, joita ajoneuvon hankinnasta on aiheutunut. ” ja ” Hankinta-arvopohjaisessa verotuksessa Tulli määrittää verotusarvon kauppalaskun, rahtilaskun ja muiden tositteiden perusteella.”
Lada-Jussi kirjoitti:Venäjällä valmistettavat (koottavat) länsimerkit on lähinnä venäjä malleja maan omiin tarpeisiin, niissä ei siis välttämättä EU-hyväksyntää yms.
kuten alkup. linkeissäni on todettu, EU-hyväksynnät on ( tulee ? ,toivottavasti ... ) , ja tarkoitus myydä EU alueella, yllätys yllätys niissä uusissa EU-maissa ainakin.
samara88 kirjoitti: Auto perustuu Renault 12:n tai joku sellainen.
se oli ’sitä aikaa’ , luepa se linkki pressi-pdf. sieltä alkuperäisestäni , tämä ”rojekti” on aloitettu 90-luvun lopussa , sama pohjalevy kuin Nissan Micrassa, Rellun nykymoottorit perustana, vaihteisto kuin Meganessa/Lagunassa yms. Ei nykymääräyksiä täyttävää autoa voi tehdä menneisiin vuosikymmeniin nojaten.
Vanja-eno kirjoitti:Ensin vastaan otsikon kysymykseen lyhyesti: EI OLE
perustelu: kanttiladan statusta ei enää mikään voi saavuttaa, koska ajat ja tarpeetkin ovat muuttuneet.
Daciaa valmistetaan Romaniassa, ei Puolassa
vastauksesi ollee oikea, sillä perustelusikin on hyvä.
Ja tästä Daciasta, Rellu kai teki sen kanssa minkä VW Ŝkodan kanssa, osti tehtaan tehdäkseen sillä rahaa, eiköhän se tällä konseptilla voi onnistuakin.
Kyllä spekulointi on nii-in kivaa, t. pe ki
Lähetetty: 3.6.2004 17:21
Kirjoittaja Jankos
Kyllä dacia on ollut "aina" rellun kanssa kimpassa. 70-luvulla myydyt renault 11 mallitkin oli kait dacioita...
Lähetetty: 3.6.2004 17:59
Kirjoittaja Vanja-eno
Jankos tarkoittaa kyllä varmaan rellu 12 mallia, joita esim. täällä suomessakin myytiin renaulteina vaikka olivat Dacioita.
Lähetetty: 3.6.2004 21:08
Kirjoittaja Jankos
joo niin se varmasti on toi 12 malli. Kuumeessa ei paranis luottaa omaan päähän...
Lähetetty: 8.6.2004 11:08
Kirjoittaja Ladakeho
haaveista, mielikuvista ja todellisuudesta
Lähetetty: 8.6.2004 18:03
Kirjoittaja pelti kiinni
pari pointtia / ikävää takaiskua :
- torstain 03.06. Kauppalehden mukaan ei aiota myydä Suomessa ( perjantain Iltalehdessä myös jokin pieni artikkeli )
- tuossa Ladakerho-nimimerkin linkissä mainitaan Renaultin
omistukseksi 51 % ( ei vain lisenssijutska siis , rautaesiripun takainen omistus oli ’vähän’ vaikeampi juttu ) , mikä vahvistuu alla mainitsemassani Tuulilasin artikkelissa
- ja siitä hinnasta , kuten piti arvatakin ,
tuulilasin 8.6. mukaan :
” Autoa myydään Venäjällä Renaultin nimen alla, ja se kilpailee 8–10 000 euron hintaan kaupattavien uusien ajoneuvojen segmentillä, joka käsittää 90 % paikallisista markkinoista. ”
,
tuskin sitä erittäin paljon kilpailijoiden tason alle hinnoitellaan … näin sitä ihminen (lue loppukuluttaja) saatettiin väärien mielikuvien polulle taas
en, en elä haaveista , arkeen minulla on Lada, t. pe ki ( tänään EU-äänestäneenä )
ruottiksi
Lähetetty: 20.6.2004 13:50
Kirjoittaja pelti kiinni
Ja aina vaan
tämä pomppii silmille, ny thufvudstadsbladet:issa ruotsiksi. Ken jaksaa kahlata niin siinä Dan Kronqvistin artikkelissa puhutaan myös muista venäläisten yhteistyöprojekteista.
Kaunista sunnuntaita vaan kaikille, t. pe ki
Lähetetty: 25.6.2004 3:56
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Olen Vanja-enon kanssa samaa mieltä, ei mistään ole kantti-Ladan manttelin perijäksi, se on ihan oma juttunsa.
Tarvitaanko Suomessa edelleen EU-hyväksunnän lisäksi myös tyyppikatsastus. Jos näin on, voi eksoottisten autojen rekisteriin saaminen olla aika hankalaa ellei peräti mahdotonta.
Kyllähän maailma on pullollaan halpoja autoja. Mm Intia ja Kiina ovat suuria autonvalmistusmaita. Taitaa vain EU pitää huolen, ettei ulkoapäin tule ainakaan hinnalla kilpailijoita.
Olen useana vuonna ostanut TM:n loppuvuonna ilmestyvän autokuvaston. Ei ainakaan uusimmassa ollut tuota Iranilaista merkkiä enkä kyllä ole muistikuvia vanhemmistakaan.