Sivu 1/1
Säksättävä kone
Lähetetty: 1.6.2004 18:13
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
1500:en moottori säksättää.Onko kyse venttiilien naputuksesta vai vuotaako kansi?Voiko em. viat erottaa korvakuulolla?
Lähetetty: 2.6.2004 15:46
Kirjoittaja LamaAjanElvis
Säädä venat, kiri nokkaketju.
Lähetetty: 4.6.2004 2:21
Kirjoittaja Ladisti_2107
suosittelisin nokka ketjun kiristimen vaihtoo...mulla ittelläki säksätti ja ei menny kauaa kun ketju poikki ja syynä oli täysin veltto kiristin..venttiilien säätäki olis paikallaan....
Lähetetty: 5.6.2004 19:04
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
minkälainen homma on nokkaketjun kiristimen vaihto?entä venttilien säätö?onnistuuko ensikertalaiselta korjausoppaan avulla?vai suosiolla pajalle....
Lähetetty: 5.6.2004 21:06
Kirjoittaja jta
No mun mielestä jos vaan pysyy avain kädessä niin eiköhän sen pitäis onnistua itekkin tehä. Ei nämä ladassa tehtävät hommat kovin vaativia oo...
Lähetetty: 5.6.2004 21:52
Kirjoittaja Lada110
Venttiili säätö ruuvien lukitukset saattaa olla tosi tosi tiukassa mutta hommasta selvii esim kun hitsaa kaks 17mm lenkkiavainta päällekkäin kiinni...
Lähetetty: 6.6.2004 2:15
Kirjoittaja Ladisti_2107
Se kiristimen vaihto on hyvin yksin kertainen juttu se on sellanen möltti jos on kaks ruuvii...tai noh en oo varma tosta mallista...

Lähetetty: 4.8.2004 21:21
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
Säksätys johtuu kuluneesta nokka-akselista, koska venttiilien säätö ei auttanut asiaa (tosin liikennevaloista tonniviissatanen lähtee tätä nykyä kuin tonniviissatanen liikennevaloista

).Minkähänlainen homma on vaihtaa uus/uusvanha tilalle ja mitä akseli tykötarpeineen maksaa?
Lähetetty: 27.8.2004 9:21
Kirjoittaja ossi
mun ladassa tyypillinen säksätys johtuu irronneesta nokkaketjun laahaimesta(toisella puolen kantta kuin kiristin), joten ketju raapii kantta...
Lähetetty: 29.8.2004 20:01
Kirjoittaja Misha
Oletko nyt oikeesti eka koklannu kiristää sitä nokkaketjua? Ja sitten vasta kannattaa kokeilla kiristimen vaihtoa. Ei sitä ketjua tarvitse vaihtaa.
Ja sitten on se ohjain joka on kuskin puolella, sekin kannattaa vaihtta. Sen voi vaihtaa irrottamalla öljykansi ja käyttämällä magneettia.