Säksättävä kone

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Käkisalmen Kuattro

Säksättävä kone

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

1500:en moottori säksättää.Onko kyse venttiilien naputuksesta vai vuotaako kansi?Voiko em. viat erottaa korvakuulolla?
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

Säädä venat, kiri nokkaketju.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Ladisti_2107

Viesti Kirjoittaja Ladisti_2107 »

suosittelisin nokka ketjun kiristimen vaihtoo...mulla ittelläki säksätti ja ei menny kauaa kun ketju poikki ja syynä oli täysin veltto kiristin..venttiilien säätäki olis paikallaan....
Käkisalmen Kuattro

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

minkälainen homma on nokkaketjun kiristimen vaihto?entä venttilien säätö?onnistuuko ensikertalaiselta korjausoppaan avulla?vai suosiolla pajalle....
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

No mun mielestä jos vaan pysyy avain kädessä niin eiköhän sen pitäis onnistua itekkin tehä. Ei nämä ladassa tehtävät hommat kovin vaativia oo...
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Venttiili säätö ruuvien lukitukset saattaa olla tosi tosi tiukassa mutta hommasta selvii esim kun hitsaa kaks 17mm lenkkiavainta päällekkäin kiinni...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Ladisti_2107

Viesti Kirjoittaja Ladisti_2107 »

Se kiristimen vaihto on hyvin yksin kertainen juttu se on sellanen möltti jos on kaks ruuvii...tai noh en oo varma tosta mallista... :oops:
Käkisalmen Kuattro

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

Säksätys johtuu kuluneesta nokka-akselista, koska venttiilien säätö ei auttanut asiaa (tosin liikennevaloista tonniviissatanen lähtee tätä nykyä kuin tonniviissatanen liikennevaloista :shock: ).Minkähänlainen homma on vaihtaa uus/uusvanha tilalle ja mitä akseli tykötarpeineen maksaa?
ossi

Viesti Kirjoittaja ossi »

mun ladassa tyypillinen säksätys johtuu irronneesta nokkaketjun laahaimesta(toisella puolen kantta kuin kiristin), joten ketju raapii kantta...
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Oletko nyt oikeesti eka koklannu kiristää sitä nokkaketjua? Ja sitten vasta kannattaa kokeilla kiristimen vaihtoa. Ei sitä ketjua tarvitse vaihtaa.

Ja sitten on se ohjain joka on kuskin puolella, sekin kannattaa vaihtta. Sen voi vaihtaa irrottamalla öljykansi ja käyttämällä magneettia.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin