Hattuhyllyyn 6x9 reijät
Hattuhyllyyn 6x9 reijät
Jees. Tämmöinen projekti pitäisi saada aikaan. Hattuhylly näytti siltä ettei sitä saa pirukaan irti ilman rälläkkää. Olisin kenties voinut vaihtaa toisen hattuhyllyn tilalle siis. Mutta millainen projekti tämmöinen on ? Mistä pitäisi aloittaa ja miten reijät tehdä ? Kun ei ole oikein minkäännäköistä tietoa asiasta. Jossain kuvia projektista ? Ei tarvitsisi välttämättä olla kyseessä ladan hattuhylly. Larppani sitten 1600sl ! Kysynpä tässä sivussa myös onko tämä 1600sl harvinaista herkkua oikein ? En ole niin perillä vielä ladoista...
Tyhmänä kysyyRahtari kirjoitti:Meilläpäin ollaan tehty pillillä reiät kuusyseillekantsii ottaa vaan takapenkki pois ja pitää sammutus välineet lähellä

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
se hattuhyllyhän on täyttä tavaraa, vain pinnalla se muovikuori jonka pystyy vaihtamaan, aivan liian suuri urakka olis minulle ainakin alkaa reijittämään ja sehän huonontaa korin vääntöjäykkyyttä...
Ja jos haluaa varjella auton alkuperäisrakenneta, itse laitoin toisen hattuhylly pahvin ja tein siihen tarvittavat ruuvireijät pintakajareille.
1600SL oli aikanaan takavetoisen malliston lippulaiva ja kallein malli, suurin osa osti kuitenkin halvimpia malleja joten 1600 versioita myytiin vähemmän. Toisaalta näyttää että niitä on säilynyt enemmän kuin 2107 korista 1,5 versiota. Moni 1600SL on varmasti joutunut elimen luovuttajaksi tuning-nappiksille, moottorin lisäksi noista on himoittu kotimaista verhoilua.

Ja jos haluaa varjella auton alkuperäisrakenneta, itse laitoin toisen hattuhylly pahvin ja tein siihen tarvittavat ruuvireijät pintakajareille.
1600SL oli aikanaan takavetoisen malliston lippulaiva ja kallein malli, suurin osa osti kuitenkin halvimpia malleja joten 1600 versioita myytiin vähemmän. Toisaalta näyttää että niitä on säilynyt enemmän kuin 2107 korista 1,5 versiota. Moni 1600SL on varmasti joutunut elimen luovuttajaksi tuning-nappiksille, moottorin lisäksi noista on himoittu kotimaista verhoilua.

Nakertaja tai paineilmaplasma
Tuli mieleen,että reiän voisi tehdä paineilmakäyttöisellä nakertajalla.Ensin tehdään aloitusreikä.Sen jälkeen peräkontista käsin tehdään haluttu reikä.Nakertaja on sellainen työkalu,jossa leikkaava terä tekee edestakaista liikettä kiinteän kidan välissä.Sillä saa leikattua aika tiukkojakin kaarevia muotoja.
Plasmoja on ainakin romuliikkeissä ja hajoittamoissa.Itse työ kestää pari minuuttia.Palosuojaus tärkeää ja jälkivartiointi.Kun hiiltyneet Ladan raadot ovat aika edullisia.
Plasmoja on ainakin romuliikkeissä ja hajoittamoissa.Itse työ kestää pari minuuttia.Palosuojaus tärkeää ja jälkivartiointi.Kun hiiltyneet Ladan raadot ovat aika edullisia.
Mulla zernokseen oli aikasempi omistaja porannu hatuhyllyyn reiät joista oli nakertanu peltisaksilla viillot ja vasaralla taivutellu pellit lopuksi tieltä. Aika petollista sillä hattuhyllyyn oli jääny petollisia terävyyksiä johon sitten viiltelin käteni, ku innolla aloin sisustoja purkaa. Laittelin 6X9 9mm valmiiksi verhoiltuun vaneriin jonka olin muokannu takahyllylle. Antaa mukavasti tukevuutta eikä pärise.
Ehdottomasti!Jankos kirjoitti:Kyllä tuonkin reiän tekoon on yliveto (mun mielestä) sähköllä toimiva kuviosaha eli nytkysaha metalliterällä. Ei tule kipinöitä eikä tartte pelätä auton palamista ja kuvioita on helppo tehdä.
...ja hommahan helpottuu vielä oikein kunnolla kun heittää sen muovihirvityksen pois ja vääntää hattuhyllylle jonkun kangasverhoilun.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Ok, kiitos vinkeistä. Pitää kysellä tutuilta kuviosahaa ja vähän apuakin
Kun tässä on vähän jo muustakin "hifistä" puhuttu, niin tänään tulin miettineeksi miten saan vahvistimen johdon peräkonttiin vedettyä ?? Auto siis 1600sl ja aika heikolta omaan silmään näytti kun vilkaisin. Esim. 20 neliömillin kaapeli. Aika paksu, mutta niinhän sen pitää ollakkin. Kun vahvistimia tulee olemaan 2. Mutta miten itse olette saaneet johdon sinne vedettyä ? 


Jos sulla 2 vahvistina tulee niin laita ihan suosiolla 25 neliöistä johtoa... Aina parempi liian iso kuin liian pieni johto... Ja sitten se että minkä tehoiset vahvarit tulee oleen niin vaikuttaa vielä tuohon että kuin paksu johto tulee olla... Mulla ois pitäny olla 25 johto jos oisin laittanu 1x240w ja 1x222w... Mä en tiiä miten tuossa 1600 on tuo takapenkki homma mutta ite ainakin vedin johdot peräkonttiin siitä selkänojan alareunan kulmasta vänkärin puolelta. Ku on itellä se pahvilevy siinä kontin taka seinänä...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Ei tuo vahvarien määrä vaikuta johtoon vaan juuri ne tehot. P=UI, tuosta tietoon paljon maksimi virrat ja sen perusteella johto. Täysin turhaa vetää sitä peukalon paksuista jollekkin pikkuvahvarille, paljon tarkeämpänä pitäisin kunnon kondensaattorin hankkimista jos paljon tehoja piuhan päässä. Niin ja kunnon liitokset, ei sellaisia teippi-hässäköitä mitä näkee liian usein. Toki saadaanhan sillä isolla johdolla resistanssia alas joka myös tärkeää koska auton jännite on matala ja siirtomatka kuitenkin aika pitkä. Toisaalta helpompi piilottaa pari pienempää johtoa kummallekkin vahvarille omat ja silloin saa molemmille omat sulakkeet akun viereen
Tuo kuviosaha peltiterällä hyvä noihin hommiin. Sitten esim vingulla ajaa lopuksi reunat sileiksi ettei revi itseään. Ei vaan ole hauskinta puuhaa maata selällään takaloosterissa kun kuumaa rautalastua sataa päällä, mutta on se sen arvoista.

Tuo kuviosaha peltiterällä hyvä noihin hommiin. Sitten esim vingulla ajaa lopuksi reunat sileiksi ettei revi itseään. Ei vaan ole hauskinta puuhaa maata selällään takaloosterissa kun kuumaa rautalastua sataa päällä, mutta on se sen arvoista.
Mistäs reijästä saat sen johdon tulipellistä läpi?
Voihan ne vahvarit sijoittaa vaikka etupenkkien alle, niin ei tarvi vetää johtoo konttiin asti. Sit sullakin olis tommonen AFR-boksia vastaava hässäkkä autossas..
Kynnyslistojen alla noita johtoja on usein kuljetettu, mutta se voi olla ladassa aika hankalaa. Kato että mistä takavalojen johdot menee ja vedä samaa reittiä.
Voihan ne vahvarit sijoittaa vaikka etupenkkien alle, niin ei tarvi vetää johtoo konttiin asti. Sit sullakin olis tommonen AFR-boksia vastaava hässäkkä autossas..
Kynnyslistojen alla noita johtoja on usein kuljetettu, mutta se voi olla ladassa aika hankalaa. Kato että mistä takavalojen johdot menee ja vedä samaa reittiä.
No saas kohta nähdä miten käy hattuhyllylle
Jos laitan sitten vielä vanerilevyn ja huopa päällysteen siihen, niin tuli vain mieleen pitäisikö ne 6x9 kiinnitää siihen hattuhyllyn peltiin vai siihen vaneriin sitten ?? Onko merkitystä soinnin kannalta ? Virtajohdon ajattelin sisäpuolelta pistää lattiamaton alta vänkärin puolelta ja sieltä takapenkkien alta, mutta se vain miten saan sieltä akulta sen sitten sisätiloihin ? Menen kyllä nyt tutkimaan paikkoja enmpi, että löytyykö sieltä reikää 


Toi homma onnistuu yläpuolelta takalasia irroittamatta aika kivuttomasti. Itse sahailin 8" reiän hong kongin tarjouspistosahalla yläpuolelta. Takapenkin selkänoja tietysti irti.Stefa kirjoitti:Tuo kuviosaha peltiterällä hyvä noihin hommiin. Sitten esim vingulla ajaa lopuksi reunat sileiksi ettei revi itseään. Ei vaan ole hauskinta puuhaa maata selällään takaloosterissa kun kuumaa rautalastua sataa päällä, mutta on se sen arvoista.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04