2105 -95 (1500), ostin sen -99 teltta-auton huutokaupasta treelta 5000 mk pohjahintaan
Ostettaessa n. 120000 km, nyt ajettu n. 175000 km koneessa ei vielä mitään ongelmia ei syö öljyä ja päästöt ok tosin alkuperäinen katti oli mennyt paskaksi ja vaihdettin heti ekaan katsastukseen, syynä ilmeisesti lambda-anturin rikkoutuminen. Jakoketjun varmaan vois jo vaihtaa vaikkei nyt ropisekaan vielä kun kiristin sitä. Öljyinä olen käyttänyt ESSO Ultron 5W40 täyssynt. ja ilmeisesti ed omistaja tota Teboilin "Timanttia".
Kori muuten hyvä mutta luukut ruostuu vaikka suojattu kahdesti ennenkuin ostin, syynä laineilla olevat ikkunan lasit ja muoviset "tiivisteet" ja mahdollisesti huono työmoraali kun konepelti ja takaluukkukin kukkivat reunoista. No ite en ole viittinyt paljon vaivautua korin suhteen
Yhtenä vikana voi mainita stefan rikkoutumisen taka-akselilta eli lykkää öljyä takajarruun mutta helppo korjata kunhan tekee ajoissa ettei kyllästä kenkiä. Vaihto siis ei edellytä kuin vetoakselin irroittamisen ja akselin putkeen kiinni jäävän stefan vaihtamisen eli laakeriin ei tarvi koskea. No ihan kohtalaisesti toikin oli kestänyt kun nyt vasta uusintanäyttöön vaihdoin kun toinen puoli ei pitänyt.
Vaihdelaatikko hiukan öljyää ympäristöään eli tiivisteet ei oikein pidä mutta toistaiseksi kestänyt kunhan kattoo että öljyä riittää. Perästäkään ei mitään sanomista. Vaihteisto hiukan ääntää mutta ei mitään rohinoita vaan vienoa ujellusta.
Lämmityslaitteen puhallin kärähti ja sulatti muovit ympäriltään, johtui ilmeisesti siitä ettei saanut korvausilmaa eli raitisilmaläppä ei auennut kunnolla ja niinpä se poistui kokonaan, nyt ei tarvi edes puhallinta (puhallin toimii kuitenkin) ajossa ja kaikki lasit kirkkaana eli ilma vaihtuu....
Kuskin penkki hajalla eli selkänojan säätö rikki ja kiskot taipuivat. Ladan heikoin kohta!!!!
Kytkin on vaihdettu kerran.
Sytkän ohjausboksi kärähti toissatalvena ja vaihtui kompaktimpaan USA valmisteiseen ja maksoi joku 30 eur.
Startin bendix hajosi viime syksynä/talvena.
Laturin huolsin heti aluksi kun oli irti kiinnikkeen murtumisen takia.
Vesipumppu laukesi heti ostamisen jälkeen.
Bensapumppu laukesi kesällä.
Lämppärin säätimet eivät ole maailman parhaat ja hanan saa vaihtaa muttei todennäköisesti paljon auta, paras vaihtoehto olisi varmaan palloventtiili!
Etujarrupaloja vaihdan aika usein johtuen ajotyylistä ja sylinterien soikeudesta johtuvasta mäntien jumittamisesta eli palat kuluvat vain toiselta puolen levyä (muistaakseni kolme kertaa vaihtanut).
Käyttövääntö tuntui perstuntumalla lisääntyneen rutkasti kun vaihdoin putkiston loppupään samankokoiseksi kuin ennen kattia eli 2" ja tein lisäksi katin takapäähän n. 30 cm pitkän kartion joka tehty ladan kardaaniputkesta

Huippunopeus ei kasvanut ilmeisen bensapulan vuoksi mutta kone ei rutise enää niin paljoa kun ajaa isolla vaihteella taajamanopeuksia!
Etupäähän ehdottomasti kaasuiskarit, tulee ajo-ominaisuuksia ja auttaa jarrutuksissa suorempaan eli ei hae niin paljoa (hakee silti joskus)!