Pari kyssäriä:
1) Mun varaosa-Nivan vaihdelaatikossa on joku spesiaalitoiminto. Laatinkon pohja on korvattu erilaisella, siinä on sellanen 15 cm syvä ulkonema, kun tavallisen laatikon pohja on suora. Ulkonemasta lähtee vaijeri hyttiin ja siinä on päässä nuppi, joten jonkun toiminnon saa ilmeisesti päälle ja pois, tai sais, jos ei se olis jumissa. Mistäköhän on kysymys?
2) Sain camo-Nivan tänään kilpiin ja pääsin oikein kunnolla testaamaan. Muuten toimi kuin sveitsiläinen kello, mutta kun lähtee oikeen reippaasti liikkeelle, niin tärisee koko auto ja joskus ihan kolahtelee, niin kuin kardaani osuis pohjaan tai jotain yhtä älytöntä. Mun mielestä se ei tunnu oikeen luistavalta kytkimeltäkään, kun esim. ylämäessä ei huomaa mitään ihmeellistä. Muuten voimansiirto ei esim. tärissyt eikä ääntänyt edes satasen vaihdissa. Ja nomaali likkeelähtö on kans ihan ok. Mikäköhän tossa mättää?
Nivan voimansiirrosta
Nivan voimansiirrosta
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan voimansiirrosta
liittyiskö jotenkin voimanulosottoon?? jos siitä on otettu jotain toimintoja varten voimaa....?? ei ole hajuakaan miten kyseinen järjestelmä nivassa on tehtykään..??tolstoi kirjoitti:Pari kyssäriä:
1) Mun varaosa-Nivan vaihdelaatikossa on joku spesiaalitoiminto. Laatinkon pohja on korvattu erilaisella, siinä on sellanen 15 cm syvä ulkonema, kun tavallisen laatikon pohja on suora. Ulkonemasta lähtee vaijeri hyttiin ja siinä on päässä nuppi, joten jonkun toiminnon saa ilmeisesti päälle ja pois, tai sais, jos ei se olis jumissa. Mistäköhän on kysymys?

Nivan vaihteiston special-toiminto on voiman ulosotto. Se kytketään päälle/pois sisällä olevasta hantaakista. Vaihteiston pahkasta sojottaa taaksepäin tötterö jonka poisruuvaamalla saa esille voimansiirtoakselin pään. 1.vaihde päälle ja jakovaihtesto vapaalle jolloin Nivalla pyörittää vaikka sirkkeliä kunhan saa voimansiirtolinjan ensin kuntoon.
Nivaan kuuluu vakiovarusteena melkoinen valikoima tärinöita ja kolinoita kiihdyttäessä, tasaisessa nopeudessa ja vauhdin hiipuessa. Niitä voi saada vähemmäksi ristinivelten huollolla ja kardaanien puntituksella mutta eroon ei pääse millään!
Nivaan kuuluu vakiovarusteena melkoinen valikoima tärinöita ja kolinoita kiihdyttäessä, tasaisessa nopeudessa ja vauhdin hiipuessa. Niitä voi saada vähemmäksi ristinivelten huollolla ja kardaanien puntituksella mutta eroon ei pääse millään!
Re: Nivan voimansiirrosta
Olisikohan vaihdelaatikon kiinnitys kumit huonot ja kuluneet? Meijän nivas ainakin kun lähti nopeesti tai ison kuorman kans niin kuului semmossii äänii ja auto tärräs ihan simon XD mut kun vaihto vaihdelaatikon kiinnitys kumin niin jo alko toimiintolstoi kirjoitti:Pari kyssäriä:
2) Sain camo-Nivan tänään kilpiin ja pääsin oikein kunnolla testaamaan. Muuten toimi kuin sveitsiläinen kello, mutta kun lähtee oikeen reippaasti liikkeelle, niin tärisee koko auto ja joskus ihan kolahtelee, niin kuin kardaani osuis pohjaan tai jotain yhtä älytöntä. Mun mielestä se ei tunnu oikeen luistavalta kytkimeltäkään, kun esim. ylämäessä ei huomaa mitään ihmeellistä. Muuten voimansiirto ei esim. tärissyt eikä ääntänyt edes satasen vaihdissa. Ja nomaali likkeelähtö on kans ihan ok. Mikäköhän tossa mättää?
