Sivu 1/1

Tulppien kärkivälinvaikutus

Lähetetty: 29.10.2003 11:37
Kirjoittaja juha_va
Kuinka dramaattisesti tulppien kärvivälin pieni heitto vaikuttaa?
koska ajattelin vaan että jos autoni "tukkoisuus" johtuu siitä että kun vaihdoin uudet tulpat (bosch merkkiset jota en enään koskaan osta) oli pakkauksessa kahdessa tulpassa kärki oli hieman taipunut, joten oikaisin ne meisselillä kun en jaksanut lähteä takaisin liikkeeseen valittamaan.
Toisaalta voihan polttoaineen suodatinkin olla jo hieman tukossa kun ei tuosta ryssän bensasta oikeen tiedä mitä kuolleita toukkia sieltä tulee mukaan.

Lähetetty: 1.11.2003 22:10
Kirjoittaja AI
Kärjellisessä sytytyksessä kärkiväli 0,6 mm ja kärjettömässä 0,8. Kokeilepa säätää oikeaksi jos tukkoisuus häviäisi. Ainakin kylmäkäynnistys heikkenee kun kärkiväliväli kasvaa suureksi.

Kärkiväli ja seos

Lähetetty: 2.11.2003 12:28
Kirjoittaja Jaska HKI
Kärkiväliä suurentamalla käynnistyvyys ja toiminta laihoilla ilma-polttoaineseoksilla on parempi.Eli toisinpäin sanottunasama asia,mitä AL esitti.Koska Lada 110:ssa on nykyaikainen laihaseosmoottori on sen tulppien kärkiväli peräti 1,0-1,1mm.

Re: Kärkiväli ja seos

Lähetetty: 2.11.2003 17:40
Kirjoittaja juha_va
lähinnä tarkoitin että vaikuuttaako esim. 0,05mm virhe merkittävästi palamiseen. Kun meisselillä taivuttelin takaisin kahdesta tulpasta kärjen joka oli valmistusvaiheessa taipunut n.0,2 mm liian lähelle toista kärkeä.