Tulppien kärkivälinvaikutus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
juha_va

Tulppien kärkivälinvaikutus

Viesti Kirjoittaja juha_va »

Kuinka dramaattisesti tulppien kärvivälin pieni heitto vaikuttaa?
koska ajattelin vaan että jos autoni "tukkoisuus" johtuu siitä että kun vaihdoin uudet tulpat (bosch merkkiset jota en enään koskaan osta) oli pakkauksessa kahdessa tulpassa kärki oli hieman taipunut, joten oikaisin ne meisselillä kun en jaksanut lähteä takaisin liikkeeseen valittamaan.
Toisaalta voihan polttoaineen suodatinkin olla jo hieman tukossa kun ei tuosta ryssän bensasta oikeen tiedä mitä kuolleita toukkia sieltä tulee mukaan.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Kärjellisessä sytytyksessä kärkiväli 0,6 mm ja kärjettömässä 0,8. Kokeilepa säätää oikeaksi jos tukkoisuus häviäisi. Ainakin kylmäkäynnistys heikkenee kun kärkiväliväli kasvaa suureksi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Kärkiväli ja seos

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kärkiväliä suurentamalla käynnistyvyys ja toiminta laihoilla ilma-polttoaineseoksilla on parempi.Eli toisinpäin sanottunasama asia,mitä AL esitti.Koska Lada 110:ssa on nykyaikainen laihaseosmoottori on sen tulppien kärkiväli peräti 1,0-1,1mm.
juha_va

Re: Kärkiväli ja seos

Viesti Kirjoittaja juha_va »

lähinnä tarkoitin että vaikuuttaako esim. 0,05mm virhe merkittävästi palamiseen. Kun meisselillä taivuttelin takaisin kahdesta tulpasta kärjen joka oli valmistusvaiheessa taipunut n.0,2 mm liian lähelle toista kärkeä.
Vastaa Viestiin