
hammastanko?
hammastanko?
eli oisko antaa mitään neuvoja mistä muusta kulkineesta sais hammastangon jonkinlaisella modauksella ladaan? tai millä ootte ite parantaneet ladan ohjausta esim. kääntyvyyden ja/tai nopeuden suhteen? kiitos neuvoista jo etukäteen 

Re: hammastanko?
Ilmeisesti takatuupparista kyse?
Nopeuttahan saa lisää lyhentelemällä kääntövarsia. Täälläkin niitä myynnissä ollut sillon tällön, eikä ite niitä tosiaan kannata alkaa hitsaamaan jos ei oikeasti tiedä mitä tekee. Laillisiahan nämä ei ole.
Hammastangon voi laittaa melkeempä mistä tahansa autosta, mutta siitä ei ole tietoa mikä menee vähimmillä muokkauksilla ladaan.
Homman laillisuus kiinnostaa itteänikin, koska mieli tekisi laittaa omaankin projektiin hammastanko (mielellään tehostettu sellainen) jolla saapi värkättyä aurauskulmat kohilleen käänneltäessä, ja ulos ja sisäänjoustoissa tapahtuvvaa aurauskulmien muutostakin pitäis suunnitella. Tehostettuhan ois kiva, jollon vois myös nopeuttaa tuota ohjausta ilman että menee niin hitsin raskaaksi.
Ja itte tulkkasin nuita aken sääntöjä siihen malliin, että jos onnistuu tekemään laadukkaan ja todistettavasti riittävän lujan tuennan hammastangolle, olis homma laillistakin. mutta mutta, voi mennä taaskin kerran konttorikohtaseksi.
Ja pienenä lisänä, tulee pakoputkistolle yms lisää tilaa kun lähtee nuo helvatan simpukan osat mäkeen
Nopeuttahan saa lisää lyhentelemällä kääntövarsia. Täälläkin niitä myynnissä ollut sillon tällön, eikä ite niitä tosiaan kannata alkaa hitsaamaan jos ei oikeasti tiedä mitä tekee. Laillisiahan nämä ei ole.
Hammastangon voi laittaa melkeempä mistä tahansa autosta, mutta siitä ei ole tietoa mikä menee vähimmillä muokkauksilla ladaan.
Homman laillisuus kiinnostaa itteänikin, koska mieli tekisi laittaa omaankin projektiin hammastanko (mielellään tehostettu sellainen) jolla saapi värkättyä aurauskulmat kohilleen käänneltäessä, ja ulos ja sisäänjoustoissa tapahtuvvaa aurauskulmien muutostakin pitäis suunnitella. Tehostettuhan ois kiva, jollon vois myös nopeuttaa tuota ohjausta ilman että menee niin hitsin raskaaksi.
Ja itte tulkkasin nuita aken sääntöjä siihen malliin, että jos onnistuu tekemään laadukkaan ja todistettavasti riittävän lujan tuennan hammastangolle, olis homma laillistakin. mutta mutta, voi mennä taaskin kerran konttorikohtaseksi.
Ja pienenä lisänä, tulee pakoputkistolle yms lisää tilaa kun lähtee nuo helvatan simpukan osat mäkeen

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: hammastanko?
kyllä ohjaus tyyppiä saa muuttaa mutta rattiakselia ei saa hitsata.
kiinnikkeet voi tehä jos on asialliset. tai niin uskoisin.
kiinnikkeet voi tehä jos on asialliset. tai niin uskoisin.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: hammastanko?
Joo, tulkkasin tota AKE:n sääntöjä siihen malliin että tosiaan tuo hitsaus on sallittua, jos on luotettava selitys rakenteen kestävyydestä. Mikähän tuohon riittää? jonkun luokkahitsarin todistus, että pitäs kestää, vaiko riittääkö maalaisjärki tms?
Ladassahan tuo on mielestäni halppo asentaa. Hitsaa siihen koneen alla olevaan poikittais palkkiin sopivat kiinnitykset, joihin porailee reijät hammastangon kiinnitykselle. Korkeus vaan pitää etsiä sopiva, että nuo joustoissa tapahtuvat ohjausmuutokset saadaan kuriin/halutuiksi.
Mutta tuo rattiakseli. Helvetin hankala (luulisi) olla saada siihen sopivaa akselia, ilman että yhistää kahta akselia. Toki tässä voi olla rikollinen ja tehä kaikkea jäämättä kiinni, mutta parashan kaikesta olis tehä myös tarkastelua kestävää.
Ladassahan tuo on mielestäni halppo asentaa. Hitsaa siihen koneen alla olevaan poikittais palkkiin sopivat kiinnitykset, joihin porailee reijät hammastangon kiinnitykselle. Korkeus vaan pitää etsiä sopiva, että nuo joustoissa tapahtuvat ohjausmuutokset saadaan kuriin/halutuiksi.
Mutta tuo rattiakseli. Helvetin hankala (luulisi) olla saada siihen sopivaa akselia, ilman että yhistää kahta akselia. Toki tässä voi olla rikollinen ja tehä kaikkea jäämättä kiinni, mutta parashan kaikesta olis tehä myös tarkastelua kestävää.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: hammastanko?
jos tuntee koneistajia niin helppo homma
jos se jäisi rattiakselista kiinni niin tekisin/teettäisin vaikka sen jonkun pätkän uusiksi, sopivan mittasen ja yhistäisi sen sitten johonkin niveleen.
ja tässäkin varmaan pätee se että kunhan se vaan näyttää tehastekoselta
ja nämä on kanssa niitä konttorikohtasia juttuja.

jos se jäisi rattiakselista kiinni niin tekisin/teettäisin vaikka sen jonkun pätkän uusiksi, sopivan mittasen ja yhistäisi sen sitten johonkin niveleen.
ja tässäkin varmaan pätee se että kunhan se vaan näyttää tehastekoselta
ja nämä on kanssa niitä konttorikohtasia juttuja.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: hammastanko?
joo tuo kääntäsarvien lyhentely oli jo tiedossa, ja tottakai se on takatuuppari 

Re: hammastanko?
Mulla on jonkun ford mondeon hammastanko nappiksessa. Ei tarvinnu muuta sovittaa ku vaan purkaa päädyt ja teettää 5cm puolelleen levittävät päädyt ja ladan r-tangon päähän sopiva kierre, savupiippua joutuu muokkaamaan jos sen etu kehtoon kiinni pistät....
Re: hammastanko?
Onko tämä katsastettu tuon hammastangon kans?apastori kirjoitti:Mulla on jonkun ford mondeon hammastanko nappiksessa. Ei tarvinnu muuta sovittaa ku vaan purkaa päädyt ja teettää 5cm puolelleen levittävät päädyt ja ladan r-tangon päähän sopiva kierre, savupiippua joutuu muokkaamaan jos sen etu kehtoon kiinni pistät....
Re: hammastanko?
kyllä on mutta en tiedä kuuluisikohan tämän ihan näin mennä.... ei se siitä ainakaan kyselly mitään....
Re: hammastanko?
mutta auton katsastus on täällä karstulan suunnalla vähän toista..... varaosavertailunki saat varaosaliikkeessä täsmäämään pullollisella väkevää.....
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: hammastanko?
täytynee tulla sinne leimaan kaikki autot 

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti