Tänne voi muistella omia outoja sattumia yms Ladan kanssa.
Minäpä voin alottaa tälläsellä ihmeellisellä hommalla (ratkaisua odotellaan) että kun saimme kaverini kanssa ladan käyntiin pitkästä aikaa (Sytytys oli päin peetä) niin huomattiin että lämpömittari kipusi heti täysille ja samantien tuli myös valkonen pilvi ettei erottanut koko autoa. No tuumittiin että no perhana nyt on kannentiiviste rikki ja kaveri kun itselleen on ostamassa tuota ja on vaihtamassa konetta niin sanoi että no kokeillaan kauan kestää ajella ilman kannentiivistettä.. No lähdettiin hurulle lämpömittarin ollessa jo yli asteikon ja ajeltiin niin kauan kunnes huohottimen letkusta pukkasi öljyä. No ajeltiin kotio ja huomasin että savutus hälveni pikkusen.. No tänään kun menin piruillessani tutkimaan vahinkoja ja laitoin vettä syyläriin ja tarkistin että öljyä on ja käyntiin.. Tuloksena että ei ole merkkiäkään enään että olisi kansipahvi poksahtanut/kansi halki/jne. Miten tämä on mahdollista
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96
"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Samza kirjoitti:Tänne voi muistella omia outoja sattumia yms Ladan kanssa.
Minäpä voin alottaa tälläsellä ihmeellisellä hommalla (ratkaisua odotellaan) että kun saimme kaverini kanssa ladan käyntiin pitkästä aikaa (Sytytys oli päin peetä) niin huomattiin että lämpömittari kipusi heti täysille ja samantien tuli myös valkonen pilvi ettei erottanut koko autoa. No tuumittiin että no perhana nyt on kannentiiviste rikki ja kaveri kun itselleen on ostamassa tuota ja on vaihtamassa konetta niin sanoi että no kokeillaan kauan kestää ajella ilman kannentiivistettä.. No lähdettiin hurulle lämpömittarin ollessa jo yli asteikon ja ajeltiin niin kauan kunnes huohottimen letkusta pukkasi öljyä. No ajeltiin kotio ja huomasin että savutus hälveni pikkusen.. No tänään kun menin piruillessani tutkimaan vahinkoja ja laitoin vettä syyläriin ja tarkistin että öljyä on ja käyntiin.. Tuloksena että ei ole merkkiäkään enään että olisi kansipahvi poksahtanut/kansi halki/jne. Miten tämä on mahdollista
olisiko harva kone ja öljyn seassa jumalattomasti vettä? kannessa pieni halkeama joka pikkuhiljaa päästää vettä sylinterii tai öljytilaan
itsellä kävi joskus hieman saman moinen. silloin ajossa nappis hieman piristetyllä 1500 koneella ja weberillä, myöskin kantta hiukan näperelty.
no otin kaverin juoppo kuskiksi ja eikun kylälle, muutama kottarainenkin sitten istahti takapenkille, ei siinä ilta meni kohtuulisen paljon alkoholia nauttiessa ja loppu illasta toki niinkuin nais seurassa joskus harvoin pääsee käymään, poistuimmen yhden daamin kanssa sivumalle tekemään "muuta" eikun kuskille käteistä kouraan jotta käy syömässä ja tankaamassa auton, kesken puuhastelun soi puhelin, pelimiehenä toki vastasin kun huomasin kuljettajan soittelevan. puhelimesta kuului "tää sun ladas toimii mutta oikeastaan ei toimi" tähän että hä? " niin tässä palaa jottain punasia valoja koe taulussa" ääh se on leturin merkkivalo tai jottain, laita se latta liitin takaste laturiin ja anna mennä, tuu tunnin päästä hakemaan.
niin no toki nissanilla autoiluun opetteleva kaveri ei tunnistanut ladan merkkivaloja, varsinkaan kun niistä puuttui logot jotka kertoisivat mitä mikäkin valo tarkoittaa(hopeinen mittaristo)
ei mitään kaveri tuli niinkuin oli sovittu mutta kyytiin päästyä sitten tosiaan paloikin kaikki mahdolliset merkkivalot, tästä en enää jaksanut välittää siinä vaiheessa iltaa koska auto kävi, ei muuta kuin mökille yöksi 25 kilometrin päähän. aamulla sitten suomalaisen aamupalan jälkeen ihmettelemään että mikäs siperian ihmeessä olikaan.
no pellin aukaistua ihemttelin missä laturin hihna, eikä siinä ei sen puoleen näkynyt kampiakselin siimapyörääkään.
syylärissä ei ollut tilkaakaan vettä ja öljytikku ei edes kastunut. no eihän siinä soittelinkaverin tuomaan tarvittavat osat ja aineet. ja kas kun auto vihdoin saatiin apuvirralla käymään ei mitään, kone kävi yhtä nätisti kuin ennenkin, ei kerännyt painetta syyläriin ja kulki kuin ennenkin. vielä seuraavalla viikolla varuiksi teetätin kansipahvin vuototestin jossa totesin senkin olevan ehjä.
ennen kotiin lähtöä illalla huomasin takareikden olevan kankailla,utelin kaverilta jotta mitä oli touhunnu
oli sitten kuulema kumia polttanu ku kuulema palo nii ilosesti. ja kyllä olihan sitä rantua sitten paikallis shellin pihassa niin suoraa kuin ympyrää 195/60 14 nokian gummeista, sekä keskellä pihaa yksinäinen ladan kampiakselin siimapyörä.....
ja kyllä kyseinen kaveri oli useita kertoja tämänkin jälkeen kuskina kunnes löysi naisen....