Sivu 1/2
Lohkon poraus
Lähetetty: 24.5.2004 14:11
Kirjoittaja lada 1300s
Eli Mitenkä paljon ladan 1500 konetta voi porata ohjekirja sanoo max. 0,6 mutta eikö 1600:sen lohkot ole samat kuin 1500:sissa eli 1600:sen männät jos laittas porattuun 1500:seen. Ja olisikohan kenelläkään ketjukäyttöistä 1500 konetta myytävänä.
Lähetetty: 27.5.2004 14:17
Kirjoittaja Valko
Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Lähetetty: 27.5.2004 17:44
Kirjoittaja Turbiini
Valko kirjoitti:Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Minä kun luulin että niis on saman paksuiset seinämät, kuinkas paljon paksummat ne on? Jos 76mm pystyy poraamaan 79mm niin kuinkas suureksi tuon 79 lohkon saa ilmeisesti sitten yli 82mm koska senhän sais jo samalla seinämällä? sopiikos 1700i koneen kannen tiiviste 1600 lohkoon?
Lähetetty: 27.5.2004 17:53
Kirjoittaja Stefa
Taitaa turbiinin ruokahalu alkaa kasvaa syödessä

Lähetetty: 27.5.2004 18:00
Kirjoittaja Turbiini
Stefa kirjoitti:Taitaa turbiinin ruokahalu alkaa kasvaa syödessä

No vähän sitäkin, mutta kun ei meinaa vanhojen turbo audien mäntiä löytyä ei uusia eikä käytettyjä edes audin merkkiliike ei pysty toimittamaan, niin seuraava hyvä mäntä aihio olis 85.5mm. toisaalta wisecolla olis 80.5mm aihio mäntää josta sais tehtyä, mutta sekin on jo vähän liian iso 1600 koneen kannen tiivisteelle.
Lähetetty: 27.5.2004 18:18
Kirjoittaja Stefa
Kuplaan tarkoitettua mahlen takoa, löytyy kokovalikoimaa ja käyttäneet menestyksellä turbokoneissakin.
Lähetetty: 27.5.2004 19:21
Kirjoittaja Turbiini
no tuo 85.5 on nimen omaan kuplan mäntä seuraavaksi pienemmät menee liian pieneksi ja tuosta ylöspäin kyllä olis valinnan varaa.
tai onhan kuplaan kyllä 83 mäntääkin, 83 poraus vois vielä mennä 1.7 koneen kannen tiivisteellä jos vain se tiiviste sopii.
tiiviste
Lähetetty: 27.5.2004 21:34
Kirjoittaja turbo ic
kyllä 1700 kannentiiviste sopii 1600... ainut huono puoli on ettei 1700 tiivistettä saa tarvikkeena ja teltta autossa se maksaa 49€
Lähetetty: 28.5.2004 7:44
Kirjoittaja lada 1300s
Entäs kun poraa 1500:sen 79 milliin eikös se niin mennyt niin. fiiatissa olis 80mm poraus jos sen männät kävis onkohan korkeus sama ja oliko niin että jonkun mallin ritmon männät käy ladillacciin.

Lähetetty: 28.5.2004 21:03
Kirjoittaja Turbiini
ladan koneeseen saa ihan 1mm yli koko mäntääkin 1300 ja 1600 koneeseen eli juuri tuo 80mm, tai ainakin on saanut ja se menee siis vakio 1300/1600 kannen tiivisteellä
Lähetetty: 2.5.2006 7:13
Kirjoittaja veikko_m_
Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät

....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
Lähetetty: 2.5.2006 10:33
Kirjoittaja mickey-69
veikko_m_ kirjoitti:Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät

....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
Kyllä, asia on juuri näin...!

Lähetetty: 2.5.2006 15:01
Kirjoittaja konali
Ja 1200:sta koneesta saa 1500:n jos vaihtaa sinne 1500:n kiertokanget.
Lähetetty: 2.5.2006 15:49
Kirjoittaja pappa- igor
KONALI kirjoitti:Ja 1200:sta koneesta saa 1500:n jos vaihtaa sinne 1500:n kiertokanget.
Eipä taida pelkkien kankien vaihtamisella saada iskupituutta muuttumaan

eiköhän se tarvi pitkä iskusen kampiakselin ja siinä tulee sitten vaan lohkon korkeuden kanssa ongelma kun männät tulee melkein 1.5 cm lohkon tasalta yli

Lähetetty: 2.5.2006 15:55
Kirjoittaja 'aatee'
ostakaa iso moottori ni ei tartte porautella
