Eli Mitenkä paljon ladan 1500 konetta voi porata ohjekirja sanoo max. 0,6 mutta eikö 1600:sen lohkot ole samat kuin 1500:sissa eli 1600:sen männät jos laittas porattuun 1500:seen. Ja olisikohan kenelläkään ketjukäyttöistä 1500 konetta myytävänä.
Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Valko kirjoitti:Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Minä kun luulin että niis on saman paksuiset seinämät, kuinkas paljon paksummat ne on? Jos 76mm pystyy poraamaan 79mm niin kuinkas suureksi tuon 79 lohkon saa ilmeisesti sitten yli 82mm koska senhän sais jo samalla seinämällä? sopiikos 1700i koneen kannen tiiviste 1600 lohkoon?
Stefa kirjoitti:Taitaa turbiinin ruokahalu alkaa kasvaa syödessä
No vähän sitäkin, mutta kun ei meinaa vanhojen turbo audien mäntiä löytyä ei uusia eikä käytettyjä edes audin merkkiliike ei pysty toimittamaan, niin seuraava hyvä mäntä aihio olis 85.5mm. toisaalta wisecolla olis 80.5mm aihio mäntää josta sais tehtyä, mutta sekin on jo vähän liian iso 1600 koneen kannen tiivisteelle.
Entäs kun poraa 1500:sen 79 milliin eikös se niin mennyt niin. fiiatissa olis 80mm poraus jos sen männät kävis onkohan korkeus sama ja oliko niin että jonkun mallin ritmon männät käy ladillacciin.
ladan koneeseen saa ihan 1mm yli koko mäntääkin 1300 ja 1600 koneeseen eli juuri tuo 80mm, tai ainakin on saanut ja se menee siis vakio 1300/1600 kannen tiivisteellä
Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät ....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
veikko_m_ kirjoitti:Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät ....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
KONALI kirjoitti:Ja 1200:sta koneesta saa 1500:n jos vaihtaa sinne 1500:n kiertokanget.
Eipä taida pelkkien kankien vaihtamisella saada iskupituutta muuttumaan eiköhän se tarvi pitkä iskusen kampiakselin ja siinä tulee sitten vaan lohkon korkeuden kanssa ongelma kun männät tulee melkein 1.5 cm lohkon tasalta yli