Lohkon poraus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Lohkon poraus

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Eli Mitenkä paljon ladan 1500 konetta voi porata ohjekirja sanoo max. 0,6 mutta eikö 1600:sen lohkot ole samat kuin 1500:sissa eli 1600:sen männät jos laittas porattuun 1500:seen. Ja olisikohan kenelläkään ketjukäyttöistä 1500 konetta myytävänä.
Valko

Viesti Kirjoittaja Valko »

Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Valko kirjoitti:Eipä ole sama lohko. 1,6 lohkossa vahvemmat (lue paksummat) sylinteriseinämät. Mutta kyllä 1,5 voi ihan hyvin porata 1,6:ksi, kyllä se ainakin siviilikäytössä kestää hyvin.
Minä kun luulin että niis on saman paksuiset seinämät, kuinkas paljon paksummat ne on? Jos 76mm pystyy poraamaan 79mm niin kuinkas suureksi tuon 79 lohkon saa ilmeisesti sitten yli 82mm koska senhän sais jo samalla seinämällä? sopiikos 1700i koneen kannen tiiviste 1600 lohkoon?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Taitaa turbiinin ruokahalu alkaa kasvaa syödessä :twisted:
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Stefa kirjoitti:Taitaa turbiinin ruokahalu alkaa kasvaa syödessä :twisted:
No vähän sitäkin, mutta kun ei meinaa vanhojen turbo audien mäntiä löytyä ei uusia eikä käytettyjä edes audin merkkiliike ei pysty toimittamaan, niin seuraava hyvä mäntä aihio olis 85.5mm. toisaalta wisecolla olis 80.5mm aihio mäntää josta sais tehtyä, mutta sekin on jo vähän liian iso 1600 koneen kannen tiivisteelle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kuplaan tarkoitettua mahlen takoa, löytyy kokovalikoimaa ja käyttäneet menestyksellä turbokoneissakin.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

no tuo 85.5 on nimen omaan kuplan mäntä seuraavaksi pienemmät menee liian pieneksi ja tuosta ylöspäin kyllä olis valinnan varaa.

tai onhan kuplaan kyllä 83 mäntääkin, 83 poraus vois vielä mennä 1.7 koneen kannen tiivisteellä jos vain se tiiviste sopii.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
turbo ic

tiiviste

Viesti Kirjoittaja turbo ic »

kyllä 1700 kannentiiviste sopii 1600... ainut huono puoli on ettei 1700 tiivistettä saa tarvikkeena ja teltta autossa se maksaa 49€
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Entäs kun poraa 1500:sen 79 milliin eikös se niin mennyt niin. fiiatissa olis 80mm poraus jos sen männät kävis onkohan korkeus sama ja oliko niin että jonkun mallin ritmon männät käy ladillacciin. :wink:
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ladan koneeseen saa ihan 1mm yli koko mäntääkin 1300 ja 1600 koneeseen eli juuri tuo 80mm, tai ainakin on saanut ja se menee siis vakio 1300/1600 kannen tiivisteellä
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät :roll: ....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

veikko_m_ kirjoitti:Eli periaatteessa kun poraa 1.5 lohkon 1.6 kokoon niin sinne käy remmikoneisen 1.3 männät :roll: ....Aattein tehä näin jos vain onnistuu?... Ja 1.3 remmikonees on eri isku kun 1.5, eli kampiaksila erilainen,mutta kiertokanget samat?onko asia näin?
Kyllä, asia on juuri näin...! :D
konali

Viesti Kirjoittaja konali »

Ja 1200:sta koneesta saa 1500:n jos vaihtaa sinne 1500:n kiertokanget.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

KONALI kirjoitti:Ja 1200:sta koneesta saa 1500:n jos vaihtaa sinne 1500:n kiertokanget.
Eipä taida pelkkien kankien vaihtamisella saada iskupituutta muuttumaan :roll: eiköhän se tarvi pitkä iskusen kampiakselin ja siinä tulee sitten vaan lohkon korkeuden kanssa ongelma kun männät tulee melkein 1.5 cm lohkon tasalta yli :!:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ostakaa iso moottori ni ei tartte porautella :) :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin