kuvia 2105 moottorista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
epanen

kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

tere tere,

oisko kellään linkittää tai lähettää kuvaa 2105 moottorista, sillä tavalla, että siitä sais selkoa kaasuvivun kiinnittämisen suhteen. Ku irrotin kaasarin omasta pelistä, puhistin sen ja vaihoin tiivisteen ku se oli riekaleina, otin kuvan kännykällä etukäteen, että osaan laittaa letkut paikoilleen, mutta sitte ku sain kaasarin (ja letkut) takas paikalleen nii ongelmaksi ilmeni näinkin 1+1 juttu kuin kaasuvivun kiinnittäminen. en saa sitä tällä hetkellä mitenkään asettumaan oikein päin ja sehän jos joku keittää.. ennen ku irrotan kaasarin kokonaan uudestaan, heitän sillä vesilintua ja kerään sen takas talteen kiinnitystä varten, haluisin nähä jonku sortin kuvan siitä miten päin sen vivun pitäis siinä olla kiinni. Eli jos joku pystyis auttaan, nii oisin tosi kiitollinen!!

Kiitos.

ps, jos haluat lähettää kuvia suoraan s-postilla nii osote on eojala@hotmail.com
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kokeiles jos löydät Etsi -toiminnolla vaikka sellaisen kuvan. Saattaapi olla täällä jossain viestien joukossa.

Eipä ole TikiTiki -vehkeitä. Siksi joudun tänne vetämään niin paljon TikiTookkia (jos nyt tiedätte mitä tarkoitan ja mitä sen sellainen on) :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja jta »

Onko kyseessä vähäpäästöinen vaiko perus isopäästöinen? Noissa kun on nuo vivuston kiinnitykset erilaiset. Eli vuosimallin tai moottorin tilavuuden laitat niin päästään asiassa etiä päin.
epanen

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

kokeilin tuota etsi-toimintoa, mutta ei tärpänny.. :/ joo, eli kyseessä on vuoden -92 axteekilla varustettu 1500/2105. oishan tuoni voinu tietty heti kertoa.. :)
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja jta »

Eipä ollut nyt koneella sellaista kuvaa mistä tuon ois voinu kattoo mutta koitanpa saada huomenna aikaseks josko saisin kuvan näppästyä vivustosta.
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja jta »

Olinpas unohtaa nämä kuvat joten kävin äsken nappaseen nuo. Toivottavasti on apua näistä.

Kuva Kuva Kuva Kuva
epanen

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

jeps, kiitosta kovasti! hieman on erinnäköistä, ku mun koneesta löytyy semmonen jousi, jonka toinen pää tulee kiinni tuohon venttiilikopan uloimman kiinnitysmutterin yhteydessä olevaan vipuun, mutta kuvien mukaan tuommosenki viritelmän pitäis toimia yhtälailla (ja ilmeisesti toimiikin). Kokeilin sitä kuiteski tässä äsken ja kaasupoljin tuntu tosi kevyeltä ja niinhän siinä kävi, että ei lähteny kone käyntiin, vaan nyt se saa ihan liikaa bensaa.. en jaksanu ruveta sen kummemmin tarkkaileen mistä se johtuu, ku on aamuvuoro tiedossa, mutta ehkä huomenna jaksan.. Kiitos kuiteski kuvista ja vaivannäöstä!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noista jta:n kuvista puuttuu kyllä se kaasuvivun palautusjousi josta puhut.

http://ladat.org/VAZ-2/vaz-main-showpic ... JPG&gn=142

Tossa kuva siitä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4452
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja jta »

Katohhan kehveliä. Nyt sitten selvis tuonkin tapin tarkoitus mikä on tuossa venttiilikopan pultin alla. Siihen siis tulee tuo jousi. Jääny edellisellä omistajalla jousi näköjään pois kun ovat kaasarin vaihtaneet. Pitääkin alkaa katteleen siihen sopevaa jousta ja laittaa tuo "turha" osa takaisin paikoilleen kun otin sen pois kun ei siihen kerta mitään kiinni tullut. :lol:
epanen

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

noni, sillälailla :P huippua tämä autoilu :D Kiitos Jokari tuosta kuvasta, mulla meni tosiaan plasmat sekasi sen vivun kans ku aloin pähkäillä sitä liian väsynein aivoin. Mutta jospa se tuolla lähtis, tänks people!!
epanen

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

jatkanpa tähän samaan ketjuun ku on sama kaasari edelleen kyseessä..

eli ongelmat jatkuu: auto lähtee käyntiin, mutta vain vähäksi aikaa, sitte sammuu eikä lähe uudestaan ku ehkä tunnin päästä tai myöhemmin. Syynä näyttäs aika elvästi olevan liika bensansaanti, oon kuiteski nyt tarkistanu kohon (eli nestepinnan), neulaventtiilin, letkut ja tiivisteenki vaihoin, mitä siis kannattaa tarkistaa/tehä seuraavaksi?? bensapumppu?? joku pikkunen ruuvi takasillassa?? ilmanpaineet?? alkaa mennä hermot kohta ku ei saa pirssiä myyntikuntoon...

viimeisiä vinkkejä kaivattais..
Avatar
pressa
Viestit: 10561
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kauanko käy? Reakoiko kaasuun? Kipinä tulee? Hieman jos tietoa lisäisi niin helpommin ohjeita saisi.
epanen

Re: kuvia 2105 moottorista

Viesti Kirjoittaja epanen »

käy alle 10 sekuntia, kipinä tulee, mutta kaasuun reagointiin on vaikeampi vastata ku en sitä tajunnu viimeksi polkea kunnolla, mutta nyt ku kysyt nii vastaisin, että ei ainakaan kunnolla ehtiny(?) reagoida.

alkuperäinen vika oli siis se, että tehot hävis moottorista, ei kiihtyny ja kaasari sai ilmaa jostain, sen kuuli ihan selvästi. Irrotin axtecin ja huomasin, että se ns. väli-tiiviste oli revenny etuosasta, vaihoin sen ja kokosin kaasarin takas paikalleen. Nyt on sitte kaiken säätämisen ja vääntämisen jälkeen tuommonen ongelma.
Vastaa Viestiin