Yksinään liikkuvana korpiseudun classic trial-kuskina mietin, mahtuisiko pyöräni Nivan kyytiin. Tarkoitan, että jos poistaisin takapenkin ja oikeanpuoleisen etupenkin. Virittelisin kiinnitysliinoille paikat jne. Mahtuisiko siihen tilaan vanha trialpyörä? Pyörän suurin pituus on 195 ja korkeus tangon päissä 120.
Jos pyörä mahtuu, voisin kai itse yöpyä Nivassa, jos pyörän jättäisi ulos?
Onko aivan pölhö ajatus? Joutuisinko penkkien poistamisen takia jalkapuuhun?
Nyt joudun käyttämään peräkärryä kaupunkilaisauton vetämänä. Peräkärryä ei oikein huvita vetää eikä nykyiseen kärryyni mahdu uinahtamaankaan. Nivan kai aika reippaan bensankulutuksen sietäisi hyvin, kun pääsisi eroon peräkärrystä. Muutenkin Niva olisi täällä korvessa paikallaan.
Tällaisia täällä kyselen, kun ei ole tällä seudulla Nivaa, jota voisi käydä mittailemassa.
Prätkä Nivan kyytiin?
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
Jos poistat trialpyörän eturenkaan niin uskon etä sopii kyytiinNivasuo kirjoitti:Yksinään liikkuvana korpiseudun classic trial-kuskina mietin, mahtuisiko pyöräni Nivan kyytiin. Tarkoitan, että jos poistaisin takapenkin ja oikeanpuoleisen etupenkin. Virittelisin kiinnitysliinoille paikat jne. Mahtuisiko siihen tilaan vanha trialpyörä? Pyörän suurin pituus on 195 ja korkeus tangon päissä 120.
Jos pyörä mahtuu, voisin kai itse yöpyä Nivassa, jos pyörän jättäisi ulos?
Onko aivan pölhö ajatus? Joutuisinko penkkien poistamisen takia jalkapuuhun?
Nyt joudun käyttämään peräkärryä kaupunkilaisauton vetämänä. Peräkärryä ei oikein huvita vetää eikä nykyiseen kärryyni mahdu uinahtamaankaan. Nivan kai aika reippaan bensankulutuksen sietäisi hyvin, kun pääsisi eroon peräkärrystä. Muutenkin Niva olisi täällä korvessa paikallaan.
Tällaisia täällä kyselen, kun ei ole tällä seudulla Nivaa, jota voisi käydä mittailemassa.
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
Mutta kyllä tohon hommaan järkevämpiäkin ratkaisuja löytyy, esim. pakettiautoksi rekisteröity pitkä diesel land cruiser tai vastaava, jos nelikko pitää olla.
Reippaina käymme rekkain alle 

- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
Terve!
Mutu-vastauksena: mahtuu hyvin.
Istuinpaikkojen vähentäminen lienee noin teoriassa ei-sallittua, mutta enpä usko kellään olevan nokan kopauttamista, jos penkit ovat "verhoilijalla kunnostettavana".
Mutu-vastaukseni perustuu siihen, että itse kuljetin aikanaan 125-kuutioista motocross-CZ:aa (984.6-malli) Trabant Kombilla (siis farmarimallilla).
menestystä
SvS
Mutu-vastauksena: mahtuu hyvin.
Istuinpaikkojen vähentäminen lienee noin teoriassa ei-sallittua, mutta enpä usko kellään olevan nokan kopauttamista, jos penkit ovat "verhoilijalla kunnostettavana".
Mutu-vastaukseni perustuu siihen, että itse kuljetin aikanaan 125-kuutioista motocross-CZ:aa (984.6-malli) Trabant Kombilla (siis farmarimallilla).
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
Terve!
Jos Sinussa on rakentajan vikaa, saisi Nivaan varmaan askarrelluksi myös takatelineen moottoripyörää varten.
Trial-vehkeet - klassikotkit - ovat niin kevyitä, että sen puoleen onnistuisi.
Kuvia, lähinnä matkailuautoihin tarkoitetuista versioista löytyy hakukoneilla vaikkapa sanalla "motorradträger".
menestystä
SvS
Jos Sinussa on rakentajan vikaa, saisi Nivaan varmaan askarrelluksi myös takatelineen moottoripyörää varten.
Trial-vehkeet - klassikotkit - ovat niin kevyitä, että sen puoleen onnistuisi.
Kuvia, lähinnä matkailuautoihin tarkoitetuista versioista löytyy hakukoneilla vaikkapa sanalla "motorradträger".
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
Mikä on Nivan takaoven leveys ja korkeus?
Paljonko etupenkkien ja takaoven väli on?
Kiitos, jos joku viitsii mitata!
Paljonko etupenkkien ja takaoven väli on?
Kiitos, jos joku viitsii mitata!
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Prätkä Nivan kyytiin?
joskus olen nähnyt ruottin puolella vetokoukkuun kiinnitettävä moottoripyörä teline, eli periaateessa kuin normi fillari teline mutta renkaille kaukalo jonka alla takavalot ja kilven paikka, ilmeisesti tälläistä s v s tarkoitti (ei herneitä vaikka lyhentelin )
istuin paikkoja saa kyllä vähentään ei siihen ole kellään mitään sanomista, lisääminen onkin jo eri juttu
kyl trial vehkeen luulis mahtuva, joskus oli sedani ladassa tunturi tiger mopo, muuten mahtui hyvin mutta takapenkin perseosa tartti köyttää katolle ja tigerin etuvanne konttiin sekä toinen sarvi ikkunasta ulos. ja 74 vuotinen 175 endruo kotari mahtui samaraan ilman eturengasta, tosin yksin olisi ollut mielenkiintoinen veivata kyytiin
itse olen nykyisin pyöriä kärryllä joutunut kuskaamaan, kieltämättä aika nuivaa touhua veivata ympäri ahtaala mehtä tiellä farkku oldsia ja perässä kärryä joka ei edes näy peileistä. toisaalta ainakin jää letukan kontiin reilu nukkuma tila.
nelikko hieace olisi itselle ainakin se paras ratkaisu mutta terve peltistä ja kohtuu hintaista onnkin sitten vaikia löytää.
niin ja itselläkin classic vehkeitä 125, 250 ja 400 rm suzukit vm 79 harjotus pyöränä cr honda 125 vm 92
istuin paikkoja saa kyllä vähentään ei siihen ole kellään mitään sanomista, lisääminen onkin jo eri juttu
kyl trial vehkeen luulis mahtuva, joskus oli sedani ladassa tunturi tiger mopo, muuten mahtui hyvin mutta takapenkin perseosa tartti köyttää katolle ja tigerin etuvanne konttiin sekä toinen sarvi ikkunasta ulos. ja 74 vuotinen 175 endruo kotari mahtui samaraan ilman eturengasta, tosin yksin olisi ollut mielenkiintoinen veivata kyytiin
itse olen nykyisin pyöriä kärryllä joutunut kuskaamaan, kieltämättä aika nuivaa touhua veivata ympäri ahtaala mehtä tiellä farkku oldsia ja perässä kärryä joka ei edes näy peileistä. toisaalta ainakin jää letukan kontiin reilu nukkuma tila.
nelikko hieace olisi itselle ainakin se paras ratkaisu mutta terve peltistä ja kohtuu hintaista onnkin sitten vaikia löytää.
niin ja itselläkin classic vehkeitä 125, 250 ja 400 rm suzukit vm 79 harjotus pyöränä cr honda 125 vm 92
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...