Prätkä Nivan kyytiin?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Nivasuo

Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Nivasuo »

Yksinään liikkuvana korpiseudun classic trial-kuskina mietin, mahtuisiko pyöräni Nivan kyytiin. Tarkoitan, että jos poistaisin takapenkin ja oikeanpuoleisen etupenkin. Virittelisin kiinnitysliinoille paikat jne. Mahtuisiko siihen tilaan vanha trialpyörä? Pyörän suurin pituus on 195 ja korkeus tangon päissä 120.

Jos pyörä mahtuu, voisin kai itse yöpyä Nivassa, jos pyörän jättäisi ulos?

Onko aivan pölhö ajatus? Joutuisinko penkkien poistamisen takia jalkapuuhun?

Nyt joudun käyttämään peräkärryä kaupunkilaisauton vetämänä. Peräkärryä ei oikein huvita vetää eikä nykyiseen kärryyni mahdu uinahtamaankaan. Nivan kai aika reippaan bensankulutuksen sietäisi hyvin, kun pääsisi eroon peräkärrystä. Muutenkin Niva olisi täällä korvessa paikallaan.

Tällaisia täällä kyselen, kun ei ole tällä seudulla Nivaa, jota voisi käydä mittailemassa.
Avatar
punanenä
Viestit: 316
Liittynyt: 19.3.2008 20:05
Paikkakunta: toijala

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja punanenä »

Nivasuo kirjoitti:Yksinään liikkuvana korpiseudun classic trial-kuskina mietin, mahtuisiko pyöräni Nivan kyytiin. Tarkoitan, että jos poistaisin takapenkin ja oikeanpuoleisen etupenkin. Virittelisin kiinnitysliinoille paikat jne. Mahtuisiko siihen tilaan vanha trialpyörä? Pyörän suurin pituus on 195 ja korkeus tangon päissä 120.

Jos pyörä mahtuu, voisin kai itse yöpyä Nivassa, jos pyörän jättäisi ulos?

Onko aivan pölhö ajatus? Joutuisinko penkkien poistamisen takia jalkapuuhun?

Nyt joudun käyttämään peräkärryä kaupunkilaisauton vetämänä. Peräkärryä ei oikein huvita vetää eikä nykyiseen kärryyni mahdu uinahtamaankaan. Nivan kai aika reippaan bensankulutuksen sietäisi hyvin, kun pääsisi eroon peräkärrystä. Muutenkin Niva olisi täällä korvessa paikallaan.

Tällaisia täällä kyselen, kun ei ole tällä seudulla Nivaa, jota voisi käydä mittailemassa.
Jos poistat trialpyörän eturenkaan niin uskon etä sopii kyytiin
On siitä menny jäniski...
KOKOONTUMISTEN KUVA ALBUMI http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2610
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta kyllä tohon hommaan järkevämpiäkin ratkaisuja löytyy, esim. pakettiautoksi rekisteröity pitkä diesel land cruiser tai vastaava, jos nelikko pitää olla.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Mutu-vastauksena: mahtuu hyvin.

Istuinpaikkojen vähentäminen lienee noin teoriassa ei-sallittua, mutta enpä usko kellään olevan nokan kopauttamista, jos penkit ovat "verhoilijalla kunnostettavana".

Mutu-vastaukseni perustuu siihen, että itse kuljetin aikanaan 125-kuutioista motocross-CZ:aa (984.6-malli) Trabant Kombilla (siis farmarimallilla).

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Jos Sinussa on rakentajan vikaa, saisi Nivaan varmaan askarrelluksi myös takatelineen moottoripyörää varten.

Trial-vehkeet - klassikotkit - ovat niin kevyitä, että sen puoleen onnistuisi.

Kuvia, lähinnä matkailuautoihin tarkoitetuista versioista löytyy hakukoneilla vaikkapa sanalla "motorradträger".

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Nivasuo

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Nivasuo »

Mikä on Nivan takaoven leveys ja korkeus?
Paljonko etupenkkien ja takaoven väli on?
Kiitos, jos joku viitsii mitata!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Prätkä Nivan kyytiin?

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

joskus olen nähnyt ruottin puolella vetokoukkuun kiinnitettävä moottoripyörä teline, eli periaateessa kuin normi fillari teline mutta renkaille kaukalo jonka alla takavalot ja kilven paikka, ilmeisesti tälläistä s v s tarkoitti (ei herneitä vaikka lyhentelin )

istuin paikkoja saa kyllä vähentään ei siihen ole kellään mitään sanomista, lisääminen onkin jo eri juttu

kyl trial vehkeen luulis mahtuva, joskus oli sedani ladassa tunturi tiger mopo, muuten mahtui hyvin mutta takapenkin perseosa tartti köyttää katolle ja tigerin etuvanne konttiin sekä toinen sarvi ikkunasta ulos. ja 74 vuotinen 175 endruo kotari mahtui samaraan ilman eturengasta, tosin yksin olisi ollut mielenkiintoinen veivata kyytiin
itse olen nykyisin pyöriä kärryllä joutunut kuskaamaan, kieltämättä aika nuivaa touhua veivata ympäri ahtaala mehtä tiellä farkku oldsia ja perässä kärryä joka ei edes näy peileistä. toisaalta ainakin jää letukan kontiin reilu nukkuma tila.
nelikko hieace olisi itselle ainakin se paras ratkaisu mutta terve peltistä ja kohtuu hintaista onnkin sitten vaikia löytää.

niin ja itselläkin classic vehkeitä 125, 250 ja 400 rm suzukit vm 79 harjotus pyöränä cr honda 125 vm 92
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin