Ensikokemus Farkku Kalinasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Oli tarkoitus mennä koeajamaan uuden karhea Farkku Kalina. Soitin päivällä Konalan Deltaan ja varmistin että siellä todella on kyseinen auto koeajettavana. Ja olihan siellä. Kurvasin sitten 17.45 paikan päälle ja tehtiin paperit. Sovittiin, että luovutan auton huomenna takaisin. Lopulta kiihkeän odottelun jälkeen sain avaimet kouraan ja oman kulkineen verkkoaidan sisää suojaan.

Jännittyneenä painoin keskuslukituksen avaavaa nappia joka sijaitsi virta-avaimen päällä. Yllätys ei ollut suuri kun mitään ei tapahtumut vaikka kuinka koitin painaa sitä nappia. Lopputuloksena avasin oven sitten ihan perinteisesti avaimella, mutta vielä silloinkaan ei auennut kuin kuskin ovi. No edelleenkään en lannistunut vaan istahdin luottavaisena kuskin penkille. Laitoin avaimen virtalukkoon ja käänsi virran päälle. Mittaristoon syttyi käsijarrun ja öljynpaineen valo. Ihmettelin miksi ei yhtään enempää. No käänsin sitten avaimesta, mutta sillä hetkellä tajusin, että akkuhan tässä on tyhjä. Ei edes nappismaiseen tapaan naksahtanut :D Kokeilin vielä laittaa varoitusvilkkuja päälle ja vielä ajovalojan päälle, mutta mitään ei tapahtunut. Myös tyhjä matkamittari kiinnitti huomioni... Viimeisenä naulana arkkuun oli sitten, kun käänsi valoja pois, paneelinen, jossa kytkin oli, retkahtaminen pois paikoiltaan.

Että semmoinen koeajon tynkä sitten. Mutta olenpahan istunut jo penkillä ja saanut hiplailla rattia ja muita ohjainlaitteita :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
konkelo
Viestit: 329
Liittynyt: 20.12.2008 0:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja konkelo »

no jo on kummallinen paikka tuo delta auto :o paiskitaankohan siellä niin kovasti töitä ettei kukaan jouda lataamaan ladan akkua :D
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Normaali Deltaa, paikallinen liike myi aikoinaan esittely-Nivankin ja eipä sen jälkeen ole kilvellistä laitetta näkynyt koeajattavaksi jos sellaisen joku mielenhäiriössään sattuisi vielä ostamaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Onko se nyt näin huono?
Vaikuttaa asennevammalta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/1709030
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
konkelo
Viestit: 329
Liittynyt: 20.12.2008 0:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja konkelo »

joku nirso toimittaja joka on tottunut ajamaan lähinnä kalliilla ja hyvin varustetulla "länsiräppänällä" :twisted:
Luksus autoksihan tuota ei ole tehtykkään, mutta tarviiko auton olla huippu varusteltu? mielestäni ei. pisteestä a pisteeseen b niin se on hyvä
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos auto on halvalla tehty muovinen lelu ja viimeistely perinteistä ladatasoa niin pitääkö siitä jotain ylisanoja vääntää? Miksi realistinen yhden miehen koeajokokemus mielletään aina joksikin ladavihaksi?

Tuollainen 117 räppänä ei todellakaan tarjoa kohtuu vaativille nykyauton ostajille mitään mitä ei löytyisi kilpailevilta merkeiltä paremmin tai laadukkaammin tehtynä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja ile »

Hinta pitäisi yksinkertaisesti olla kirkkaasti markkinoitten halvin ja vähintään vielä parintonnin "hajuraolla" seuraavaan. :shock: :?

Olisi kyllä tietysti mieleenkiintoista nähdä jonkun vakavasti otettavan autolehden koeajo, tuohan nyt oli kyllä kieltämättä vähän tuollainen "takaisin ryssiin" meiningillä tehty juttu. :)
Elämä on laiffia.
Avatar
konkelo
Viestit: 329
Liittynyt: 20.12.2008 0:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja konkelo »

Jokari kirjoitti:Jos auto on halvalla tehty muovinen lelu ja viimeistely perinteistä ladatasoa niin pitääkö siitä jotain ylisanoja vääntää?.
Ei tietenkään tarvitse mitään ylisanoja vääntää ja saa moittia joitain asioita jos siltä tuntuu kunhan artikkelit tehdään ennakkoluullottomasti riippumatta siitä minkä merkkinen auto ja mistä maasta se tulee.Tosin eihän toi nyt niin hirveän negatiivinen juttu ollut verrattuna joihinkin aiempiin lada koeajoihin.

Pitää muistaa kuitenkin että nuo koeajo raportit ovat vain testaajien mielipiteitä.pitänee kattoa tässä joku päivä jos lähen käymään delta autossa hakemassa samaraan päästömittaus todistusta että olisiko liikkeessä farkku kalinaa ja pääsiskö sitä kokeileen :)
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Onpa ollut oikein edustus kunnossa tuo koeajoauto :? liekö muutkin merkit samanlaisia eppäilen.

Tuo lehtijuttu olipa taas ollut asennetta ja olettamuksia niin kuin hajua kohtaankin tietoa hajusta ei siis ollut. Haiseehan ne muutkin varmasti jos ovat auringossa ja on niissä hajua uutenakin. Ihme itkemistä jos ovat muka "aikuisia" ihmisiä jotka noita kirjoittaa kuhan sivu täyttyy tyylillä.
"Konehuoneen tarra neuvoo paiskaamaan pellin kiinni". Se on varmaan niitä varten jotka koittavat painaa sitä kiinni eikä sitä tarvitse paiskata kevyt pudotus noin 10 sentin korkeudelta ja kiinni on (ainakin samarassa). Peruutustutkan piipitys ja anturit :lol: oliko muuta...
Vaihteissa on ollut taas ongelmia :lol: ottaa kiinni siitä kepistä eikä hivele sormen parin otteella sitä :evil:. Kyllä se siitä kevenee varmaan kun kilometrejä tulee enemmän.
Loppu olikin aikamatkaa eikun sivun täyttettä näköjään rajantaikaisine autonvalmistusfilosofioineen. Ehken perille pääsy on tärkeämpää kuin jokin hellepäivän haju autossa tai vaihteensiirron takertelu uutena.
Vakavasti otettavia ranskiksia.... :roll:
Tuo peruste ettei sovellu ykkösautoksi on taas niin ontuvaa että. No onhan nuo hyviä perusteluja kurnuttaa :? ,repsottaa,natisee ja kytkin haisee minkähänlaisia ajajia :? pitäisi olla automaatti varmaan jos kytkin haisee. Milloinkahan ne sitä on vailla ladaan :shock: sitä saisi itkeä koeajoissa varmaan pitkään kun ei ole tarjolla.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo on se ihmeellistä että halpa muovi verhoilu on rumaa ja halpaa kun se on Ladassa, mutta länsiautoissa sillä ei ole niin väliä. tässä 117 mallissa on muutamia oikeitakin puutteita, mutta niitä ei ole huomannut toimittaja ollenkaan. vaikuttaa oudolta, että konepellin sulkemisesta ohjaava tarra pitää mainita, jotenkin toimittaja on yrittänyt olla humoristinen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tämä on varmaan LuksusPeli verrattuna Skoda Favorit Farmari Formaniin. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Autohan on sillon melko hyvä,jos väsymättä ja kivutta voi ajaa 200-300 km yhtäkyytii.Mie oon ainakin voinu Samaral ja 111:sel.Johan yli 200 km yhtäkyytii ajol rekan digikin huutelee taukoo(tosi hyvil penkeil).
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, hemmetti RuuttaFarkul on ajettu VenätänTietä 670km YhtäKyytiä. En edes Kuselle pysähtynyt.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Enhän mie sitä epäile,mut kun Ladojen,kuten Kalinankin osalt,aina on moittimista jossai kohtaa penkeis tai säädöis.Mie en oo niitä parhaimpia selästä,mut minkähänlaisii ne koeajajat on?
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Ensikokemus Farkku Kalinasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, juu! Eihän sitä kivutta tietysti ajanut. Mutta siinä täytyy olla muuta mielessä ja mennä vähän Maailmoihin (ilman Kemikaaleja, paitsi tupakkaa ja TomaattiMehua) että tuollaisen matkan ajelee TakaPotkuCombilla. Ei siinä paljon parane sitä ajamista ajatella.

Ja ne koeajajathan Ajattelevat ja Tunnustelevat koko ajan rasittumiseen asti sitä autoa ja ajamista.

Saattoi se muuten olla, että se oli vain se 600km tai vähän alle. Mistä niitä matkamittarien näyttämiä tietää.

Mutta se Matka oli mukava. Pojat nukkuivat vauvamaisesti tuhisten ja vänisten välillä. Kyllähän sitä Pienokaisia mielellään kuljettaa nätisti.

Mutta KoeAjaja rasittuu aivan toisella tavalla, kun on pakko kokoajan tehdä niitä Havaintoja ja ottaa väkisin vastaan Tuntemuksia. Ei ihme että valitetaan helposti.

Mutta kun ei paremmasta tiedä, niin ei osaa havainnoida kaikkia puutteita. Mutta Yksilöitä, Yksilöitä ovat ja siitä minä pidän.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin