Nivan jarrut ja tarvikkeet?

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
MH86

Nivan jarrut ja tarvikkeet?

Viesti Kirjoittaja MH86 »

Tere

Mulla ilmeni tuohon nivaan sellainen vaiva että jarrut ovat välillä tunnottomat?Eli joutuu pumpaamaan pari kertaa poljinta ennen kuin ottaa. Myös jarrunesteen merkkivalo on vilautellut. Olen tarkistanut jarrunesteen määrän ja sitä kyllä pitäis olla riittävästi. Jotenki tuntuu niin kuin piirissä olis ilmaa mutta mistä se sinne oli tullu. Jarruneste ei vähene eli ei kyllä ole missään vuotojakaan. Ja toinen juttu olis että onko teille nivan omistajille sattunu jäämään ylimääräisiä takaluukun kaasujousten kiinnityspalikoita ja takapenkin selkänojan kiinnityssalvat olisivat myös tarpeelliset, kun ovat vähän menneet rikki. Pistäkää viestii jos kyseisiä osia olisi kaupan. :)
Lesnaja Sobaka

Re: Nivan jarrut ja tarvikkeet?

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Ilmaa on sinne jarrusysteemin melko varmasti ilmaantunut. Mistä se on sinne joutunut, sitä ei tarvitse välttämättä edes tietää, jarrujen ilmaaminen on ainoa tapa saada kupla sieltä pois. Samalla tulee kätevästi vaihdettua nesteet jos niitä ei ole vähään aikaan päivitetty. Vettäkin jarrulitkuun ilmestyy kuin tyhjästä ja se ei tee eetua hidastimille. Jos ilmiö hetikohta toistuu, on aika ryhtyä vian paikallistamiseen.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Yogi
Ylläpito

Re: Nivan jarrut ja tarvikkeet?

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Samat oireet omassa Nivassa tällähetkellä. Ilmasin + vaihdoin jarrunesteet keväällä ja nyt on taas vaiva palaamassa. Ajattelin kokeilla pääsylkän vaihtoa, koska oma oireilee satunnaisesti.

Kaasujousien pallopääpultteja ja selkänojan kiinnityssalpoja saa uusia venäjältä. Niitä peltilätkiä, joilla tulevat koriin kiinni...voi olla nopsampi vääntää itse.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin