" Löysä " kytkinpoljin
- Vuosaaren Ladamies
- Viestit: 158
- Liittynyt: 31.5.2006 18:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
" Löysä " kytkinpoljin
Kyseessä Lada 1200L, vm - 87. Kytkinpoljin tuntuu pehmeältä ja löysältä. Toimii, mutta palautuu hitaasti ylös. Palautus jousi ja tehostin jousi kunnossa. Voisiko olla kytkimen pää- tai työsylinterissä vikaa ? Ajettu nyt 277 000 km ja kummatkin sylinterit ovat alkuperäisiä.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Työsylinteri luultavasti. Juuri olen pelaillut noiden kanssa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Eli vuoto työsylinterissä tai joustavassa letkussa. Seuraa kytkinnesteen häviämistä. Vuoto voi aiheuttaa myös vain sen, että hörppii vähän ilmoja sekaan, jolloin hydraulipaine laskee.
Palautuksessa ei mikään voita hydraulipainetta. Se jousi siellä alla on niillä voimilla ihan tyhjän kanssa. Polkimen jousi samoin. Hydraulipaine tai sen hellittäminen kun pääsylinteri imee nestettä takaisinpäin palauttaa työsylinterin lepoasentoon. Jos työsylinterissä on painevuoto, takaisin imu on tehottomampi. Paine saattaa toimia jonkinverran työsuuntaan, mutta se karkaa koko ajan ja palautussuuntaan se on ehtinyt jo heiketä oleellisesti.
Tällaista olen pähkäillyt kun rakensin juuri tämän Hydraulijärjestelmän kahdesta järjestelmästä ottamalla kummastakin toimivimmat osat ja yhdistämällä ne yhdeksi. Ja muuten PELAA!
Palautuksessa ei mikään voita hydraulipainetta. Se jousi siellä alla on niillä voimilla ihan tyhjän kanssa. Polkimen jousi samoin. Hydraulipaine tai sen hellittäminen kun pääsylinteri imee nestettä takaisinpäin palauttaa työsylinterin lepoasentoon. Jos työsylinterissä on painevuoto, takaisin imu on tehottomampi. Paine saattaa toimia jonkinverran työsuuntaan, mutta se karkaa koko ajan ja palautussuuntaan se on ehtinyt jo heiketä oleellisesti.
Tällaista olen pähkäillyt kun rakensin juuri tämän Hydraulijärjestelmän kahdesta järjestelmästä ottamalla kummastakin toimivimmat osat ja yhdistämällä ne yhdeksi. Ja muuten PELAA!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
Vilunki
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Mistäs sen joustavan letkun voi tehdä, käykö normi bensaletku tms? Ei löydy ainakaan bilteman tai motonetin kataloogista jarruletkua metritavarana.
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Saattaa tavallinen bensaletku "hieman" pullistella paineen alla
Salon Mätänetissä yksi letku hyllyssä, 7,40€.
Salon Mätänetissä yksi letku hyllyssä, 7,40€.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Ja jos jostain syystä tarvit pidemmän letkun, käy teettämässä se hydrauliletkusta jossain alan liikkeessä. Vanha letku vaan liittimien malliksi mukaan.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
-
Vilunki
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Se motonetin letku mulla on jo... mutta ajattelin sen pääsylinterin ja säiliön välisen letkunkin uusia... näkyy olevan vähän märkä. Siinähän ei tiettävästi painetta ole.
Re: " Löysä " kytkinpoljin
Aa joo se...kyllä siinä toimii tavan bensaletku, mullakin sellainen. Siinä ei tosiaan ole painetta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™