Tuli nyt sitten käytyä koeajolla, ja kyllähän toi tollanen aika Äijä peli on. Eikä se nyt niin kauheakaan ollu kun ystävät ja kylän miehet pelotteli. Pari teknisen puolen kysymystä kuitenkin pitäs selvittää ennenkun palaan asiaan.
Siinä oli aika roisit kumit alla joten tossa 60:n nopeammalla puolella varmaan kuuluu asiaan että auto tärisee asvalttitiellä, siinä ei varmaan oo mitään. Mutta mistä mahtaa johtua veto päällä tuntuva armoton jurina ja tärinä kolmosella noin 2100 kierroksen tienoilla? Rullatessa tai alamäkeen kiihyttäessä sitä ei tuntunut, samaten 1900 tai 2300 kierroksen kohdalla tota ei tuntunut. Ainoastaan tossa vähän yli 2000 ja kolmosvaihteella. Musta se ei tuntunu edes sellaselta 'liian iso vaihde' -tilanteelta, ja sitä tukisi ehkä toi ettei se pienemmillä kierroksillakaan tota tehny. Muilla vaihteilla toi kierros- tai ajonopeusalue ei tuntunut mitenkään erikoiselta.
Ja sitten toi keskilukko. Hantaaki pelasi ihan silleen kun kuvittelisin sen pelaavan, mutta merkkivalo ei syttynyt. Sehän ei kai edes syty/sammu kun heti kahvasta kääntää, mutta tää ei syttyny kyllä ollenkaan eikä oo omistajan mukaan koskaan palanut. Kuin todennäköstä on että vika on vain sähköpuolella? Pellolla kävin vähän lumihangessa ajelemassa ja siellä en ainakaan huomannut mitään eroa ajossa, tosin eipä ne olosuhteetkaan niin äärimmäiset olleet että keskilukon olemassa oloa - tai olemattomuutta - olisi pystynyt toteamaan.
Muutama kysymys koeajon jäljiltä
- ihkulainen
Re: Muutama kysymys koeajon jäljiltä
Kyllähän Nivasta aina monenmoista ääntä ja tärinää tulee. Kannatta huolestua jos ei tule.
Mutta kyllä niitä ääniä ja tärinöitä saa pienennettyä, ristikoita vaihtamalla ja linjaamalla yms.
Ja renkaat voi täristää jos eivät ole tasapainossa tai kuraa/ lunta vanteissa. Myös kardaani voi olla hieman kiero.
Jos hulluna vipottaa, niin kannattaa ettiä vikaa ennenkuin mitään hajoaa!
Mä luulen että siellä on lukon merkkivalo palanut tai merkkivalon kytkin ei toimi.
Lukon toimivuuden kyllä saa testattua vaikka hiekalla sudittelemalla.
Välillä se lukon keppi on aika jäykkä, että lukko ei mee päälle niinkuin pitäis. Joskus peruuttelu auttaa.

Mutta kyllä niitä ääniä ja tärinöitä saa pienennettyä, ristikoita vaihtamalla ja linjaamalla yms.
Ja renkaat voi täristää jos eivät ole tasapainossa tai kuraa/ lunta vanteissa. Myös kardaani voi olla hieman kiero.
Jos hulluna vipottaa, niin kannattaa ettiä vikaa ennenkuin mitään hajoaa!
Mä luulen että siellä on lukon merkkivalo palanut tai merkkivalon kytkin ei toimi.
Lukon toimivuuden kyllä saa testattua vaikka hiekalla sudittelemalla.
Välillä se lukon keppi on aika jäykkä, että lukko ei mee päälle niinkuin pitäis. Joskus peruuttelu auttaa.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Auto tulikin sitten ostettua ja sittemmin tutkittuakin. Tärinät ja värinät väheni ~80% kun otin etukardaanin pois ja lukko kyllä toimii. Kardaani laitettu viipurin tilaukseen ja lukon valoon perehdytään sitten kun tähdellisemmät on korjattu.
- ihkulainen
Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta!
Kyllä Nivassa aina riittää harrastamista!
Hyvä että vika löytyi.
Tarkista sitten että etuperä kiinni. Ne pultit tuppaa löystymään.
Ja mulla oli ainakin molemmin puolin vaihdelaatikon kiinnikeet revenneet. Se aiheutti myös ylimääräistä meteliä ja tärinää.
Mistä kaupasta/ mitä kautta kardaanin tilaat viipurista?

Kyllä Nivassa aina riittää harrastamista!
Hyvä että vika löytyi.
Tarkista sitten että etuperä kiinni. Ne pultit tuppaa löystymään.
Ja mulla oli ainakin molemmin puolin vaihdelaatikon kiinnikeet revenneet. Se aiheutti myös ylimääräistä meteliä ja tärinää.

Mistä kaupasta/ mitä kautta kardaanin tilaat viipurista?
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
Kiittipaljo kiitti. Vaik kyllä pari ekaa päivää oli melkein morkkis ja hitsit kun katteli sitä paskaläjää, mutta nyt kun sai 'maajusin käyttömaasturista' lapioitua savet ulos ja sisätilojen ehostuksen muutenkin alkuun niin fiilikset on jo paremmatihkulainen kirjoitti:Onneksi olkoon hyvästä ostoksesta!![]()

Joo, eka piti harrastaa työkaluostoksia ku ei noissa etuvetofordeissa (On/ollut lukuisia) oo tarvittu esim 12mm kuusiokoloavaintaihkulainen kirjoitti:Kyllä Nivassa aina riittää harrastamista!

No ei nuolasta ennenku tipahtaa. Nuolastaan vasta jos kardaanin vaihto pelasti.ihkulainen kirjoitti:Hyvä että vika löytyi.
Juu tää on kyllä suunnitelmissa. Oon lukenu kaikki (?) nivatriidit vaikka kuin monta kertaa läpi ni perustiedot saattaa olla jo kasassa. Vielä ku tää selänp*rkele lopettais tän lakkoilun.ihkulainen kirjoitti:Tarkista sitten että etuperä kiinni. Ne pultit tuppaa löystymään.
No mä asun ihan tässä rajan tuntumassa ja näillä seuduin on pilvin pimein tota porukkaa joka ravaa rajan tolla puolella vähän väliä niin yhelle sellaselle delegoin. Eihän noi viisumit maksa just mitää enää et vaik itteki hommais laput jossain vaiheessa.ihkulainen kirjoitti:Mistä kaupasta/ mitä kautta kardaanin tilaat viipurista?