Sivu 1/2

farkun katsastus pakuksi??

Lähetetty: 11.5.2004 21:28
Kirjoittaja nanno
Tuli tuo lakimuutos pariviikkoa sitten että muutkin kuin pakettiautoksi tyypitetyt auto saa rekisteröityä pakettiautoksi ilman väliverkkoa..
Jos kantaavus ei riitä pitää takaa poistaa yksi paikka..

Laskukaava:

kokonaispaino - omapaino / 2 / 67
Jos luku on yli 4 ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.. Jos esim 3,5 niin pitää yksi paikka poistaa.


Ajattelin vaan että pakettiautoksi rekisteröitynä ladankin vakuutus varmaan tippuisi... Työkaveri rekisteröi astra-farkun pakuksi ja vakuutukset tippui 300e/vuosi (siinä tosin oli myös kasko)

Lähetetty: 12.5.2004 9:13
Kirjoittaja Jone
Mä olen luullu, että pakuissa vakuutusmaksut on korkeempia. Selitykseksi olen kuullut, että kun niillä ajetaan paljon jakeluajoa kaupungissa, niin kolaririski on suurempi. Miten on? Ainakin toi sun kaverisi Astran muutos todistaa toista.

Lähetetty: 12.5.2004 10:51
Kirjoittaja Nonnis
Jone kirjoitti:Mä olen luullu, että pakuissa vakuutusmaksut on korkeempia. Selitykseksi olen kuullut, että kun niillä ajetaan paljon jakeluajoa kaupungissa, niin kolaririski on suurempi. Miten on? Ainakin toi sun kaverisi Astran muutos todistaa toista.
Tosta asiasta oon joskus kiistelly, ja kyllä se tuli todistettua että pakun vakuutukset on halvempia.

Lähetetty: 12.5.2004 13:36
Kirjoittaja Sabelli
En ole vielä kysynyt Deltasta mutta mitähän 110 farmari maksaisi jos sen muuttaisi ennen ostoa pakettiautoksi.
Deltan kannalta asialla ei pitäisi olla väliä koska ne välittävät kuitenkin veron suoraan valtiolle.
Se että paljonko Ladassa on autoveroa on taas toinen juttu...

Lähetetty: 12.5.2004 14:02
Kirjoittaja Jone
Mites se pakujen nopeusrajoitus?

Lähetetty: 12.5.2004 18:51
Kirjoittaja tolstoi
Äsken soitin Tapiolaan ja kysyin hinnat Nivalle. (En sitten tajunnut samalla kysyä Kombille.) Tulos oli tyly: Liikennevakuutus henkilöautona EUR 618, ja pakuna EUR 791.

Lähetetty: 12.5.2004 20:39
Kirjoittaja nanno
Mä laskin IF:n laskurilla lada 2104 vm.86 1300cc tiedot...
Mulla on 20% bonuksia liikennevakuutuksessa ja metalliliiton alennus tässä.

Liikennevakuutus:
Pakuna: 283,43e
Farkkuna: 327,62


Erotus 44,19e pakun hyväksi..

Mitäs se muutoskatsastus maksaa??? :)

Lähetetty: 12.5.2004 20:45
Kirjoittaja Jankos
Ja sitten kun ajelet pakulla ylinopeutta satkun alueella niin saatat saada paljon kovemmat sakot kuin henkilöautona...

Lähetetty: 12.5.2004 20:46
Kirjoittaja nanno
Jankos kirjoitti:Ja sitten kun ajelet pakulla ylinopeutta satkun alueella niin saatat saada paljon kovemmat sakot kuin henkilöautona...
Miten niin???

Lähetetty: 12.5.2004 20:49
Kirjoittaja Jankos
Pakuissa rakenteellinen nopeus 100km/h ja sekin otetaan huomioon kun jää kiinni ylinopeudesta...

Lähetetty: 12.5.2004 20:55
Kirjoittaja Stefa
Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...

Lähetetty: 12.5.2004 20:57
Kirjoittaja Jusu
Nopeusrajoitushomma menee muistaakseni jotenkin näin:

--->31.12.1980: kaikki 80km/h
1.1.1981---> omapainoltaan alle 1800 kg 100 km/h, painavammat 80 km/h (jossain -94 hujakoilla tuo omapainovaatimus nousi johonkin 1850 kg tai jot...)


Minulla on vm -80 bensa-liteace ja siinä on 80 lätkä perseessä. Niillä välityksillä ei kyllä paljoa lujempaa voikaan posottaa...

jeps

Lähetetty: 12.5.2004 21:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä olen kans tota juttu tutkaillut ja siinä oli useitakin juttuja. Kun mietin diesel farkun kannalta, niin pakettiautoksi rekisteröimällä saa halvemman dieselveron, riittää kun on pakettiauto. Ostohintaan taas saa veroalen vasta kun tavaratila on riittävän iso tilavuudeltaan ja korkeudeltaan. Eli jos 110 Farmarin haluaisi pakuna halvemmalla niin se tarvitsee katon korotuksen ja takapenkit kokonaan pois. Mitä sitten maksaa muutos työ, jos Delta edes sellaiseen suostuukaan?

miten olis tollainen VAZ-1706 Samara paku, kun vaan Suomessa myytäisiinkin, korkea tavaratila. jäisiköhän verotettu hinta alle 8000 euron Suomessa?
Kuva

Lähetetty: 12.5.2004 22:11
Kirjoittaja Turbiini
Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.

Lähetetty: 12.5.2004 22:52
Kirjoittaja tolstoi
Turbiini kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.
Joskus 96 olin kyydissä, kun kaveri sai TRIPLASAKOT, oli kuljettaja-, ajoneuvo- ja tiekohtainen ylinopeus. Voi olla tietenkin nykyään eri juttu.