farkun katsastus pakuksi??
farkun katsastus pakuksi??
Tuli tuo lakimuutos pariviikkoa sitten että muutkin kuin pakettiautoksi tyypitetyt auto saa rekisteröityä pakettiautoksi ilman väliverkkoa..
Jos kantaavus ei riitä pitää takaa poistaa yksi paikka..
Laskukaava:
kokonaispaino - omapaino / 2 / 67
Jos luku on yli 4 ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.. Jos esim 3,5 niin pitää yksi paikka poistaa.
Ajattelin vaan että pakettiautoksi rekisteröitynä ladankin vakuutus varmaan tippuisi... Työkaveri rekisteröi astra-farkun pakuksi ja vakuutukset tippui 300e/vuosi (siinä tosin oli myös kasko)
Jos kantaavus ei riitä pitää takaa poistaa yksi paikka..
Laskukaava:
kokonaispaino - omapaino / 2 / 67
Jos luku on yli 4 ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.. Jos esim 3,5 niin pitää yksi paikka poistaa.
Ajattelin vaan että pakettiautoksi rekisteröitynä ladankin vakuutus varmaan tippuisi... Työkaveri rekisteröi astra-farkun pakuksi ja vakuutukset tippui 300e/vuosi (siinä tosin oli myös kasko)
Tosta asiasta oon joskus kiistelly, ja kyllä se tuli todistettua että pakun vakuutukset on halvempia.Jone kirjoitti:Mä olen luullu, että pakuissa vakuutusmaksut on korkeempia. Selitykseksi olen kuullut, että kun niillä ajetaan paljon jakeluajoa kaupungissa, niin kolaririski on suurempi. Miten on? Ainakin toi sun kaverisi Astran muutos todistaa toista.
Reippaina käymme rekkain alle 

Nopeusrajoitushomma menee muistaakseni jotenkin näin:
--->31.12.1980: kaikki 80km/h
1.1.1981---> omapainoltaan alle 1800 kg 100 km/h, painavammat 80 km/h (jossain -94 hujakoilla tuo omapainovaatimus nousi johonkin 1850 kg tai jot...)
Minulla on vm -80 bensa-liteace ja siinä on 80 lätkä perseessä. Niillä välityksillä ei kyllä paljoa lujempaa voikaan posottaa...
--->31.12.1980: kaikki 80km/h
1.1.1981---> omapainoltaan alle 1800 kg 100 km/h, painavammat 80 km/h (jossain -94 hujakoilla tuo omapainovaatimus nousi johonkin 1850 kg tai jot...)
Minulla on vm -80 bensa-liteace ja siinä on 80 lätkä perseessä. Niillä välityksillä ei kyllä paljoa lujempaa voikaan posottaa...
- Lada-Jussi
jeps
mä olen kans tota juttu tutkaillut ja siinä oli useitakin juttuja. Kun mietin diesel farkun kannalta, niin pakettiautoksi rekisteröimällä saa halvemman dieselveron, riittää kun on pakettiauto. Ostohintaan taas saa veroalen vasta kun tavaratila on riittävän iso tilavuudeltaan ja korkeudeltaan. Eli jos 110 Farmarin haluaisi pakuna halvemmalla niin se tarvitsee katon korotuksen ja takapenkit kokonaan pois. Mitä sitten maksaa muutos työ, jos Delta edes sellaiseen suostuukaan?
miten olis tollainen VAZ-1706 Samara paku, kun vaan Suomessa myytäisiinkin, korkea tavaratila. jäisiköhän verotettu hinta alle 8000 euron Suomessa?

miten olis tollainen VAZ-1706 Samara paku, kun vaan Suomessa myytäisiinkin, korkea tavaratila. jäisiköhän verotettu hinta alle 8000 euron Suomessa?

Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Joskus 96 olin kyydissä, kun kaveri sai TRIPLASAKOT, oli kuljettaja-, ajoneuvo- ja tiekohtainen ylinopeus. Voi olla tietenkin nykyään eri juttu.Turbiini kirjoitti:Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?