farkun katsastus pakuksi??

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

farkun katsastus pakuksi??

Viesti Kirjoittaja nanno »

Tuli tuo lakimuutos pariviikkoa sitten että muutkin kuin pakettiautoksi tyypitetyt auto saa rekisteröityä pakettiautoksi ilman väliverkkoa..
Jos kantaavus ei riitä pitää takaa poistaa yksi paikka..

Laskukaava:

kokonaispaino - omapaino / 2 / 67
Jos luku on yli 4 ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.. Jos esim 3,5 niin pitää yksi paikka poistaa.


Ajattelin vaan että pakettiautoksi rekisteröitynä ladankin vakuutus varmaan tippuisi... Työkaveri rekisteröi astra-farkun pakuksi ja vakuutukset tippui 300e/vuosi (siinä tosin oli myös kasko)
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mä olen luullu, että pakuissa vakuutusmaksut on korkeempia. Selitykseksi olen kuullut, että kun niillä ajetaan paljon jakeluajoa kaupungissa, niin kolaririski on suurempi. Miten on? Ainakin toi sun kaverisi Astran muutos todistaa toista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jone kirjoitti:Mä olen luullu, että pakuissa vakuutusmaksut on korkeempia. Selitykseksi olen kuullut, että kun niillä ajetaan paljon jakeluajoa kaupungissa, niin kolaririski on suurempi. Miten on? Ainakin toi sun kaverisi Astran muutos todistaa toista.
Tosta asiasta oon joskus kiistelly, ja kyllä se tuli todistettua että pakun vakuutukset on halvempia.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Sabelli

Viesti Kirjoittaja Sabelli »

En ole vielä kysynyt Deltasta mutta mitähän 110 farmari maksaisi jos sen muuttaisi ennen ostoa pakettiautoksi.
Deltan kannalta asialla ei pitäisi olla väliä koska ne välittävät kuitenkin veron suoraan valtiolle.
Se että paljonko Ladassa on autoveroa on taas toinen juttu...
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mites se pakujen nopeusrajoitus?
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Äsken soitin Tapiolaan ja kysyin hinnat Nivalle. (En sitten tajunnut samalla kysyä Kombille.) Tulos oli tyly: Liikennevakuutus henkilöautona EUR 618, ja pakuna EUR 791.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

Mä laskin IF:n laskurilla lada 2104 vm.86 1300cc tiedot...
Mulla on 20% bonuksia liikennevakuutuksessa ja metalliliiton alennus tässä.

Liikennevakuutus:
Pakuna: 283,43e
Farkkuna: 327,62


Erotus 44,19e pakun hyväksi..

Mitäs se muutoskatsastus maksaa??? :)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ja sitten kun ajelet pakulla ylinopeutta satkun alueella niin saatat saada paljon kovemmat sakot kuin henkilöautona...
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

Jankos kirjoitti:Ja sitten kun ajelet pakulla ylinopeutta satkun alueella niin saatat saada paljon kovemmat sakot kuin henkilöautona...
Miten niin???
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Pakuissa rakenteellinen nopeus 100km/h ja sekin otetaan huomioon kun jää kiinni ylinopeudesta...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nopeusrajoitushomma menee muistaakseni jotenkin näin:

--->31.12.1980: kaikki 80km/h
1.1.1981---> omapainoltaan alle 1800 kg 100 km/h, painavammat 80 km/h (jossain -94 hujakoilla tuo omapainovaatimus nousi johonkin 1850 kg tai jot...)


Minulla on vm -80 bensa-liteace ja siinä on 80 lätkä perseessä. Niillä välityksillä ei kyllä paljoa lujempaa voikaan posottaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen kans tota juttu tutkaillut ja siinä oli useitakin juttuja. Kun mietin diesel farkun kannalta, niin pakettiautoksi rekisteröimällä saa halvemman dieselveron, riittää kun on pakettiauto. Ostohintaan taas saa veroalen vasta kun tavaratila on riittävän iso tilavuudeltaan ja korkeudeltaan. Eli jos 110 Farmarin haluaisi pakuna halvemmalla niin se tarvitsee katon korotuksen ja takapenkit kokonaan pois. Mitä sitten maksaa muutos työ, jos Delta edes sellaiseen suostuukaan?

miten olis tollainen VAZ-1706 Samara paku, kun vaan Suomessa myytäisiinkin, korkea tavaratila. jäisiköhän verotettu hinta alle 8000 euron Suomessa?
Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Turbiini kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Jees eli tuplasakot tulee, tiekohtaisen rajoituksen ylityksestä ja ajoneuvon rakenteellisen nopeuden ylityksestä...
Ei tule tuplasakkoja se rajoitus joka on alempi huomioidaan ei toista, mutta motarilla ei sitten ajeta yli 100km/h.
Joskus 96 olin kyydissä, kun kaveri sai TRIPLASAKOT, oli kuljettaja-, ajoneuvo- ja tiekohtainen ylinopeus. Voi olla tietenkin nykyään eri juttu.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Vastaa Viestiin