Vaikea saada käyntiin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Vaikea saada käyntiin

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Niva ei oikein suostu lähtemään käyntiin kylmällä kunnolla, vaikka auto on täysin huollettu. Se köhii todella pitkään ja lähtee sitten vasta käyntiin. Lähtee kuitenkin aina käyntiin, mutta kyllähän Ladan pitäisi aina ensimmäisellä käynnistyä. :wink:

Ryypyllä ei ole mitään vaikutusta moottorin kierroslukuihin vaikka se on korjaamon mukaan kiristetty. Luulen, että ryyppy on kaiken avain.

Auttakaa avutonta! :cry:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Kato nyt, että se ryyppyläppä liikkuu. Ilmanputsarin kansi vaan auki niin siinä se möllöttää. Jos ei liiku niin putsarin pohjaki irti ja ihmettelemään ryypyn vivustoja.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Kiitos paljon! En ollutkaan tollasta ajatellut, täytyy mennä kokeilemaan ja mahdollisesti korjaamaan.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Nyt on ne läpätkin tutkittu, mutta edelleen se käynnistys takertelee. Ei oikein meinaa pysyä käynnissä. Tyhjäkäynti ja seos on kyllä säädetty oikein. Tämä on todella mystistä. :?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Voisiko olla ilmavuotoja, eli onko osat toisissaan ja kaasari imusarjassa tiiviisti kiinni.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Vaikea sanoa, kun en sellasta osaa itse korjailla, mutta kun taas tulee huolto niin siellä sen voin mainita. Se on tässä vähän aikaa sitten alkanut käymään huonosti. Kaasutin ei ole alkuperäinen. Nyt se on Solex. Vaihdettu kolme vuotta sitten.

Tommoset käyntihäiriöt ottaa pattiin... :roll:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Vähän updeittiä.
Juuri on säädetty taas seokset, mutta edelleen ryyppy ei toimi. Läpät kyllä menevät kaasarissa kiinni, mutta ei auta.
Jos avaan ryypyn täysin, niin kone ottaa hetkellisesti kierroksia, ja sitten uuvahtaa ja sammuu. Puolittaisella ryypyttämisellä ei mitään vaikutusta.
Ei ole ilmavuotoja havaittu.

Tämä on veemäistä, kun auto ei saakeli pysy kylmänä käynnissä kuin akrobaattimaisten kytkin-jarru-kaasu painallusten ansiosta..
:?

Toivottavasti annoin oireet tarpeeksi tarkasti. Lisää ehdotuksia?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kaasareista en juuri mitään tiedä mutta mites kiihdytyspumpun toiminta? Onko se jo pois suljettu?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Näin talviaikaan kylmä kone on myös nuuka siitä onko kärkiväli riittävä ja onko sytytys kohdallaan. Itse kun säädän sytytyksen korvakuulolta, niin sitä piti "aavistuksen" verran aikaistaa - eli niin paljon että lämmin kone kävi sillätavalla terävästi - maksimikierroksista himpunverran aikaisemmalle - ei kuitenkaan niin paljon että nakuttaa kuormituksella.
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

joskus kauan sitten V8-makazinesta luettu: liian usein kun on käyntihäiriöitä syypääksi luullaan kaasaria. eli kannattaa tutkia mieluummin sytytysjärjestelmä kuntoon. toinen vanha viisaus: onko jakaja vaihdettu viime öljyn vaihdon yhteydessä?
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Mulla on semmonen ongelma tuon 1200L.n kanssa, että kylmänä pitää ryypyttää ja pumpata ihan helvetisti, ennenkä hörähtää. Se oari kertaa vähän niinkuin rykäsee, ja pumppaamalla lähtee tulille.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

destor kirjoitti:Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Kun runttaa kaasun pohjaa, menee hetki, sitten potkaisee ja alkaa kerätä kierroksia.

Sytytysosat ovat kyllä kunnossa. Viime kesänä vaihdettu kärjetön sytytys.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

nivailija kirjoitti:
destor kirjoitti:Ehkäpä bensankulussa on ongelmia, toimiiko auto pätkimättä kun runttaa kaasun pohjaan? Ettei tuossa kaasuttimessa olisi jokin lisäbensasuutin ryypylle, joka on tukossa? Onko ryyppyläppä jousitettua mallia, jos on niin tarkista että jousitus on herkkä ettei kone tukehdu kun se ei saa ilmaa läpän välistä.
Kun runttaa kaasun pohjaa, menee hetki, sitten potkaisee ja alkaa kerätä kierroksia.

Sytytysosat ovat kyllä kunnossa. Viime kesänä vaihdettu kärjetön sytytys.
no kyllä kiihdytyspumpun toiminnallakin tohon kai jotain vaikutusta on, vaikka en tosiaan kaasuttimista ymmärrä tuon taivaallista. :roll:

Solexia ei nyt tähän hätään löytynyt, mutta katso tästä Weberin jutusta kohta "kiihdytyspumppu".

http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Kiihdytyspumppu ei vaikuta tyhjäkäynnillä.Ladan pitäis käynnistyä,kun vetää ryypyn päälle ja polkasee kerran kaks kaasua.Jalka pois kaasulta ja kone käyntiin.Iän myötä kaasarin kuluminen aiheuttaa sen,että tulee yksilöllisiä eroja.Joissain kaasu puoleen väliin,joissain jotain muuta.Jos tulpat kunnossa ja sytytys muutenkin,putsaisin tyhjäkäynti suuttimet.Samalla kannattaa puhallella koko kaasari.
Mulla oli aiemmin Nivassa käyntihäiriöitä,kun otin virranjakajalle alipaineen imusarjasta.Ongelma kuittaantui kun otin sen alipaineen kaasarista,heti kurkun alapuolelta.Jouduin vaihtaan kaasarin,jossa kakkoskurkku toimii alipaineella.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin