21053 Sähkö kysymyksiä!!!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
viisyliysi

21053 Sähkö kysymyksiä!!!

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Eli auto 21053 vm 92 katti ja axtec poistettu ja sitä rataa.. Noh nyt on sellainen juttu että purin lähes kaikki sähköt pois paitsi startin ja laturin osalta ja "vähän" yksinkertaistan niitä. Mut nyt on pari piuhaa joille en tiedä käyttöä ja paikkaa ja sillei eli jos joku ystävällinen ladisti viitsisi katsoa omasta vastaavasta minne piuhat menevät. Ja jos vielä viitsisitte vastata sillei kohtaan yksi ja kaksi ja kolme jne.. sillei selvästi erikseen niin en tipu kärryiltä :)

1. Laturilta tuleva ruskea johto jossa kaksi valkoista raitaa. Onko joku lataus merkin valolle tai jotain??

2. Jarru/ kyktkinneste boksilta lähtee kaksi oranssia ja yksi vaaleanpunainen piuha jossa sininen raita. Meneekö "Check engine" valolle vai minne?

3. Moottorin kyljessä kaksi anturia tulppien välissä pystysuunnassa. Onko toinen öljyvalon anturi tai jotain ja mikäs se toinen on??

4. Sytytyspuolalta lähtee ruskea ja sininen johto jossa punainen raita. Minne menee? Meneekö S-P kenties virtalukon kautta akulle? Entäs ruskea?

5. Onko jäähdytysnesteen lämpöanturi tuossa syylärin vasemmassa alakulmassa koneesta katottuna? Siihen menee musta johto ja valkoinen (tai ehkä keltainen :) ) jossa musta raita. Jos ei ole niin mistä löytyy?

6. Tarvitseeko sisäpuhallin virran releen kautta jotenkin vai kestääkö se ladan vakio kytkin sen virran? eikös alunperin mene vain sen kytkimen kautta .?.. Ja minkähän kokoinen sulake olis jees sille?

Et sellaisia kysymyksiä tälläkertaa. Kiitän jo etukäteen niitä jotka vaivautuvat auttamaan.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

1. Noista latureista löytyy tuolta lada-infon puolelta tietoa.
2. Käsittääkseni nestepinnan varoitusvalo?
3. Jätän viisaammille.
4. Puolalle tulee + -sähkö + -puolelle ja toisesta "navasta" (-) virranjakajalle.
5. Kyseessä flektin anturi. Elikkäs ohjaa flektin relettä.
6. Ei tuo relettä tarvi, eiköhän perus 10A ole aika hyvä. Mikäs tuon puhaltimen moottorin teho on? I=P/U, jossa I tuo virta, P teho ja U jännite eli jotain 12-14V
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

auttaako yhtään oheinen värillinen kytkentäkaavio http://www.lada-faq.auto.ru/faq/21053.htm uudemman 21053:n jossa 6-osainen varovalolohko mittaristossa, ja 37.3701 mallinen laturi (autossasi voi olla myös G-222, se lukee laturin takakannessa), tosin esimerkki autossa on kärjellinen sytytys ja normaali 2107-1107010 Ozon kaasutin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

3. Jos tulee mottorista niin oisko toinen öljyn paine ja toinen lämpötila.
Lada rules
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Boris »

Lada-Jussi kirjoitti:auttaako yhtään oheinen värillinen kytkentäkaavio http://www.lada-faq.auto.ru/faq/21053.htm
Hiphei. Tällästa mäkin oon aina halunnu. Kiitoos.
viisyliysi

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Eikö löydy tarkempia vastauksia, niin ei tarvis koko kesää testailla juttuja!?!?!?!

Nii ja mikä se flekti juttu on??
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Flekti eli syylärin sähköpuhallin, se ropeli jäähdyttimessä. Eli kun läpenee riittävästi niin tuo anturi napsauttaa flektin päälle ja johan rupeaa viilenemään. Tuon kautta sitten ei vedetä virtaa suoraan flektille vaan tuo ohjaa vain relettä.

Nuo venäläiset sähkökuvat, huoh...
Vastaa Viestiin