Sivu 1/2
Kytkinpoljin jäi pohjaan
Lähetetty: 10.5.2004 22:11
Kirjoittaja lada 1200s
Ahvenistolta kotiopäin ajellessani kytkinpoljin jäi pohjaan liikennevaloissa ja jouduin sen jalalla ylös nostamaan. Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin. Vähän ajan kuluttua tätä ei kuitenkaan taas ilmennyt ja kytkin toimi normaalisti, ja toimii edelleen. Työsylinterillä on poljettu vasta 20tkm ja pääsylinterin rempasta on saman verrran. Perin outoa?
hmm
Lähetetty: 10.5.2004 22:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
onko rempat tehnyt aivan ammattiosaaja kunnon työkaluilla, eikös siitä voisi valittaa jos heti vikaa.
Olenkin ihmetellyt kun monilla on mitä ihmeellisempiä vikoja, johtuisko kotiasennuksista, ite kun olen vasta alkanut lisäämään omatoimista korjaamista, kohta alkaa tulokset näkymäään erillaisina vikoina
en meinaa tällä sitä että porukka tekis huolimattomasti, mutta luulis ammattilaisen tekemä kunnon työkaluilla ja momenttiavaimilla yms olevan aina hivenen varmempi, omiin remppoihini en ainakaan luota 100%

Lähetetty: 11.5.2004 11:31
Kirjoittaja hermanni
Minul on oma näkemys tähän hommaan se että ei sitä remonttia kannata ruveta tekemään ihan huonoilla työkaluilla ja kyl ne momenttiin kannattaa yleensä laittaa nuo pultit ja muut ni on ainaki varman päälle.

Koskaan en oo autoani korjaamolla käyttäny

Lähetetty: 11.5.2004 16:22
Kirjoittaja lada 1200s
Edellinen omistaja on teettäny ne pärnäsen korjaamolla molla molla.

Sitten toi lämpötila vaikuttaa kans tosi paljon kytkimen toimintaan, toimii taas paremmin kun ilmat viileni.
Lähetetty: 11.5.2004 18:02
Kirjoittaja Stefa
Teki muuten viime talvena tuon kerran ja toisen kerran keväällä. Poljin jäi pohjaan eikä noussut ylös. Kun jalalla nosti ja polkaisi uudelleen niin täysin normaali toiminta. Melko varmana voisin sanoa että molemmat sylinterit tehtaan jäljiltä. Muuten kytkin pelaa mitä mainioimmin eikä vuoda.
Noita tee-se-itse remontteja olen aina harrastanut eikä ikinä mitään vikoja sen puolesta ole ollut. Tosin työkalut ja tilat on kunnossa ettei tarvitse missään ulkona pakkasessa tai kesällä hiekassa rassata.
Lähetetty: 11.5.2004 18:40
Kirjoittaja Boris
Juu, ~10 kertaa on tehny tota. Viimeks tässä keväällä, olisko maaliskuussa. Sen jälkeen säädin kytkimen kohilleen, eikä oo ilmenny koommin.
öh
Lähetetty: 11.5.2004 19:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
mites muuten polkimen palautusjousi. En nyt muista oliko siellä sellainen tai pitikö olla, ainakin jarrulla oli muistaakseni. voiko olla siinä??
Re: Kytkinpoljin jäi pohjaan
Lähetetty: 11.5.2004 21:39
Kirjoittaja Boris
lada 1200s kirjoitti:Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin.
Toi kytkimen kiinni ottaminen, kun poljin on pohjassa ei kyllä oikeen sovi tohon "polkimen palautusjousi" -teoriaan.
Itekkin huomasin ton ilmiön kun sovitin Ladaa parkkiruutuun. Hiukkasen ihmettelin, kun auto vaan liikkui ja kytkin oli pohjassa. Onneks ei ollut törmäyskriittinen tilanne ja tajusin painaa jarrua ajoissa.
Lähetetty: 11.5.2004 21:58
Kirjoittaja lada 1200s
tarkoitat ilmeisesti sitä vapaaliikkeen säätöä vaiko?
Sinne on lisätty viellä toinen palautusjousi, että kyllä pitäis riittää.
Lähetetty: 11.5.2004 22:05
Kirjoittaja Boris
lada 1200s kirjoitti:tarkoitat ilmeisesti sitä vapaaliikkeen säätöä vaiko?
Sinne on lisätty viellä toinen palautusjousi, että kyllä pitäis riittää.
Jo vain. En kyllä tiedä varmaks, että liittyykö kuinka paljon siihen, kun tää vika ilmenee niin epämääräisin väliajoin. Mutta ei sitä silti ole sen vapaaliikkeen säädön jälkeen ilmenny.
Lähetetty: 11.5.2004 22:15
Kirjoittaja lada 1200s
Juu no täytyy koittaa säädellä sitä kovasti sitten.

Lähetetty: 12.5.2004 9:08
Kirjoittaja AI
Sylinterien lisäksi se kumiletku metalliputken ja työsylinterin välistä kannattaa joskus vaihtaa. Se kun paisuu nakin paksuikseksi, voi sisäreikäkin mennä aika tukkoiseksi!
Lähetetty: 13.5.2004 22:21
Kirjoittaja lada 1200s
rupee homma eteneen pikkuhiljaa, pääsylinteri tosiaan vuosi.
Motonetin sylinteri oli sopimaton joten nappasin alkuperäisen venäläisen
-78 tonnikuussatasen raadosta. Sylinterissä oli pintaruostetta, sisältä kun uusi kun oli nesteet jätetty sisään vaikka seissy varmaan 15v.

Lähetetty: 14.5.2004 16:34
Kirjoittaja Boris
Pitäskös tarkastaa omasta... Oliko paha homma?
Lähetetty: 14.5.2004 19:49
Kirjoittaja lada 1200s
Katoin vaan että oli märkä sen ohjurikumin takaa se sylinterin pää, sieltähän se oli valutellu jo pidempään. Taas pelittää ja nyt on sellaset palautinjouset että ampuu polkimen tanaan.