Kytkinpoljin jäi pohjaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Kytkinpoljin jäi pohjaan

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Ahvenistolta kotiopäin ajellessani kytkinpoljin jäi pohjaan liikennevaloissa ja jouduin sen jalalla ylös nostamaan. Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin. Vähän ajan kuluttua tätä ei kuitenkaan taas ilmennyt ja kytkin toimi normaalisti, ja toimii edelleen. Työsylinterillä on poljettu vasta 20tkm ja pääsylinterin rempasta on saman verrran. Perin outoa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko rempat tehnyt aivan ammattiosaaja kunnon työkaluilla, eikös siitä voisi valittaa jos heti vikaa.

Olenkin ihmetellyt kun monilla on mitä ihmeellisempiä vikoja, johtuisko kotiasennuksista, ite kun olen vasta alkanut lisäämään omatoimista korjaamista, kohta alkaa tulokset näkymäään erillaisina vikoina :(

en meinaa tällä sitä että porukka tekis huolimattomasti, mutta luulis ammattilaisen tekemä kunnon työkaluilla ja momenttiavaimilla yms olevan aina hivenen varmempi, omiin remppoihini en ainakaan luota 100% :oops:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Minul on oma näkemys tähän hommaan se että ei sitä remonttia kannata ruveta tekemään ihan huonoilla työkaluilla ja kyl ne momenttiin kannattaa yleensä laittaa nuo pultit ja muut ni on ainaki varman päälle. :lol: Koskaan en oo autoani korjaamolla käyttäny :!:
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Edellinen omistaja on teettäny ne pärnäsen korjaamolla molla molla. :wink: Sitten toi lämpötila vaikuttaa kans tosi paljon kytkimen toimintaan, toimii taas paremmin kun ilmat viileni.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Teki muuten viime talvena tuon kerran ja toisen kerran keväällä. Poljin jäi pohjaan eikä noussut ylös. Kun jalalla nosti ja polkaisi uudelleen niin täysin normaali toiminta. Melko varmana voisin sanoa että molemmat sylinterit tehtaan jäljiltä. Muuten kytkin pelaa mitä mainioimmin eikä vuoda.

Noita tee-se-itse remontteja olen aina harrastanut eikä ikinä mitään vikoja sen puolesta ole ollut. Tosin työkalut ja tilat on kunnossa ettei tarvitse missään ulkona pakkasessa tai kesällä hiekassa rassata.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Juu, ~10 kertaa on tehny tota. Viimeks tässä keväällä, olisko maaliskuussa. Sen jälkeen säädin kytkimen kohilleen, eikä oo ilmenny koommin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mites muuten polkimen palautusjousi. En nyt muista oliko siellä sellainen tai pitikö olla, ainakin jarrulla oli muistaakseni. voiko olla siinä??
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kytkinpoljin jäi pohjaan

Viesti Kirjoittaja Boris »

lada 1200s kirjoitti:Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin.
Toi kytkimen kiinni ottaminen, kun poljin on pohjassa ei kyllä oikeen sovi tohon "polkimen palautusjousi" -teoriaan.

Itekkin huomasin ton ilmiön kun sovitin Ladaa parkkiruutuun. Hiukkasen ihmettelin, kun auto vaan liikkui ja kytkin oli pohjassa. Onneks ei ollut törmäyskriittinen tilanne ja tajusin painaa jarrua ajoissa.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

tarkoitat ilmeisesti sitä vapaaliikkeen säätöä vaiko?
Sinne on lisätty viellä toinen palautusjousi, että kyllä pitäis riittää.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

lada 1200s kirjoitti:tarkoitat ilmeisesti sitä vapaaliikkeen säätöä vaiko?
Sinne on lisätty viellä toinen palautusjousi, että kyllä pitäis riittää.
Jo vain. En kyllä tiedä varmaks, että liittyykö kuinka paljon siihen, kun tää vika ilmenee niin epämääräisin väliajoin. Mutta ei sitä silti ole sen vapaaliikkeen säädön jälkeen ilmenny.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Juu no täytyy koittaa säädellä sitä kovasti sitten. :D
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Sylinterien lisäksi se kumiletku metalliputken ja työsylinterin välistä kannattaa joskus vaihtaa. Se kun paisuu nakin paksuikseksi, voi sisäreikäkin mennä aika tukkoiseksi!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

rupee homma eteneen pikkuhiljaa, pääsylinteri tosiaan vuosi.
Motonetin sylinteri oli sopimaton joten nappasin alkuperäisen venäläisen
-78 tonnikuussatasen raadosta. Sylinterissä oli pintaruostetta, sisältä kun uusi kun oli nesteet jätetty sisään vaikka seissy varmaan 15v. :)
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Pitäskös tarkastaa omasta... Oliko paha homma?
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Katoin vaan että oli märkä sen ohjurikumin takaa se sylinterin pää, sieltähän se oli valutellu jo pidempään. Taas pelittää ja nyt on sellaset palautinjouset että ampuu polkimen tanaan.
Vastaa Viestiin