Kytkinpoljin jäi pohjaan
- lada 1200s
Kytkinpoljin jäi pohjaan
Ahvenistolta kotiopäin ajellessani kytkinpoljin jäi pohjaan liikennevaloissa ja jouduin sen jalalla ylös nostamaan. Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin. Vähän ajan kuluttua tätä ei kuitenkaan taas ilmennyt ja kytkin toimi normaalisti, ja toimii edelleen. Työsylinterillä on poljettu vasta 20tkm ja pääsylinterin rempasta on saman verrran. Perin outoa?
- Lada-Jussi
hmm
onko rempat tehnyt aivan ammattiosaaja kunnon työkaluilla, eikös siitä voisi valittaa jos heti vikaa.
Olenkin ihmetellyt kun monilla on mitä ihmeellisempiä vikoja, johtuisko kotiasennuksista, ite kun olen vasta alkanut lisäämään omatoimista korjaamista, kohta alkaa tulokset näkymäään erillaisina vikoina
en meinaa tällä sitä että porukka tekis huolimattomasti, mutta luulis ammattilaisen tekemä kunnon työkaluilla ja momenttiavaimilla yms olevan aina hivenen varmempi, omiin remppoihini en ainakaan luota 100%
Olenkin ihmetellyt kun monilla on mitä ihmeellisempiä vikoja, johtuisko kotiasennuksista, ite kun olen vasta alkanut lisäämään omatoimista korjaamista, kohta alkaa tulokset näkymäään erillaisina vikoina

en meinaa tällä sitä että porukka tekis huolimattomasti, mutta luulis ammattilaisen tekemä kunnon työkaluilla ja momenttiavaimilla yms olevan aina hivenen varmempi, omiin remppoihini en ainakaan luota 100%

- lada 1200s
Teki muuten viime talvena tuon kerran ja toisen kerran keväällä. Poljin jäi pohjaan eikä noussut ylös. Kun jalalla nosti ja polkaisi uudelleen niin täysin normaali toiminta. Melko varmana voisin sanoa että molemmat sylinterit tehtaan jäljiltä. Muuten kytkin pelaa mitä mainioimmin eikä vuoda.
Noita tee-se-itse remontteja olen aina harrastanut eikä ikinä mitään vikoja sen puolesta ole ollut. Tosin työkalut ja tilat on kunnossa ettei tarvitse missään ulkona pakkasessa tai kesällä hiekassa rassata.
Noita tee-se-itse remontteja olen aina harrastanut eikä ikinä mitään vikoja sen puolesta ole ollut. Tosin työkalut ja tilat on kunnossa ettei tarvitse missään ulkona pakkasessa tai kesällä hiekassa rassata.
- Lada-Jussi
öh
mites muuten polkimen palautusjousi. En nyt muista oliko siellä sellainen tai pitikö olla, ainakin jarrulla oli muistaakseni. voiko olla siinä??

Re: Kytkinpoljin jäi pohjaan
Toi kytkimen kiinni ottaminen, kun poljin on pohjassa ei kyllä oikeen sovi tohon "polkimen palautusjousi" -teoriaan.lada 1200s kirjoitti:Lisäksi kytkin ei "pitänyt" kunnolla ja auto liikkui eteenpäin.
Itekkin huomasin ton ilmiön kun sovitin Ladaa parkkiruutuun. Hiukkasen ihmettelin, kun auto vaan liikkui ja kytkin oli pohjassa. Onneks ei ollut törmäyskriittinen tilanne ja tajusin painaa jarrua ajoissa.
- lada 1200s
Jo vain. En kyllä tiedä varmaks, että liittyykö kuinka paljon siihen, kun tää vika ilmenee niin epämääräisin väliajoin. Mutta ei sitä silti ole sen vapaaliikkeen säädön jälkeen ilmenny.lada 1200s kirjoitti:tarkoitat ilmeisesti sitä vapaaliikkeen säätöä vaiko?
Sinne on lisätty viellä toinen palautusjousi, että kyllä pitäis riittää.
- lada 1200s
- lada 1200s
- lada 1200s