Sivu 1/1

Kampikammion tuuletus

Lähetetty: 29.1.2009 16:43
Kirjoittaja 1200S
Öljyntäyttökorkin tiiviste on - yllätys - kovettunut ja falskaa hissukseen öljyä.

Tätä pähkäillessäni kokeilin mielenkiinnosta mitä öljyntäyttöreijästä tulee kaiken kaikkiaan kun moottori on käynnissä: ilmaa aikas kovalla paineella. Pakokaasun hajua ei tuntunut, mutta heräsi mielenkiinto siitä kuinka paljon tuolla yläkerrassa on painetta moottorin käydessä korkin ollessa kiinni.

Huohottaako Ladan moottori alakerran kautta myös "yläpaineet"?

Mitäköhän tapahtuisi kampikammion tuuletuskierrolle jos tekisi venttiilikoppaan huohottimen ja johtaisi sen Y-liittimellä olemassa olevaan huohotinletkuu?

No, ei ollut muutakaan tekemistä duunissa... :roll:

Lähetetty: 29.1.2009 18:06
Kirjoittaja Jusu
1200S kirjoitti:Huohottaako Ladan moottori alakerran kautta myös "yläpaineet"?
Periaatteessa kyllä. Paineet kun pääsevät kulkemaan jakopään kautta venttiilikoneiston ja kampikammion välillä aivan vapaasti. Eli venttiilikoneiston paine ei siis tarkoita että kannessa olisi mitään vikaa vaan se on ihan normaalia kampikammion huohotuspainetta.
Siksi ei ole tarvetta rakennella mitään lisähuohottimia venttiilikoppaan.

Re: Kampikammion tuuletus

Lähetetty: 29.1.2009 20:11
Kirjoittaja 1200S
Pyörittelin vain teoriaa väsyneessä, työn häiriinnyttämässä päässäni jostain ihme sykleistä ja ohivirtauksista eli jos ylä- ja alakerran huohotukset yhdistäisi orig. letkuu Y-liittimellä kaasariin päin myöden niin eikö toisen paineaallon virtaus aiheutaisi imun viereiseen letkuun (yritin hakea sanoilla yhtäläistä toimintaa kollektoriin verraten) eli helpottais paineen poistumista??? Tai jotain...oisko edes mitään etua/hyötyä mihinkään...pitäsköhänmennä jo nukkumaan :lol: