Koeajoin mk6 Golfin
Lähetetty: 27.1.2009 14:45
Kaveri on paikallisella VW dealerilla myyjänä ja sai mut suostuteltua koeajamaan uuden MK6 Golfin. Golfia aina hyvänä autona pitäneenä, ei mua montaa kertaa tarvinnu suostutella.
Kyseessä oli manuaaliaskilla varustettu 81kW 2.0TDI. Alla Nokian RSI kitkat ja varustetaso keskimmäinen eli Trendline. Ajoin autolla semmoisen 20km pätkän ja tein seuraavai huomioita:
+kone veti vahvasti jo 1200 rpm ylöspäin
+ohjaustunto sähkötehostimeksi hyvä
+hiljainen riisseliksi
+toimivan oloinen kojelauta ja kytkimien asettelu
+Tunsi olevansa kotona ratin takana
+ESP:n toiminta
+Ei turbon potkua, voima tuli tasaisesti
+Hyvä penkki
+Normaali avain, ei mitään mokkulaa...
-Vaihdelaatikon välitykset eivät olleet ehkä ihan nappiin osuneita (3, 4 tai 5 vaihteista joku on turha...)
-Vilkkuautomaatti eli kun pökkäät viikseä, niin vilkku välähtää kolme kertaa.
-Liika herkät jarrut (ehkä vain tottumiskysymys)
-Turhan kliininen, kuskina tuli vähän statistin olo
kaiken kaikkiaan Golf oli juuri niin hyvä kuin olin odottanut. Kehut autolehdissä eivät ole turhia. Autona sinällään väritön, hajuton ja mauton, mutta niihän vesikin ihmisen elinehtona on. Hintaa em. päleellä 23900€. Kehui kaveri, että kun tulee vielä se BlueMotion malli (se mikä itseä kiinnostaisi eniten, niin sen hinta on piirun verran päälle 20000€. Mun mielestä perheautolle jonka CO2 päästö on 98g/km se on aika ok.
Nyt siis tietää, että kun mun Polon laskettu aika tulee täyteen noin kahden vuoden päästä (½ miljoonaa taulus), mitä käytettyä alkaa kattella
Kyseessä oli manuaaliaskilla varustettu 81kW 2.0TDI. Alla Nokian RSI kitkat ja varustetaso keskimmäinen eli Trendline. Ajoin autolla semmoisen 20km pätkän ja tein seuraavai huomioita:
+kone veti vahvasti jo 1200 rpm ylöspäin
+ohjaustunto sähkötehostimeksi hyvä
+hiljainen riisseliksi
+toimivan oloinen kojelauta ja kytkimien asettelu
+Tunsi olevansa kotona ratin takana
+ESP:n toiminta
+Ei turbon potkua, voima tuli tasaisesti
+Hyvä penkki
+Normaali avain, ei mitään mokkulaa...
-Vaihdelaatikon välitykset eivät olleet ehkä ihan nappiin osuneita (3, 4 tai 5 vaihteista joku on turha...)
-Vilkkuautomaatti eli kun pökkäät viikseä, niin vilkku välähtää kolme kertaa.
-Liika herkät jarrut (ehkä vain tottumiskysymys)
-Turhan kliininen, kuskina tuli vähän statistin olo
kaiken kaikkiaan Golf oli juuri niin hyvä kuin olin odottanut. Kehut autolehdissä eivät ole turhia. Autona sinällään väritön, hajuton ja mauton, mutta niihän vesikin ihmisen elinehtona on. Hintaa em. päleellä 23900€. Kehui kaveri, että kun tulee vielä se BlueMotion malli (se mikä itseä kiinnostaisi eniten, niin sen hinta on piirun verran päälle 20000€. Mun mielestä perheautolle jonka CO2 päästö on 98g/km se on aika ok.
Nyt siis tietää, että kun mun Polon laskettu aika tulee täyteen noin kahden vuoden päästä (½ miljoonaa taulus), mitä käytettyä alkaa kattella
