Sivu 1/3

Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 13.1.2009 22:34
Kirjoittaja mikko853
Tuommonen tuli sitten haettua loppiaisen riesaksi.

12/08 katsastettu, 99,9% ruosteeton, sisältä siisti, kahdet pyörät, 499€

Kytkin palautui todella jähmeästi, kuskin lukkopesä rikki, oikea etupyörän laakeri ääntää, pissapoika ei toimi, mittarivaloista puolet pimeänä, ei oikein lämpeä (termostaatti?), solenoidi naksuu pakkasella, laturin hihna luistaa, jakohihnan vaihto edessä 500km sisään, tyhjäkänyti kateissa ilman ryyppyä, taustapeili takapenkillä, apukuskin puoleinen sivupeili totaalisen risa, kuskinpuoleisen sivupeilin säätövivusto risa, paksin kaasujouset vaihtoa vailla ym pientä :lol:

6.1 oli plussaa ja Ivani toimi "hyvin", heti seuraavana aamuna oli pakkasta ja naks naks vaan sullekin. Kiintoavainta näytettiin solenoidille ja sammy käyntiin, aattelin antaa lämmetä sillävälin kun raappaan lasit, viimonen lasi menossa ja sehän keittää prkl :lol: Pelti auki ja paisarin korkki lentää 2m kaaressa ilmaan ja suht lämpöset nesteet käsille ja naamalle :mrgreen:

Mitään muuta ei ilmeisesti hajonnut kuin paisarin korkki. Nestettä lisäsin ja annoin pulputella ylämäessä ilmat pois. Ei kyllä vieläkään lämpeä, ei ollut nesteen puutetta, ajossa lämpömittari nousee korkeimmillaan 50 ja I merkkien puoleen väliin, eli ei edes normilämpöihin saakka. Nesteet ei ainakaan näytä olevan sekaisin.

Säädetty:
Kytkin, ei vieläkään hyvä mutta ajokelpoinen
Tyhjäkäynti, vieläkin vaeltaa muttei enää sammu ilman ryyppyä risteyksissä

Uusittu:
Paksin kaasujouset
Tulpat (vanhat 1x ngk, 1x denso, 2x bosch [molemmat erilaisia])
Tulpan johdot (vanhat 2x orkkis, 2x teipillä paikattuja)
Virranjakajan kansi
Pyörijä
Pyyhkijän sulat
Ajovalopolttimot
Ilmansuodatin

Hankittu mutta vaihtamatta:
Solenoidi
Startin hiilet
Laturin hihna
Bensansuodatin
Etupyörän laakeri

Jakohihna ja kytkin pitää vaihdattaa heti kun mahdollista, jakohihan vaihto vois vielä iteltäkin luonnistua kesällä hyvässä valossa ja hyvällä ajalla, mutta näin talviaikaan ei ulkona oikein napostele. Kytkimen vaihtoon ei rahkeet riittäisikään. Jos jollain kerholaisella on intoa vaihtaa nuo toverihintaan niin ilmoitelkoot itsestään.

Kuviakin tulee jahka ehtii kuvailla. Hyvä siitä vielä tulee, vaikkain hyvin mahdollista että tulee uus auto taas ennen sitä :lol:

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 13.1.2009 22:39
Kirjoittaja Jokari
Millon myyntiin? :lol:

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 13.1.2009 22:45
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:Millon myyntiin? :lol:
Heti kun remontointiin on käytetty vähintään auton ostohinta, sitten myyntiin kolmeen sataan :lol:

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 13.1.2009 23:32
Kirjoittaja THI-900
Faija kehu, että jakoremmen vaihto on erittäin helppo homma! Jos se sanoo niin, niin se on helppo...

Mites Pololle kävi?

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 0:25
Kirjoittaja mikko853
THI-900 kirjoitti:Faija kehu, että jakoremmen vaihto on erittäin helppo homma! Jos se sanoo niin, niin se on helppo...

Mites Pololle kävi?
Juu tuskin se vaikea operaatio olis, jos olis paikka jossa tehdä.

Jaa Polo, sanotaanko vaikka että pistettiin vahinko kiertämään :lol:

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 8:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
melkein vois nimetä orkkisklassikoksi ton, mutta viidesvaihde vähän pilaa tunnelmaa. Jos toi tosissaan on ruosteettomalla kopalla, niin siitä kannattanee jo tehdä "museoauto"

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 11:06
Kirjoittaja mikko853
Ei tätä museoida, ihan käyttöauton virkaa saa hoitaa. Värikoodi on 464, jota esim. Mastonin väriohjelma ei tunne, pitää käydä Motonetissä katsomassa Motip maaleja, sillä sekä maskista että tuosta maskin yli menevästä muovista on hieman maalia lohkeillut, maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen.. Ja eihän orkkiksessa vois eurokilpiä ollakkaan :lol:

Kuva

Kuva

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 11:24
Kirjoittaja THI-900
Jaksaako toi kulkee mihinkään sillä vitosella?

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 19:35
Kirjoittaja 1500i
Kannattaahan toi pyhittää orkkis kesäautoksi kun ei ole tuon enempää oviakaan ruostumassa :D

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 19:37
Kirjoittaja Jaska HKI
mikko853 kirjoitti:Ei tätä museoida, ihan käyttöauton virkaa saa hoitaa. Värikoodi on 464, jota esim. Mastonin väriohjelma ei tunne, pitää käydä Motonetissä katsomassa Motip maaleja, sillä sekä maskista että tuosta maskin yli menevästä muovista on hieman maalia lohkeillut, maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen.. Ja eihän orkkiksessa vois eurokilpiä ollakkaan :lol:

Kuva

Kuva
Kyllä on asiallisen näköinen peli.

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 14.1.2009 23:41
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:maski ei sinällään haittaa koska se vaihtuu mustaan länsimaiseen
OIKEIN, lerppahuulimaski on kyllä jotain aivan kammottavaa :shock:

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 15.1.2009 0:13
Kirjoittaja mikko853
Motipin kirjasesta löytyi tuokin värisävy, heidän värisävynumeronsa olisi 44975, mutta hyllyssä ei ollut paikat kuin 44970 ja 44980 purkeille. Pyysin josko oikeaa sävyä saisi tilattua purkin tai pari kymenlaakson myymälään, eivät kuulemma myymälä tavaraa tilaa asiakkaan pyynnöstä, mutta laittoivat ehdotuksen menemään, ilman mitään takeita jotta menisi läpi.

Mittariston polttimot ja bensansuodattimen vaihdoin, sekä kytkintä tuli säädettyä vielä uudemman kerran, nyt se tuntuu jo toimivan kunnolla, kytkin poljin ainoastaan nousee liian korkealle omaan mieleen kun säätövara on ihan lopussa, josko se kuukauden vielä kestäisi niin uusitaan ensitilistä.

Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, sekä pintakaasulla esiintyy nykimistä, liekkö kaasarin säädöt päin honkia, venttiili palanut tai jotain muuta mukavaa.. minä näistä mitään tiedä :oops: Nykiminen on terävähköä joka viittaisi sytkäpuolelle, kaipa sitä vois koittaa uutta sytkäboksiakin, kun tuommonen löytyy uusi ylimääräisenä, tuskin auttaa, mutta tuskin on haittaakaan..

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 15.1.2009 0:16
Kirjoittaja mikko853
Jaska HKI kirjoitti:Kyllä on asiallisen näköinen peli.
Aika himmeä tuo maalipinta on omaan silmään, sekä ovien ikkunoiden karmeista on mustat maalit 75% karkuteillä, nuo kun maalailee ja maalipinnan puunailee huolella niin kyllä se siitä taas :)

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 15.1.2009 0:21
Kirjoittaja Jokari
Jos haluat vähänkään sinnepäin olevan sävyn niin käy Keräsellä teettämässä se korjausmaali...

Re: Lada Samara 1300S -87

Lähetetty: 15.1.2009 6:20
Kirjoittaja BME316
... ja pyydä laittamaan vielä kovetinta siihen maalin sekaan.