Eli tollane prokkis edessä kesällä.. Auton pitäis pitää ulkonäkö suht. vakiona paitti maali.. Ensin kats. vakiona ja sit tallille..
ALUSTA: MB 124 6-syl. etujouset eteen ja taakse (alle sopivasti katkastuna), Ladan korkeapaineiskarit eteen ja taakse, Ladan vakio 13"x5" aluvanteet, eturenkaat 175/50 R13, takarenkaat 185/60 R13, tuplavakaajat ja levyjarrut taakse näin alustavasti..
TEKNIIKKA: 1500 kone ja ahdin. laatikko: vakio. Hammastanko-ohjausta vielä suunnitellaan ku ei varmuutta mistä se ja miten paikkaan. Putkisto väännetää ite (tietenkin!).. perävälitys on vakio 4,44
KORI: Ja kuten jokaisen Ladistin kuuluisi niin VÄRITYS suunnitellaan min. 2 promillen kännissä!!! Alustavat värityksen ideat ovat: vaal.pun & tum.viol.raidotus TAI musta & vaal.pun.raidotus tai jtn mikä vaikuttaa "parhaalta" idealta maalauksen ollessa ajankohtainen.. heh.. takavalot tummennetaan, puskurit pois ja reijät umpeen, takaoven kahvat ym kaikki turha sälä (esim. listat & takapyyhin) poistetaan, takalasit mustat ja jos inspiraatioo löytyy niin tehdään 3-ovinen 2102.. sitä odotellessa..
SISUSTUS: BMW E30 M3 Kaatuvat puolikupit eteen, sisustus purettu pois paitsi kojetaulu
12.1.2009
Ideoita otetaan tietenkin vastaan jos niitä tarjotaan.. heh.. auto tullaan näkee kesällä monessa kunnassa ja kaupungissa herättämässä PAHENNUSTA!!! TIETENKIN!!! Ja saattaa se ratapäivillä ja kokoontumisissa ilmaantua silmiin (ehkä).. Eli kyseessä "lauluauto" ja ilman kilpiä (siirtoTARRAT on päivän sana)..
18.1.2009
Nyt on VÄRI päätetty.. Pääväriksi musta ja vaaleen punaset raidat ym somisteet.. Ja niinku kunnon "lauluauto" kuuluu maalata, niin se maalataan telalla ja pensselillä.. oldschool henkeen tehdää myös pinstripet [oranssit (kai)].. ja vanteet saattaa saada osansa maalista myös.. kattoo minkälainen siitä sit saadaan.. se taas riippuu promilleista.. heh.. saattaa olla et monella harrastajalla olis sanottavaa maalaustyylistä mut mielestäni jokainen taplaa tyylillää ja auto on yleensä omistajansa näköinen (vain MUN mielipide)..
25.1.2009
Ja sit alkaa tallin rakennus ku ei niitä muuten saa nii tehää ite.. Lada kerhon tarraki tuli jo postissa.. liimataa takalasiin.. sitähän ne muut autoilijat kattelee eniten.. heh.. Kerholehdes komeita laitteita, pakko myöntää.. taitaa vaa kostajan paluu liikenteesee vähä venyä ku joutuu nyt tallin rakentaa ensi.. ei viittis rakentaa pihalla lumihangessa.. Käyttöautostkin (UNO) putos laatikkoöljyt tielle kesken ajon (ei tykänny n.4kk seisomisesta) , joutuu sitäki viel laittelee.. ja mut sitä se harrastajan arki on.. ei tekemine keske lopu koskaa.. Mut PALJON mukavempi ajella nyt ku sai kortin taas takas.. ei tarvi pelätä pysäytyst kokoaikaa.. heh..
3.3.2009
Osia haalittu kasaan KOKOAJAN ja autoa odotetaa kun ei saa sitä ulos säilytyksestä lumen takia.. kevättä odotellessa.. tallin pohjalla rupee olee jo ahdasta kohta jos viel enemmä osia tulee vastaa.. fiiun koneen asennus saattaa venähtää hieman kun ei se ollutkaa "ihan" siinä kunnossa kun se PITI olla.. niinhän siin aina käy.. tipo myyntii osiks ja toinen kone hakuun.. onneks on 1500 LADAkone tallis odottamas.. 1200 on jo parhaat päivänsä nähny (kauan sitten!!!).. eli 1,5 ja ahdin, iso weber & 5v-laatikko ensin kiinni.. eiköhä se jo silläki kulje..
7.3.2009
nyt sit vaa odotellaa ite auton saapumist.. toimitus myöhästy lumien takia (TAAS).. ei saa ulos säilytyksestä..fiiun kone tulee sit ku saa sen ostettua ja rakennettua ensin..
21.3.2009
ICE:n päivitys.. tarkoitus päivittää vielä vahvistimet Sinus Live merkkiin.. sit kun taloudellinen tilanne antaa periksi.. tilanteet/mielet muuttuu aina välillä kuten jokainen harrastaja tietää.. edellee odotellaa auton saamista.. ketuttaa odottaminen.. ja ISO KIITOS kaikkille foorumilaisille jotka auliisti jakavat tietouttaan..
16.4.2009
eipä uutta prokkiksessa.. edellee oottelee tallissa.. koht on KAIKKI osat valmiina asennukseen tallis.. auto enää puuttuu.. ei oo saanu haettua talvisäilöstä vielä.. ajattelin ku omistaa "siperian mersun" nii pitäähä sitä omistaa "saksan lada" kans.. nyt on -86 230E W124 josta en maksanu rahaa yhtään ku oli palkka tehdystä työstä.
1.6.2009
HEH.. vielä näköjään on automyyjän vikaa.. Sain Fiat Uno 1,0 Fire :stä ILMAN leimaa 250€!! HEH!!
20.8.2009
dodii.. nyt on daada kotona ja pihalla.. ladas on jo vanteet alla ja osat takaluukus.. oli TOSI kivaa hinata sitä ku kuskin lattiasta ruostunu penkin kiinnikkeet irti.. heh.. mut pääasia et se on KOTONA!! taitaa mennä taas "vähä" kauemmin prokkikses ku ei 1,2 enää jaksanu.. ainaki ens kesään siirtyy jokatapauksessa.. mut KOMEE peli..
2.12.2009
ja homma jatkuu.. nyt purettu jo melkei kaikki sisustasta. vkl jatketaa purkamista. lähtee 1,2 irti ja loppu sisusta. etupenkit hommattu: BMW M3 e30:sta. ja sit alkaa armoton hitsaaminen ku autosta puuttuu koko kuskin etulattia ja pitää hitsata penkin kiinnikkeet molemmmin puolin eteen, muita penkkejä EI tule enää.. on jo heitetty kaatopaikalle ku oli niin hajalla/syöty/homeessa!! turvakaaret pitää hitsata paikkaan kans. nyt saatu jo hommattua PAPERIT autoon!!! EHKÄ joskus tieliikenteeseen??? mut prokkis jatkuu vielä!!
28.2.2010
ja homma jatkuu taas.. nyt on päätetty, lada menee RADALLE! eli hitsattavaa tulee enemmän ku kori vahvistehitsataan kokonaan. alustana saa toimia mersun jouset ja ladan kaasut uudelleen säädettynä. into soittimiin laantunut. mersu soi joten riittää. TÄNÄKESÄNÄ lada laitetaaan liikkuu OMINVOIMIN. siirtokilvet on nykyää n.27€ / vrk siirtovakuutuksen kans joten ei järkeä katsastaa. suunnitelmissa katsastaa lada 2020 kesään mennessä.. eli 10v. aikaa.. heh.. osia haalittu lisää joten katotaa mitä ladaan tulee mut siitä EI tule "tuning-helvetti"!!! voi olla että sistaan ei jää ku penkit ja ratti. auton kevennys mielessä.. kaikki turha pois! homma jatkuu taas..
10.3.2010
remontti jatkuu.. ja suunnitelmat muuttuu.. EI tuu turboo ku tallilla käydessä huomasin et kyseinen ahdin on hajalla, hylly pettänyt, tavarat turbon päälle ja ahdin palasiksi.. ja sit etsimää uutta ahdinta! eli näillä näkymin pelkkä 1500cc keulalla kun mennää radalle.. jee.. pystyy sentään säätää edes alustan vaikka konees ei voimaa olekkaan..
17.3.2010
NYT rupee hommat etenee ku sain vuokrattua OMAN tallin! Ja vielä melkein naapurista..!! Nyt sit vaan siirtää työkalut, osat ja 2102 talliin ja sit rakennetaan AINA ku vaan pystyy. "paistaa se aurinko risukasaanki joskus". Nyt on varmaa et lada liikkuu ominvoimin tänäkesänä ku hitsaa lattian, vaihtaa kytkimen ja koneen, asentaa penkit ja ratin, tekee sähköt ja alustan ja maalaa.. Eli ainut mikä jää ilman korjausta, muokkausta tai vaihtoo on koppa.. eli ei "paljoa" tekemistä.. heh.. ja väri vaihtui (taas): pinkki ja valkonen. eli farmarin tunnistaa VARMASTI !!! Saa tulla sanoo "moi" jos kyseinen auto tulee vastaan. Liikkuu Turun alueella ja ehkä kauempanakin.. Alastaro kutsuu kesällä..
9.4.2010
Jaahas.. Nyt olis lumet sulanu ja ladan haku olis edessä.. Enää traikku jstn ja mersulla hinaamaan prokkis kotiin.. Lato EI ole hyvä tai edes kohtuullinen Ladan säilytyspaikka.. Taitaa mennä mersu myyntiin ku jo 11 kk korjauskustannukset nousi yli 1850€.. Samalla rahalla olis jo ostanu, korjannu, pitäny ja katsastanu USEAMPAA Ladaa!! Myyn Mersun ku saa sen leimaan ja ostan käyttöladan, uuden turbon, interin ja kaasarin. Takaveto on yliveto & ahdin määrää tahdin!! Sanokoot muut mitä sanoo mut takavetoLADA ON PARAS. Ei syö paljon (mersu n.12L/100km nätillä ajolla), HALVAT osat ja niitä löytyy, KAIKEN voi/pystyy tekee ITSE (mersu korjaamolla), yllättävän kestävä (KAIKEN saa rikki ku haluaa!!) ja ennenkaikkea EDULLINEN (yhden Mersun hinnalla ostaa ainakin 4 katsastettua Ladaa!!! Mut edelleen VAAN mun mielipide!!!
23.4.2010
Dodii.. Nyt on Mersu leimas ja menee vaihtoon! Tilalle tulee keltanen 2107 1,7 -86 käyttöautoks! Ens kuun alussa vaihtamaan.. Eikä enää IKINÄ mersua!! Pelkkä mersun katsastus makso n.1000€!! Paska mikä paska!! Parempi vaan pysyä autoissa (luetaan: Ladoissa) mistä oikeesti ymmärtää jtn.. Ja sit alkaa pahennuksen levittäminen.. heh..
25.4.2010
Ei ne suunnitelmat koskaan mee niinku suunnittelee.. vaihto ei onnistu mut mersua ei enää korjata.. jos hajoo, saa olla!! eli nappis liikenteeseen mahd. nopee.. Tänäkesänä se liikkuu..
16.5.2010
Jaahas.. Ja taas tarina jatkuu kun ehti koneelle.. Nyt on jo Ladaan tekniikka vaihdettu, enää odotellaan osia mitä joutu tilaamaa ku ei ollu hyllyssä. Esim. kytkimen pää- ja työsylinteri, jarrupääsylinteri, kaasuvaijeri, ym. Maalaus hoituu ens kuussa kuten myös hitsaus. Kats. saattaa hoitua jo heinä- tai elokuussa jos hyvin käy..
6.7.2010
Nyt on ehtiny jo sentään tallille.. tekniikka on vaihdettu: 1,5 kone, peltisarja, iso weber, uusi jakaja, 5-v laatikko ja 4,44/1 perä. Alusta madallettu sopivasti (2 kierrosta joka jousesta). Bmw:n apurin penkki jo asennettu mut joutuu vielä hitsaa kuskin lattian ennen ku saa penkin kiinni lattiaan. Jalat penkeille tehtiin 50mm profiili putkesta (3mm seinämäpaksuus) joten on ainaki riittävä. Katsastuskonttorilla käynti ja "tyhmien" kysymyksien esittämisestä seurasi seuraavaa: 2102 rekisteröidään 2-paikkaiseksi pakettiautoksi ja myöhemmin asennetaan TDI keulalle! takalaseja ei enää ole vaan tilalle tehtiin tänään pellit.. kuvia tulee kun keksin miten.. Konepeltiin Hitsattiin 5 cm korkee skuuppi "iha ite".. heh..
22.8.2010
Dodii.. Nyt on Daada maalattu (tumma pinkki ja puskurikorkeus valkoinen). Peltisarja ei tullutkaan paikalle ku ei sopinut, otti kiinni ohjaukseen.. Muokataan sopimaan myöhemmin.. Tosiaan LUVAT autolle valmiina ja kun ehtii hitsaamaan loppuun niin tarkoitus mennä leimalle.. Ja kun projekti on vielä pahasti kesken, piti tosiaan ostaa pari prokkista lisää.. Mersu 230E -86 vaihdettiin päittäin Kawasaki ZXR 750 -90 ja se rakennettiin & katsastettiin jo välissä. Ja ettei homma lopu kesken niin pihalla odottaa hitsausta & katsastusta vihreä Lada 1200 -79 nappisilmä. Joten nyt sit tehdään kahta Daadaa vuorotellen.. Ja jos tulee edelleen tylsää ni ostetaan lisää ladoja.. heh.. Vihreä olisi tarkoitus pitää orginaalina ja katsastaa seuraavaksi käyttöpeliksi ku talvella tulee muuten kylmä pyörän kans.. heh..
16.9.2010
Jaahas.. Kawa meni vaihtoon ja hetken ajeltiin Suzuki GSX-R 1100 -94:n kans mut sekin myytiin jo.. NYT on vihree katsastettu ja meni laakista läpi vaikka etujarrujen heiton kans meinas tulla ongelma.. Kyl päitä käänty ku nappisilmä liikku kylällä ja vähä muuallaki.. heh.. niin pitääkin!! Mut sit tuli TAAS talli ongelma!! naapurit valitti äänestä ja kärystä ku "vähä" rälläköi ja hitsas ladaa.. 1.kirjallinen valitus!! Eli nyt sit etsitää toinen korjauspaikka kun nykyistä ei voi käyttää ku säilytykseen.. ja ladan kuvat löytyy minunauto.com nimellä lada 2102 nappisilmä. koska en ole keksinyt miten tänne saa lisättyä kuvia!! Että näin meillä taas tänään..
TARINA JATKUU..