Suuria suomalaisia näyttelijöitä
Suuria suomalaisia näyttelijöitä
Tässä on tullut katseltua vanhoja ja uudempiakin kotimaisia elokuvia.
Olen tuumaillut noita näyttelijöitä, jotta tosi karismaattiset ja arvostetut näyttelijät, kuten Tauno Palo, Esko Nikkari ja muutamat muut ovat todella hyviä, ja olisi vaikea kuvitella ketään muuta heidän rooleihinsa. Kuitenkin he ovat aivan samantyyppisiä riippumatta elokuvasta tai näytelmästä. Onhan toki Jenkkilässäkin tuo yhden ilmeen näyttelijä (Clint Eastwood)
Toisaalta on näyttelijöitä, joilla on aivan ilmiömäinen muuntautumiskyky. Koko olemus, ilmeet, eleet, puhetapa muuttuvat aivan täydellisesti roolista riippuen. Ketä äänestäisit, jos pitäisi valita Suomen näyttelijä-Idoli?
Olen tuumaillut noita näyttelijöitä, jotta tosi karismaattiset ja arvostetut näyttelijät, kuten Tauno Palo, Esko Nikkari ja muutamat muut ovat todella hyviä, ja olisi vaikea kuvitella ketään muuta heidän rooleihinsa. Kuitenkin he ovat aivan samantyyppisiä riippumatta elokuvasta tai näytelmästä. Onhan toki Jenkkilässäkin tuo yhden ilmeen näyttelijä (Clint Eastwood)
Toisaalta on näyttelijöitä, joilla on aivan ilmiömäinen muuntautumiskyky. Koko olemus, ilmeet, eleet, puhetapa muuttuvat aivan täydellisesti roolista riippuen. Ketä äänestäisit, jos pitäisi valita Suomen näyttelijä-Idoli?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Suuria suomalaisia näyttelijöitä
Vesa Matti Loiria minä ehdottaisin, tuttu Speden elokuvista etupäässä, muitakin hyviä suorituksia.
warre 353w sedan,
- LADA 112 T.T
- Lada kerhon jäsen
ville haapasalo
Tervehdykset toivottelen.
Suomen paras näyttelijä on minun mielestä Veikko Sinisalo. Hän ei oikeastaan näyttele, hän on vain oma itsensä. Olen tavannut hänet Runoviikkojen aikana Kajaanin torilla.
Suomen paras näyttelijä on minun mielestä Veikko Sinisalo. Hän ei oikeastaan näyttele, hän on vain oma itsensä. Olen tavannut hänet Runoviikkojen aikana Kajaanin torilla.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Esko Nikkari
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Nykyisistä näyttelijöistä Kai Lehtinen ja Oiva Lohtander ovat suosikkejani, mutta en osaa sanoa, kumpi on parempi. Edesmenneistä mainittakoon Leif Wager, häntä ei kukaan ole täällä ainakaan vielä nostanut esille. Hänen suorituksensa Edvin Laineen ohjaamassa Sven Tuuva -elokuvassa Sandelsin osassa on loistava. Lehtisen ja Lohtanderin suorituksiin tutustuin Raid-sarjassa ja -elokuvassa, joskin viimeksimainitun muistan jo 70-luvulta, jolloin hän näytteli Sodan ja rauhan miehissä presidentti Kyösti Kalliota.
Mikko
Mikko
- Jussi Jurkka teki hienon roolityön elokuvassa 'Jokin ihmisessä ' jossa hän esitti Kaukoa, vastanäyttelijänä Anneli Sauli (Osmina). Loistava elokuva todellakin.
- Toisena täytyy mainita Tarmo Manni, joka näytteli " Gabrielissa " erinomaisesti. Manni oli aika vaikea luonne joka matkimalla surutta pilkkasi jopa ohjaajia eikä aina ymmärtänyt lopettaa ajoissa. Näyttelijänä kuitenkin kärjessä. Mannista täytyy kertoa että hän tuli kauan sitten Turun Urheilupuistossa vastaan ja antoi valkoisen päähän laitettavan hikinauhan!! (käyttämätön
). En tiedä mistä hän siihen tuli mutta näin kävi. Muutaman sananvaihdon jälkeen jatkoi matkaansa.
- Nykyisistä näyttelijöistä ei kukaan sävähdytä, enemmän saa noista vanhoista elokuvista moneltakin kannalta. Onhan hyviä monia, ja lisätään kun ajatus kulkee paremmin...
- Toisena täytyy mainita Tarmo Manni, joka näytteli " Gabrielissa " erinomaisesti. Manni oli aika vaikea luonne joka matkimalla surutta pilkkasi jopa ohjaajia eikä aina ymmärtänyt lopettaa ajoissa. Näyttelijänä kuitenkin kärjessä. Mannista täytyy kertoa että hän tuli kauan sitten Turun Urheilupuistossa vastaan ja antoi valkoisen päähän laitettavan hikinauhan!! (käyttämätön

- Nykyisistä näyttelijöistä ei kukaan sävähdytä, enemmän saa noista vanhoista elokuvista moneltakin kannalta. Onhan hyviä monia, ja lisätään kun ajatus kulkee paremmin...
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
- Lada Scandinavia
Idols näyttelijä tittelin antaisin Jukka puotilalle.
Jussi Jurkka,Åke Lindman,Kalevi Kahra,Olavi Ahonen,Siiri Angerkoski,Aku Korhonen
Esko Nikkari,Kai Lehtinen,Sulevi Peltola ja Tom Lindholm nämä tällä kertaa tulivat mieleen.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PECTOPAH MECTA HOMEP
- Viesti:
Taneli Mäkelä.
- START
- Lada kerhon jäsen
Kai Lehtinen, Oiva Lohtander, Martti Suosalo, Vesa Matti Loiri, Samuli Edelman, Peter Franzén...... on noita vaikka kuinka paljon, on niitä naisiakin, mutta en nyt muista ketään 

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti