Sivu 1/1

Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 21:08
Kirjoittaja Joen musikka
Lähtökohta:1700i kytkimen painelaakerin vaihto.JOS kaikki muut asiat on kunnossa(uusi kytkin ja loota ja motti jne.) mutta laakeri huutaa,niin kumpi poisto ja paikalleenasennus on mukavampi tai nopeampi?Käytössä on monttu ja (koneen)nosturi.Kokemusta on vain laatikon vaihdosta,(Ladan)moottorin ei.

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 21:17
Kirjoittaja pressa
Otat vaihdelaatikon pois ja vaihhdat laakerin. Mielestäni ei ole mitään järkeä konetta ottaa pois kun laatikko putoaa pienemmällä vaivalla.

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 21:31
Kirjoittaja Jokari
Kyllä lootan irrotus on huomattavan paljon vähemmän aikaa vievää kuin koneen irrotus vaikka sisältä joutuukin lattiamaton etuosan kuorimaan pois. Lisäksi koneen sihtailu laatikkoon on äärettömän raivostuttavaa touhua eikä sitä painelaakeria mielikseen asenna sinne konetilaan sulloutuen :? :lol:

Olethan varmasti diagnosoinut äänen lähteen oikein?

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 22:00
Kirjoittaja Joen musikka
Jokari kirjoitti:
Olethan varmasti diagnosoinut äänen lähteen oikein?
Joo,diagnoosi on varmistettu Oikeilta automiehiltä.
Mutta silti...kun kuitenkin nämä v-maiset yläpultit ja startti ja pakoputki -sarjasta on irrotettava joka tapauksessa, sekä montussa ja konetilassa on sukkuloitava..
Kardaanin kanssa on vehdattava eikä lootan sylittely oo mukavaa,keppihommat ohjaamossa on tuskaa,sotkua siirtyy kabiiniin,äänieristykset kärsii...
Moottorin houkutuspuolella hankaloittaa nesteiden,(syylärin?),pensaletkujen,vaijereiden ym. kanssa räpellys, mutta ne saa tehtyä yläkautta.Ja jos hyvää tekisi,saisi kerrankin pestyä tarkasti..Mielipiteitä toivon lisää!

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 22:25
Kirjoittaja jaasu
ei ladan kone oo paha irrottaa,itse irrottaisin moottorin. nii monesti ladankone irrotettu ja laitettu paikallee nii muistaa homman niksit.

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 30.12.2008 23:39
Kirjoittaja Jokari
Joen musikka kirjoitti: Mutta silti...kun kuitenkin nämä v-maiset yläpultit ja startti ja pakoputki -sarjasta on irrotettava joka tapauksessa, sekä montussa ja konetilassa on sukkuloitava..
Yläpultit on pikkuhomma perinteisellä jatko + jatko + nivel + hylsy kepukalla. Jos on perinteinen katiton lada ilman niitä nostokorvia niin molemmat pultit saa yläkautta lenkillä. Asteekissa ei onnistu letkuhelvetin takia kuin apukuskin puoli, sama ruiskussa.
Startin irroitus? Älä viitsi naurattaa, kolme helppoa pulttia ja sit startti irti lootasta, ei tartte edes sähköjä irrottaa.
Putken kun irrottaa siitä neliölaipasta ja kiskoo sen alas ja sivuun, niin saa yleensä riittävästi tilaa. Jos ei niin irti auton alta. Kovat jätkät tunkee laatikon irrottamatta putkea, nähty sekin.
Kardaanin kanssa on vehdattava eikä lootan sylittely oo mukavaa,keppihommat ohjaamossa on tuskaa,sotkua siirtyy kabiiniin,äänieristykset kärsii...
Kardaani 15 min. Riemuisisin jos saisin äheltää lootan montussa enkä kylmällä betonilla tunkin kanssa. Kepin irrotus 30 s, nollaseiskan konsolin purku hieman kauemmin. Maton purku niissä vähemmän öljyisissä kuteissa? Muutama ruuvi edestä ja kynnyskoteloista?
Äänieristykset? Kaikki mikä ei ole liimattua irtoaa jokatapauksessa ja ne ne tulipellin + jalkatilan + kardaanitunnelin eristeet ei irtoa mihinkään.

Moottorin houkutuspuolella hankaloittaa nesteiden,(syylärin?),pensaletkujen,vaijereiden ym. kanssa räpellys, mutta ne saa tehtyä yläkautta.Ja jos hyvää tekisi,saisi kerrankin pestyä tarkasti..Mielipiteitä toivon lisää!
Tämä vaan nyt kahden koneenvaihdon ja parin lootanvaihdon jälkeisenä mielipiteenä, itse en ainakaan halua parin päivän turhaa työtä laatikkoon liittyvien toimenpiteiden takia.
Mut jos haluat taas tehdä venäläiseen tapaan eli vaikeimman kautta niin eihän se mua rassaa.

Meilläpäin muuten konetilat on tulleet aina puhtaiksi ilman koneen irrotusta, outoa?

Re: Koneen vai laatikon poisto?

Lähetetty: 31.12.2008 7:24
Kirjoittaja kapa
Jokari kirjoitti: Yläpultit on pikkuhomma perinteisellä jatko + jatko + nivel + hylsy kepukalla. Jos on perinteinen katiton lada ilman niitä nostokorvia niin molemmat pultit saa yläkautta lenkillä. Asteekissa ei onnistu letkuhelvetin takia kuin apukuskin puoli, sama ruiskussa.
Kyllä astekistakin saa molemmat yläpultit konehuoneen kautta lenkillä irti.

Lähetetty: 31.12.2008 8:16
Kirjoittaja Jusu
Jos on kerran kunnon monttu käytettävissä niin ei sitä moottoria kannata pungata kaikkine letkuineen ja tykötarpeineen ja läträtä vesien kanssa. Loota irti.
Eikä sitäkään painelaakerin takia tartte kokonaan lattialle pudottaa, lainaat jostain jonkun riskin kaverin pitelemään lootaa sen pienen hetken kun luikautat uuden laakerin paikalleen ja sitten lodju takaisin. :idea:

Jos sen lattiamaton kanssa pelaaminen hirvittää niin leikkaa se kepistä taaksepäin halki. Keskikonsolinrämmälehän siihen tulee enimmäkseen päälle ja jos siistin tahtoo niin voihan siihen laittaa palan jotain mustaa huopaa.