Joen musikka kirjoitti:
Mutta silti...kun kuitenkin nämä v-maiset yläpultit ja startti ja pakoputki -sarjasta on irrotettava joka tapauksessa, sekä montussa ja konetilassa on sukkuloitava..
Yläpultit on pikkuhomma perinteisellä jatko + jatko + nivel + hylsy kepukalla. Jos on perinteinen katiton lada ilman niitä nostokorvia niin molemmat pultit saa yläkautta lenkillä. Asteekissa ei onnistu letkuhelvetin takia kuin apukuskin puoli, sama ruiskussa.
Startin irroitus? Älä viitsi naurattaa, kolme helppoa pulttia ja sit startti irti lootasta, ei tartte edes sähköjä irrottaa.
Putken kun irrottaa siitä neliölaipasta ja kiskoo sen alas ja sivuun, niin saa yleensä riittävästi tilaa. Jos ei niin irti auton alta. Kovat jätkät tunkee laatikon irrottamatta putkea, nähty sekin.
Kardaanin kanssa on vehdattava eikä lootan sylittely oo mukavaa,keppihommat ohjaamossa on tuskaa,sotkua siirtyy kabiiniin,äänieristykset kärsii...
Kardaani 15 min. Riemuisisin jos saisin äheltää lootan montussa enkä kylmällä betonilla tunkin kanssa. Kepin irrotus 30 s, nollaseiskan konsolin purku hieman kauemmin. Maton purku niissä vähemmän öljyisissä kuteissa? Muutama ruuvi edestä ja kynnyskoteloista?
Äänieristykset? Kaikki mikä ei ole liimattua irtoaa jokatapauksessa ja ne ne tulipellin + jalkatilan + kardaanitunnelin eristeet ei irtoa mihinkään.
Moottorin houkutuspuolella hankaloittaa nesteiden,(syylärin?),pensaletkujen,vaijereiden ym. kanssa räpellys, mutta ne saa tehtyä yläkautta.Ja jos hyvää tekisi,saisi kerrankin pestyä tarkasti..Mielipiteitä toivon lisää!
Tämä vaan nyt kahden koneenvaihdon ja parin lootanvaihdon jälkeisenä mielipiteenä, itse en ainakaan halua parin päivän turhaa työtä laatikkoon liittyvien toimenpiteiden takia.
Mut jos haluat taas tehdä venäläiseen tapaan eli vaikeimman kautta niin eihän se mua rassaa.
Meilläpäin muuten konetilat on tulleet aina puhtaiksi ilman koneen irrotusta, outoa?