Koneen vai laatikon poisto?
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Koneen vai laatikon poisto?
Lähtökohta:1700i kytkimen painelaakerin vaihto.JOS kaikki muut asiat on kunnossa(uusi kytkin ja loota ja motti jne.) mutta laakeri huutaa,niin kumpi poisto ja paikalleenasennus on mukavampi tai nopeampi?Käytössä on monttu ja (koneen)nosturi.Kokemusta on vain laatikon vaihdosta,(Ladan)moottorin ei.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Koneen vai laatikon poisto?
Otat vaihdelaatikon pois ja vaihhdat laakerin. Mielestäni ei ole mitään järkeä konetta ottaa pois kun laatikko putoaa pienemmällä vaivalla.
Re: Koneen vai laatikon poisto?
Kyllä lootan irrotus on huomattavan paljon vähemmän aikaa vievää kuin koneen irrotus vaikka sisältä joutuukin lattiamaton etuosan kuorimaan pois. Lisäksi koneen sihtailu laatikkoon on äärettömän raivostuttavaa touhua eikä sitä painelaakeria mielikseen asenna sinne konetilaan sulloutuen

Olethan varmasti diagnosoinut äänen lähteen oikein?


Olethan varmasti diagnosoinut äänen lähteen oikein?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Koneen vai laatikon poisto?
Joo,diagnoosi on varmistettu Oikeilta automiehiltä.Jokari kirjoitti:
Olethan varmasti diagnosoinut äänen lähteen oikein?
Mutta silti...kun kuitenkin nämä v-maiset yläpultit ja startti ja pakoputki -sarjasta on irrotettava joka tapauksessa, sekä montussa ja konetilassa on sukkuloitava..
Kardaanin kanssa on vehdattava eikä lootan sylittely oo mukavaa,keppihommat ohjaamossa on tuskaa,sotkua siirtyy kabiiniin,äänieristykset kärsii...
Moottorin houkutuspuolella hankaloittaa nesteiden,(syylärin?),pensaletkujen,vaijereiden ym. kanssa räpellys, mutta ne saa tehtyä yläkautta.Ja jos hyvää tekisi,saisi kerrankin pestyä tarkasti..Mielipiteitä toivon lisää!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Koneen vai laatikon poisto?
ei ladan kone oo paha irrottaa,itse irrottaisin moottorin. nii monesti ladankone irrotettu ja laitettu paikallee nii muistaa homman niksit.
autoton.. vielä
Re: Koneen vai laatikon poisto?
Yläpultit on pikkuhomma perinteisellä jatko + jatko + nivel + hylsy kepukalla. Jos on perinteinen katiton lada ilman niitä nostokorvia niin molemmat pultit saa yläkautta lenkillä. Asteekissa ei onnistu letkuhelvetin takia kuin apukuskin puoli, sama ruiskussa.Joen musikka kirjoitti: Mutta silti...kun kuitenkin nämä v-maiset yläpultit ja startti ja pakoputki -sarjasta on irrotettava joka tapauksessa, sekä montussa ja konetilassa on sukkuloitava..
Startin irroitus? Älä viitsi naurattaa, kolme helppoa pulttia ja sit startti irti lootasta, ei tartte edes sähköjä irrottaa.
Putken kun irrottaa siitä neliölaipasta ja kiskoo sen alas ja sivuun, niin saa yleensä riittävästi tilaa. Jos ei niin irti auton alta. Kovat jätkät tunkee laatikon irrottamatta putkea, nähty sekin.
Kardaani 15 min. Riemuisisin jos saisin äheltää lootan montussa enkä kylmällä betonilla tunkin kanssa. Kepin irrotus 30 s, nollaseiskan konsolin purku hieman kauemmin. Maton purku niissä vähemmän öljyisissä kuteissa? Muutama ruuvi edestä ja kynnyskoteloista?Kardaanin kanssa on vehdattava eikä lootan sylittely oo mukavaa,keppihommat ohjaamossa on tuskaa,sotkua siirtyy kabiiniin,äänieristykset kärsii...
Äänieristykset? Kaikki mikä ei ole liimattua irtoaa jokatapauksessa ja ne ne tulipellin + jalkatilan + kardaanitunnelin eristeet ei irtoa mihinkään.
Tämä vaan nyt kahden koneenvaihdon ja parin lootanvaihdon jälkeisenä mielipiteenä, itse en ainakaan halua parin päivän turhaa työtä laatikkoon liittyvien toimenpiteiden takia.Moottorin houkutuspuolella hankaloittaa nesteiden,(syylärin?),pensaletkujen,vaijereiden ym. kanssa räpellys, mutta ne saa tehtyä yläkautta.Ja jos hyvää tekisi,saisi kerrankin pestyä tarkasti..Mielipiteitä toivon lisää!
Mut jos haluat taas tehdä venäläiseen tapaan eli vaikeimman kautta niin eihän se mua rassaa.
Meilläpäin muuten konetilat on tulleet aina puhtaiksi ilman koneen irrotusta, outoa?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Koneen vai laatikon poisto?
Kyllä astekistakin saa molemmat yläpultit konehuoneen kautta lenkillä irti.Jokari kirjoitti: Yläpultit on pikkuhomma perinteisellä jatko + jatko + nivel + hylsy kepukalla. Jos on perinteinen katiton lada ilman niitä nostokorvia niin molemmat pultit saa yläkautta lenkillä. Asteekissa ei onnistu letkuhelvetin takia kuin apukuskin puoli, sama ruiskussa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jos on kerran kunnon monttu käytettävissä niin ei sitä moottoria kannata pungata kaikkine letkuineen ja tykötarpeineen ja läträtä vesien kanssa. Loota irti.
Eikä sitäkään painelaakerin takia tartte kokonaan lattialle pudottaa, lainaat jostain jonkun riskin kaverin pitelemään lootaa sen pienen hetken kun luikautat uuden laakerin paikalleen ja sitten lodju takaisin.
Jos sen lattiamaton kanssa pelaaminen hirvittää niin leikkaa se kepistä taaksepäin halki. Keskikonsolinrämmälehän siihen tulee enimmäkseen päälle ja jos siistin tahtoo niin voihan siihen laittaa palan jotain mustaa huopaa.
Eikä sitäkään painelaakerin takia tartte kokonaan lattialle pudottaa, lainaat jostain jonkun riskin kaverin pitelemään lootaa sen pienen hetken kun luikautat uuden laakerin paikalleen ja sitten lodju takaisin.

Jos sen lattiamaton kanssa pelaaminen hirvittää niin leikkaa se kepistä taaksepäin halki. Keskikonsolinrämmälehän siihen tulee enimmäkseen päälle ja jos siistin tahtoo niin voihan siihen laittaa palan jotain mustaa huopaa.