Olenko itse mokannut liikenteessä?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ukki

Olenko itse mokannut liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Olen mokaillut liikenteessä lukemattomia kertoja ja viimeisin oli sellainen, että tullessani sivukadulta pääkadulle, jossa oli ensin ylitettävä kevyenliikenteen väylä ennenkuin voi kääntyä itse ajoväylälle, käännyin oikealle ja suoraan jalkakäytävälle. Ajoi sitä eteenpäin montakymmentä metriä ennen kuin hoksasin missä ollaan menossa. Oli siinä jalkamiehet ja pyöräilijänaiset, ja päinvastoin, silmät pyöreinä. Ei muuta kuin pakki päälle ja takaisin kääntymispisteeseen ja sitten pääväylälle.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
ff8728

Re: Olenko itse mokannut liikenteessä?

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ainakin vierailla seuduilla saa olla tarkkana noiden kevyenliikenteen väylien kanssa. Eri "tieinssi" merkitsee vähän eritavalla noita väyliä, siis liikennemerkeillä.
warre 353w sedan,
THI-900

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Pari juttua tulee nopeasti mieleen.

Noin viikko sitten tilanteen pelasti vain toisen auton kuskin valppaus. Ajoin risteykseen, josta ajan liki päivittäin liika lujaa. Ajattelin, että en ehdi tielle ja että pitää pysähtyä + odottaa että toinen auto ehtii edestä pois... No kokeilin hieman jarruttaa ==> kaikki neljä pyörää lukkoon. Ohjasin sitten vaistomaisesti kohti lumipenkaa sisäkaarteessa, mutta samalla tajusin että se auto jota olin ajetellut odottaa olikin tilanteen tasalla ja pääsin tielle ilman kolhuja! Kiitos!

Toinen ehkä naurettavampi juttu myös minulle oli kun Kölnin keskustassa ajoin johonkin pirun torille, jonne todella ei olis saanu ajaa autola. No DHL:n rekka sitten tukki tien pois ja siellä oltiin sitten sumpsussa jonkun aikaa. Onneksi oli vuokrauto, jotta ei päästy ulkkareille kettuileen :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
aon

Viesti Kirjoittaja aon »

Kyllähän sitä aina joskus väsyneenä/vieraalla kalustolla/vieraassa paikassa tulee vähän huonoja ajosuorituksia. Joskus on ollut pari läheltä piti-tilannetta sen takia kun ei aina hanki muistaa, että uudehkon auton A-pilarin takana ehtii toinen auto olla piilossa melko pitkään.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Taannoin olin jossain muualla kaupungissa ajelemassa, en muista missä, ja oli leveä risteysalue mistä piti kääntyä vasemmalle. Oli vielä se jakajan merkki vinossa ja pimeä niin suhautin väärältä puolelta jakajaa :lol: Onneksi ei ollut pitkä eikä ketään tullut vastaan..
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Aikoinaan käytiin monta kertaa omalla autolla Leningradissa CCCP:n aikaan. Niillä matkoilla sitä tapahtui monia eriskummallisia asioita. Kivennavalla, vanhantien varressa, oli Bensa-asema, Viipurista tultaessa vasemmalla ja sinne oli yksisuuntaiset sisäätulo- ja poismeno-tiet. Tietysti ajoin vääriin suuntiin, kun se helpompaa Viipurista päin ajaville. Tankkasin Toveri S:n ja ajoimme taas vastavirtaan "Pietarintielle" Kappasivai siellähän oli kylän jalkautettu Miliisi vastaanottamassa turistia ja valmiiksi kirjoitettu Pismo kädessä arvo 2 ruplaa. Olipahan ukkeli huomannut jostakin tapahtumat. Todellisuudessa siitä selvittiin molemminpuolisella tyytyväisyydellä 2 mk:lla.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
tepuster

Viesti Kirjoittaja tepuster »

Axteekilla lasit jäässä ajoin liikenneympyrään. Valojen vilahtamisesta tajusin että siellähän on joku ja minä väistövelvollinen. Jarrut pohjassa luistelin ympyrään. Onneksi toveri oli hoksannut törmäilyni ja pysäytti ennen rysäystä. Päästi sitten minut menemään ja soitti vielä kunniakseni torvea.
BME316

Viesti Kirjoittaja BME316 »

tepuster kirjoitti:Axteekilla lasit jäässä ajoin liikenneympyrään. Valojen vilahtamisesta tajusin että siellähän on joku ja minä väistövelvollinen. Jarrut pohjassa luistelin ympyrään. Onneksi toveri oli hoksannut törmäilyni ja pysäytti ennen rysäystä. Päästi sitten minut menemään ja soitti vielä kunniakseni torvea.
Lasit jäässä tai ikkunat huurussa ei koskaan ajeta autolla, mitä jos olisit ajanut jonkun lapsen päälle joka kävelee kouluun? Ihan vain esimerkkinä siis.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
jusa

Viesti Kirjoittaja jusa »

Itte oon kyllä huomannu se ku mopoiässä vielä ollaan ja toistaseks pysytäänki vielä vähän aikaa, että autoilijat ei kyllä yhtään kunnioita mopoilijoita, kuukausi sen jälkeen kun sain mopokortin niin ajoin auton kylkeen.
Ajoin pyörätietä muina miehinä (oli sallittu mopoille) ja niin paikallisen sikafarmarin emännän audihan sieltä possautti tulehen, tein siinä sekunnissa ratkasun että ajanko kylkeen vaiko ojaan, jarruttaa ei olisi kerinnyt sillä matkaa oli noin 10-12metriä ja vauhtia noin 55-60km/h.
Noh onneksi ajoin kylkeen koska jos olisin ajanut ojaan niin mopoa ei olisi kukaan korvannut koska oma vikahan se on jos ojaan posauttaa, sai meinaan vakuutuksesta aikamoiset summat.
Sitä vain ihmetellään vieläkin että miten mulle ei käyny suinkaan ku mopo oli kuulemma lentäny voltilla peräluukun yli ja kömmein lennon jälkeen mopon alta :D . No saipahan tämä sikalan emäntä kuulla kunniansa siitä..
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jos ajoit mopolla pyörätietä 55-60 km/h niin omiin mokiinhan tuo menee.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
tepuster

BME316 kirjoitti:
tepuster kirjoitti:Axteekilla lasit jäässä ajoin liikenneympyrään. Valojen vilahtamisesta tajusin että siellähän on joku ja minä väistövelvollinen. Jarrut pohjassa luistelin ympyrään. Onneksi toveri oli hoksannut törmäilyni ja pysäytti ennen rysäystä. Päästi sitten minut menemään ja soitti vielä kunniakseni torvea.
Lasit jäässä tai ikkunat huurussa ei koskaan ajeta autolla, mitä jos olisit ajanut jonkun lapsen päälle joka kävelee kouluun? Ihan vain esimerkkinä siis.
Olinhan minä ensin vedellä päin suojatiellä kulkenutta naiseläjää. Se oli edellinen risteys. A-pilarit oli tajuttomassa jäässä enkä nähnyt mihinkään.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

tepuster kirjoitti:
BME316 kirjoitti:
Olinhan minä ensin vedellä päin suojatiellä kulkenutta naiseläjää. Se oli edellinen risteys. A-pilarit oli tajuttomassa jäässä enkä nähnyt mihinkään.
Miksi niitä ei voi puhdistaa...prkl :evil:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
tepuster

Ensin tietysti lämppäriltä kone tulille, lumet pois, sitten raaputtaen sisältä ja ulkoa. Sitten seuraava askel onkin messinkinen sikli.
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

piikkisellä ajaessa on tullut huomattua kuinka vaikea kaksipyöräinen on havaita. isolla tiellä on useempaan kertaan joutunut väisteleen kun tullaan kahen rinnan vastaan. yksikin nais henkilö lähti jostain 50m päästä ohittamaan vastaan tulevaa, eli minun kaistaa. siinä vähän aikaa saa miettiä että päällekkö meinaa ajaa, onneksi kaksi auto ja mopo sopii hyvin kahelle kaistalle kun vaan tajuaa väistää. kansainväliset käsimerkit tietysti on ainoa keino viestittää että toinen on töpännyt
omiakin töppäilyjä on sattunut. onneksi niissä ei ole ollut merkittävästi muita osallisena
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin