21083 1500i '00 "Kuiskari" Poistui Santaloukon Ladafarmilta
Lähetetty: 21.12.2008 21:11
Kuten jo ehkä on tullut selväksi, niin vanhempi versio hankki käyttikseksi ruiskusamaran.
Kyseessä on kolmiovinen, Bosch nelipisteruiskulla varustettu, EURO2 päästötason kulkine. Autolla oli ostohetkellä ajettu 108tkm. Mukana seurasi liikkeen täydellinen huoltokirja - öljytkin oli vaihdettu 7,5tkm:n välein. Faijasta tuli auton toinen onnellinen omistaja.
Kuiskari oli jäänyt edellisen omistajan jäljiltä seisomaan huhtikuussa 2006. Syynä omistajan halvaus. Toisen sairaudella ei toki saa tehdä pilkkaa, mutta lieköhän minkälainen elämäntapa ollut edellisellä omistajalla, kun etupenkin alla oli "grillipapeita" melkoinen läjä. Mutta takaisin asiaan. Auto oli siis ollut samoissa jäljissä 2,5 vuotta. Akku oli toki korjattu parempaan talteen.
Ilmoitus kyseisestä autosta oli tullut keltaiseen pörssiin alle 12 tuntia sitten kun soittelen, että sopiiko huomenna tulla katsomaan. Ja sopihan se. Olimme tosia, jotka olivat paikalla katsomassa. Venäläinen joppari oli käynyt jo katsomassa ja käynnistänyt auton. Oli muuten lähtenyt käytiin ekalla yrityksellä 2,5 vuoden seisonnasta
Tavara vastasi myynti-ilmoitusta ja niin lyhyen koeajon jälkeen teimme paperit. Auto toimi hienosti. Esim. jarrut eivät laahanneet ollenkaan! Vikojakin toki oli. Tyhjäkäynti puuttui ja CE-valo paloi. Tankissa oli kuitenkin niin paljon bensaa, että 250km:n matka kotiin taittui ilman ongelmia. Tyhjäkäyntikin löytyi, kun auto lämpeni. Tosin kotiin tultaessa akku oli tyhjä...
Laturista oli diodeita kuollut. Ne vaihtamalla laturi heräsi uudelleen eloon, tosin ensin unohtui kiristää yksi kenttäkäämi kunnolla kiinni ja valo jäi tyhjäkäynnillä hehkumaan
Vajaan viikon päästä ajelin sitten auton katsastuskonttuurille ja leima tuli heti. Kaikki oli ok.
Nyt kun auto on ollut käytössä kohta 1,5kk ja sillä on ajettu 2tkm, niin ainakin seuraavia huomioita olen tehnyt:
Moottori toimii nöyrästi, vetää hienosti myös pienillä kierroksilla.
Liian tehokkaat jarrut, menee herkästi lukkoon.
Selvästi hiljaisin lada mitä ikinä on tässä tuvassa ollut.
Todella kevyt ohjaus.
Ajoneston unohtaa kuitata melkein aina.
Latausjännite putoaa tyhjäkäynnillä.
Lukemani mukaan toimimattomat "indikaattorit" mittariston keskellä toimivat.
Toinen etujarru on hirttänyt kerran, mutta se on pitkän seisonnan syytä
Kaasu pitää survoa pohjaan, kun matto ei ole kiinni lattiassa.
Takakontin kaasupumput toimii!
Vaihteistoöljyn mittatikku on kätevä, mutta ilmanputsari pitää poistaa että siihen pääsee käsiksi.
Kojelaudan keskellä olevat tuuletusreiät ei pysy kiinni, tarvii varmaan jonkun "patentin"
Mutta kaiken kaikki tähän peliin on oltu tyytyväisiä. Kirjoitellaan sitten jatkossa, miten matka edistyy.
Kyseessä on kolmiovinen, Bosch nelipisteruiskulla varustettu, EURO2 päästötason kulkine. Autolla oli ostohetkellä ajettu 108tkm. Mukana seurasi liikkeen täydellinen huoltokirja - öljytkin oli vaihdettu 7,5tkm:n välein. Faijasta tuli auton toinen onnellinen omistaja.
Kuiskari oli jäänyt edellisen omistajan jäljiltä seisomaan huhtikuussa 2006. Syynä omistajan halvaus. Toisen sairaudella ei toki saa tehdä pilkkaa, mutta lieköhän minkälainen elämäntapa ollut edellisellä omistajalla, kun etupenkin alla oli "grillipapeita" melkoinen läjä. Mutta takaisin asiaan. Auto oli siis ollut samoissa jäljissä 2,5 vuotta. Akku oli toki korjattu parempaan talteen.
Ilmoitus kyseisestä autosta oli tullut keltaiseen pörssiin alle 12 tuntia sitten kun soittelen, että sopiiko huomenna tulla katsomaan. Ja sopihan se. Olimme tosia, jotka olivat paikalla katsomassa. Venäläinen joppari oli käynyt jo katsomassa ja käynnistänyt auton. Oli muuten lähtenyt käytiin ekalla yrityksellä 2,5 vuoden seisonnasta
Tavara vastasi myynti-ilmoitusta ja niin lyhyen koeajon jälkeen teimme paperit. Auto toimi hienosti. Esim. jarrut eivät laahanneet ollenkaan! Vikojakin toki oli. Tyhjäkäynti puuttui ja CE-valo paloi. Tankissa oli kuitenkin niin paljon bensaa, että 250km:n matka kotiin taittui ilman ongelmia. Tyhjäkäyntikin löytyi, kun auto lämpeni. Tosin kotiin tultaessa akku oli tyhjä...
Laturista oli diodeita kuollut. Ne vaihtamalla laturi heräsi uudelleen eloon, tosin ensin unohtui kiristää yksi kenttäkäämi kunnolla kiinni ja valo jäi tyhjäkäynnillä hehkumaan
Vajaan viikon päästä ajelin sitten auton katsastuskonttuurille ja leima tuli heti. Kaikki oli ok.
Nyt kun auto on ollut käytössä kohta 1,5kk ja sillä on ajettu 2tkm, niin ainakin seuraavia huomioita olen tehnyt:
Mutta kaiken kaikki tähän peliin on oltu tyytyväisiä. Kirjoitellaan sitten jatkossa, miten matka edistyy.