Paloi loppuun lähivalon poltin Lada 119 (Kalina)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Paloi loppuun lähivalon poltin Lada 119 (Kalina)
Paloi lähivalo poltin vasemmalta puolen, tietysti siltä hankalammalta uuden laittamista ajatellen. Ei tullut kysyttyä kuuluisko sekin takuuseen? Aukko umpioon on niin pieni, että vain yhdellä kädellä kerrallaan mahtuu operoimaan, eikä kohteeseen samalla voinut katsoa. Huomasin peilin olevan välttämätön työkalu jolla saattoi saada joitain havaintoja kohteesta. Kuminen suojus irtoaa vielä vaivatta, mutta "jousi" oli niin tiukassa että oli irrota myös kynnet sitä irrottaissa, ohjeissa oli "liittimien irrotus??" Tunteekohan suomentaja valoumpion rakenteesta mitään? Uusi H-7 poltin ei löytänyt millään paikkaansa, siihen ehti neuvomaan myös naapuri, huomasin onneksi että peilistä ohjetta otettaessa on myös "työliikkeet tehtävä peilikuvina". Jousta paikoilleen laittaessa kipein sormin pyysin naapuria "viemään minut Turkuun, jos tämä ei onnistu vartissa!" Naapuri oli juuri palannut Turusta mutta lupasi viedä jos tarvitaan: "Nyt se naksahti!" hän totesi, niin naksahti jousen toinen puoli, näkyi pysyvän silläkin paikoillaan, toinen sakara on vieläkin irti. Ajellessani Turkuun huomasin hosuneeni turhaan, aikaan treffiin oli vielä lähes 2 tuntia
Re: Paloi loppuun lähivalon poltin Lada 119 (Kalina)
En usko että takuu korvaa rikkonaista poltinta. Toki, jos niitä pitää vaihdella 10tkm välein, olisi aihetta etsiä isompaakin vikaa, mutta nuo venäläiset alkuasennus polttimot voivat olla melkosta sekundaa, joten voivat hyvin kyrvähtää aikastekin.
Ja eräässä japanilais merkissä, lähes kaikissa samassa mallissa tämmönen vika, liekö ominaisuus:
Jos takaa sammuu yksi takavalo (Niitä on yht neljä, kaksi kummallakin puolella) niin alkaa heti polttamaan jomman kumman puolen etupolttimoa. Ensi asennus polttimot kestivät yli 100tkm tässä autossa
Joten niistäkään ei ollut kysettä, vaan takavalon palaessa poltti myös laadukkaita h4 edestä. Edestä saattoi myös sipata parkki polttimot. Monia polttimoita tuli tämän kanssa rikottua, ennenkuin hoksasi vian olevan tuossa. Taitaa olla nämä nykyautojen sähköt niin "huippuunsa viritettyjä" että jännitteet ailahtelevat jo nuin pienestä? Ja kyseinen auto on vm -03 Nyt pelaa kuitenkin hienosti kaikki valot kun pitää kaikki hehkut ehjinä, ja edessä käyttää vain laatu H4 ja autolla on ajettu jo yli 300tkm kaikki samalla omistajalla
Ja eräässä japanilais merkissä, lähes kaikissa samassa mallissa tämmönen vika, liekö ominaisuus:
Jos takaa sammuu yksi takavalo (Niitä on yht neljä, kaksi kummallakin puolella) niin alkaa heti polttamaan jomman kumman puolen etupolttimoa. Ensi asennus polttimot kestivät yli 100tkm tässä autossa
