Siis ajoin lashnajallani ja bensa alkoi haista ja auto nykiä.
Takana tuli mukava bensavana. Kone sammui. Pysäyti auton ja auton alta putosi bensaa ihan kiitettävästi varsinkin nyt kun hinta oli 1.161e/l.
Avasin konepellin. En huomannut mitään erikoista.
Laitoin koneen käyntii ja bensaa alkoi virrata taas.
Huomasi, että jokin johto oli irronnut kaasarin alta. Laitoin sen kiinni ja käynnistin... toimi taas moitteettomasti.
Oliko kyseessä itse bensaletku? Jos oli miten sain sen käyntiin pysähdyksen jälkeen.
2101 sammui vauhdissa ja johto oli irti
-
Re: 2101 sammui vauhdissa ja johto oli irti
Kaasarissa oli siis vielä polttoainetta. Pyhä Henki ei riitä Ladaakaan käynnissä pitämään....Vaz2101 kirjoitti:
Oliko kyseessä itse bensaletku? Jos oli miten sain sen käyntiin pysähdyksen jälkeen.
Bensaletkuhan se oli mikäli jouduit sen kiinnittämään letkukiristimen avulla. Ohut harmaa kumimainen alipaineletku on toinen mahdollisuus. Se tulee virranjakajalta. Voiko sieltä tulla polttoainetta? 1200L mallissa ei paljon enempää letkuja sitten olekaan; sitä ei asteekkitauti riivaa.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Bensaletku se todennäköisesti oli jos kerran bensaa valui...
Olen nähnyt noista kaasuttimista irtoavan sen putkenpätkän mihin bensaletku tulee kiinni! Eli bensaletku on klemmarilla kiinni siinä putkessa mutta se putki on irti kaasarista.
Tarkastappa vielä oliko se bensaletku, se tulee moottorin toiselta puolelta bensapumpusta mikä taas on virranjakajan alla.
Olen nähnyt noista kaasuttimista irtoavan sen putkenpätkän mihin bensaletku tulee kiinni! Eli bensaletku on klemmarilla kiinni siinä putkessa mutta se putki on irti kaasarista.
Tarkastappa vielä oliko se bensaletku, se tulee moottorin toiselta puolelta bensapumpusta mikä taas on virranjakajan alla.
- NesteHukka
Kannattaa se kyllä korjauttaa kunnolla, jos sen nyt pystyy korjaamaan.
Nimittäin:
1. Jos tuo vuotaa vähänkin, niin tuossa on kyllä keskimäärin joku 0,3 bar paine, eli kun pumppu tuottaa kuitenkin aina yli moottorin tarpeen, niin siellä käytännössä on aina se paine.
Tietää siis bensakuluissa nousua, kun tuo helposti sitten vuotaa.
2. Jos se vuotaa, niin sillä polttaa äkkiä koko auton, varsinkin kun Ladassa on pakosarja samalla puolella mitä kaasari.
Nimittäin:
1. Jos tuo vuotaa vähänkin, niin tuossa on kyllä keskimäärin joku 0,3 bar paine, eli kun pumppu tuottaa kuitenkin aina yli moottorin tarpeen, niin siellä käytännössä on aina se paine.
Tietää siis bensakuluissa nousua, kun tuo helposti sitten vuotaa.
2. Jos se vuotaa, niin sillä polttaa äkkiä koko auton, varsinkin kun Ladassa on pakosarja samalla puolella mitä kaasari.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.