Sivu 1/2

Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 19:12
Kirjoittaja ff8728
Katsastin tuon Ladan, 1200 s -86. Päästöarvot co 3.42, hc 899, co2 10,00, O2 4.90.
Katsastaja sääti kaasaria siinä hallissa. Arveli että ilmavuodotkaan ei selitä noita päästöarvoja.
Mietin että mitähän hintaluokkaa tuon mallin uusi kaasutin lienee vaikkapa ulkomailla, puhutaanko kymmenistä vai sadoista euroista? Ehkä nuo päästöarvot ovat samat seuraavassakin katsastuksessa...

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 19:50
Kirjoittaja jimi
Ei taida tuo HC pudota pelkällä kaasarin vaihdolla?

Lähtisin ensin etsimään vikaa sytty-puolelta.

-Jimi-

P.S. Niin onhan koneessa vakio nokka-akseli?

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 19:57
Kirjoittaja ff8728
Ihan vakiovehkeet, pyörijän, jakajankannen, kärjet ja kondensaattorin uusin pari viikkoa sitten. Sytty 10 astetta ennakkoa, lampulla katottu.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 22:10
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 23:19
Kirjoittaja Joen musikka
ff8728 kirjoitti:
Mietin että mitähän hintaluokkaa tuon mallin uusi kaasutin lienee vaikkapa ulkomailla, puhutaanko kymmenistä vai sadoista euroista?
Kymmenistä,itärajan takana. :)

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 7.11.2008 23:36
Kirjoittaja Jokari
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Ohjekirjan mukaan jos haluaa tehottoman vehkeen ja perinteisen "lada"-tyhjäkäynnin. Vähän lisää ennakkoa niin kiskoo paljon paremmin ja käy paremmin tyhjää.
Mulla aika reippaat ennakot eikä ongelmia päästöissä.

Mut mites loput syttyvehkeet? Sulla on tietysti ne alkuperäiset muotoonvaletut tulpanjohdot? Mites tulpat? Katkojan kärkiväli/kosketuskulma kohdillaan? Venavälykset kohdillaan? I-putsari uusi?
Ilmavuotoja kannattaa kyllä etsiä vaikka käynnistysprayn kanssa, luvattoman usein horii ilmaa orkkiskaasarin läppäakselien välistä, kaasarin pohjan ja imusarjan välistä tms. Kiero kaasarin pohjakin on ihan arkipäivää.
Sopparuuvia kyllä kärsisi kääntää kiinnemmäskin. Moni asia vaikuttaa. 900 HC on ihan liikaa, joku 150-300 yleensä sellainen "normi".

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 8.11.2008 0:52
Kirjoittaja pikku-akka
Jokari kirjoitti:
Ohjekirjan mukaan jos haluaa tehottoman vehkeen ja perinteisen "lada"-tyhjäkäynnin. Vähän lisää ennakkoa niin kiskoo paljon paremmin ja käy paremmin tyhjää.
Mulla aika reippaat ennakot eikä ongelmia päästöissä.

Mut mites loput syttyvehkeet? Sulla on tietysti ne alkuperäiset muotoonvaletut tulpanjohdot? Mites tulpat? Katkojan kärkiväli/kosketuskulma kohdillaan? Venavälykset kohdillaan? I-putsari uusi?
Ilmavuotoja kannattaa kyllä etsiä vaikka käynnistysprayn kanssa, luvattoman usein horii ilmaa orkkiskaasarin läppäakselien välistä, kaasarin pohjan ja imusarjan välistä tms. Kiero kaasarin pohjakin on ihan arkipäivää.
Sopparuuvia kyllä kärsisi kääntää kiinnemmäskin. Moni asia vaikuttaa. 900 HC on ihan liikaa, joku 150-300 yleensä sellainen "normi".

jokari unohti vaihda veeperi ja myy sen jälkeen romumiehelle kymenlaaksoon, siellä romut on 10 kertaa kalliinpia, kun muualla suomessa. (vai onko hintataso jo tasaantunut, kun en ole pitkään aikaan foorumia seurannut.)

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 8.11.2008 1:03
Kirjoittaja Jokari
Pahus kun unohdin tuon tärkeän yksityiskohdan...no aina ei voi voittaa :?

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 8.11.2008 5:24
Kirjoittaja ff8728
Kiitos kommenteista! Jätän pian talviseisontaan ladan, tutkin nuo asiat tarkasti. Kärkiväliä on yli suositusten, siis silmävarallla säädetty.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 8.11.2008 17:52
Kirjoittaja mönssi
näyttäs pakoputkistoki vuotavan ku tuo o2 on nuin korkialla :?

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 8.11.2008 20:53
Kirjoittaja jta
Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Ohjearvohan on sytytykseen se 5-7 astetta. Eli et pahasti väärin muistellut.

Ja tosiaan jos katkojan kärkiväli on liian suuri niin sekinhän jo vaikuttaa sytkään silleen että menee myöhäsemmälle. Eli ensin tuo arvo kuntoon ja ja sitten kattoon sytytys ilman alipainetta. Ja tyhjäkäynti kohilleen myöskin.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 9.11.2008 10:05
Kirjoittaja ff8728
Laiton tuon kärkivälin 0.4, ja ennakon tuonne ohjearvon seutuun. Ehkä tasasempi tyhjäkäynti, tehot "väheni", kävin testaamassa tuossa ysitiellä. Saattaa päästöt olla lähellä oikeita nyt...En päässyt kun 125 mittarinopeuteen myötätuuleen, pitänee säätää tuota ennakkoa takaisin aikasemmalle...

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 30.12.2008 16:14
Kirjoittaja paskarotteloII
Jos haluat TOIMIVAN kaasarin, joka tekee jopa liikkeellelähtöalaväännön moottoriin, myös ja etenkin kylmänä. osta vaikka free technicsiltä ladaan korvauskaasari -weber-
PS: tää ei ole mainos ja joo, olen omistanut useammankin ladan ,mutta ikävä kyllä vasta nyt uskoin muita ja hankin webrun. Ero on sanoinkuvaamattoman suuri.
hinta 350e, elämä on. eikä sitä tarvi hukata auton mukana myöhemmin.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 30.12.2008 16:18
Kirjoittaja Jokari
paskarotteloII kirjoitti:Jos haluat TOIMIVAN kaasarin, joka tekee jopa liikkeellelähtöalaväännön moottoriin, myös ja etenkin kylmänä. osta vaikka free technicsiltä ladaan korvauskaasari -weber-
PS: tää ei ole mainos ja joo, olen omistanut useammankin ladan ,mutta ikävä kyllä vasta nyt uskoin muita ja hankin webrun. Ero on sanoinkuvaamattoman suuri.
hinta 350e, elämä on. eikä sitä tarvi hukata auton mukana myöhemmin.
Tulihan se sieltä eikä tarvinut edes Kymenlaaksolaisen™ sitä sanoa :lol:

Ostin itsekin webruni 200 km ajettuna eli uutena ja aioin kyllä jatkossakin ostaa uutena jos tarve tulee.

Re: Ladan kaasutin

Lähetetty: 29.1.2009 4:39
Kirjoittaja pölkkäri
mulla oli samoja ongelmia vein kaasarin tutulle 25.v asentajana oli konenalla aikoinaa katto kaasaria otti kaikki suuttimet vex.nakkas roskikseen weeberin vastaavat tilalle osa isompia suoristi alapuolen mihin tulee se bakeliitti tiiviste.yms no tulos oli päästöt ok ei kuolutta kohtaa kun polkasee polkimen kerralla lattiaan vetää nykimättä läpi koko kierros alueen ai niin ja kulutus tippu myös:-)