Ladan kaasutin
Ladan kaasutin
Katsastin tuon Ladan, 1200 s -86. Päästöarvot co 3.42, hc 899, co2 10,00, O2 4.90.
Katsastaja sääti kaasaria siinä hallissa. Arveli että ilmavuodotkaan ei selitä noita päästöarvoja.
Mietin että mitähän hintaluokkaa tuon mallin uusi kaasutin lienee vaikkapa ulkomailla, puhutaanko kymmenistä vai sadoista euroista? Ehkä nuo päästöarvot ovat samat seuraavassakin katsastuksessa...
Katsastaja sääti kaasaria siinä hallissa. Arveli että ilmavuodotkaan ei selitä noita päästöarvoja.
Mietin että mitähän hintaluokkaa tuon mallin uusi kaasutin lienee vaikkapa ulkomailla, puhutaanko kymmenistä vai sadoista euroista? Ehkä nuo päästöarvot ovat samat seuraavassakin katsastuksessa...
warre 353w sedan,
Re: Ladan kaasutin
Ei taida tuo HC pudota pelkällä kaasarin vaihdolla?
Lähtisin ensin etsimään vikaa sytty-puolelta.
-Jimi-
P.S. Niin onhan koneessa vakio nokka-akseli?
Lähtisin ensin etsimään vikaa sytty-puolelta.
-Jimi-
P.S. Niin onhan koneessa vakio nokka-akseli?
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Ladan kaasutin
Ihan vakiovehkeet, pyörijän, jakajankannen, kärjet ja kondensaattorin uusin pari viikkoa sitten. Sytty 10 astetta ennakkoa, lampulla katottu.
warre 353w sedan,
Re: Ladan kaasutin
Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Ladan kaasutin
Kymmenistä,itärajan takana.ff8728 kirjoitti:
Mietin että mitähän hintaluokkaa tuon mallin uusi kaasutin lienee vaikkapa ulkomailla, puhutaanko kymmenistä vai sadoista euroista?

2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Ladan kaasutin
Ohjekirjan mukaan jos haluaa tehottoman vehkeen ja perinteisen "lada"-tyhjäkäynnin. Vähän lisää ennakkoa niin kiskoo paljon paremmin ja käy paremmin tyhjää.Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Mulla aika reippaat ennakot eikä ongelmia päästöissä.
Mut mites loput syttyvehkeet? Sulla on tietysti ne alkuperäiset muotoonvaletut tulpanjohdot? Mites tulpat? Katkojan kärkiväli/kosketuskulma kohdillaan? Venavälykset kohdillaan? I-putsari uusi?
Ilmavuotoja kannattaa kyllä etsiä vaikka käynnistysprayn kanssa, luvattoman usein horii ilmaa orkkiskaasarin läppäakselien välistä, kaasarin pohjan ja imusarjan välistä tms. Kiero kaasarin pohjakin on ihan arkipäivää.
Sopparuuvia kyllä kärsisi kääntää kiinnemmäskin. Moni asia vaikuttaa. 900 HC on ihan liikaa, joku 150-300 yleensä sellainen "normi".
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladan kaasutin
Jokari kirjoitti:
Ohjekirjan mukaan jos haluaa tehottoman vehkeen ja perinteisen "lada"-tyhjäkäynnin. Vähän lisää ennakkoa niin kiskoo paljon paremmin ja käy paremmin tyhjää.
Mulla aika reippaat ennakot eikä ongelmia päästöissä.
Mut mites loput syttyvehkeet? Sulla on tietysti ne alkuperäiset muotoonvaletut tulpanjohdot? Mites tulpat? Katkojan kärkiväli/kosketuskulma kohdillaan? Venavälykset kohdillaan? I-putsari uusi?
Ilmavuotoja kannattaa kyllä etsiä vaikka käynnistysprayn kanssa, luvattoman usein horii ilmaa orkkiskaasarin läppäakselien välistä, kaasarin pohjan ja imusarjan välistä tms. Kiero kaasarin pohjakin on ihan arkipäivää.
Sopparuuvia kyllä kärsisi kääntää kiinnemmäskin. Moni asia vaikuttaa. 900 HC on ihan liikaa, joku 150-300 yleensä sellainen "normi".
jokari unohti vaihda veeperi ja myy sen jälkeen romumiehelle kymenlaaksoon, siellä romut on 10 kertaa kalliinpia, kun muualla suomessa. (vai onko hintataso jo tasaantunut, kun en ole pitkään aikaan foorumia seurannut.)
Re: Ladan kaasutin
Pahus kun unohdin tuon tärkeän yksityiskohdan...no aina ei voi voittaa 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladan kaasutin
Kiitos kommenteista! Jätän pian talviseisontaan ladan, tutkin nuo asiat tarkasti. Kärkiväliä on yli suositusten, siis silmävarallla säädetty.
warre 353w sedan,
Re: Ladan kaasutin
Ohjearvohan on sytytykseen se 5-7 astetta. Eli et pahasti väärin muistellut.Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Tuntuu siltä, että 10 asteen perusennakko on liian paljon. Mielikuva olisi sellainen 4-6 astetta eykk. En ole varma tarkkuudesta mutta alle 10 kuitenkin pitäisi olla. Taas saatan olla väärässä.
Ja tosiaan jos katkojan kärkiväli on liian suuri niin sekinhän jo vaikuttaa sytkään silleen että menee myöhäsemmälle. Eli ensin tuo arvo kuntoon ja ja sitten kattoon sytytys ilman alipainetta. Ja tyhjäkäynti kohilleen myöskin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Ladan kaasutin
Laiton tuon kärkivälin 0.4, ja ennakon tuonne ohjearvon seutuun. Ehkä tasasempi tyhjäkäynti, tehot "väheni", kävin testaamassa tuossa ysitiellä. Saattaa päästöt olla lähellä oikeita nyt...En päässyt kun 125 mittarinopeuteen myötätuuleen, pitänee säätää tuota ennakkoa takaisin aikasemmalle...
warre 353w sedan,
Re: Ladan kaasutin
Jos haluat TOIMIVAN kaasarin, joka tekee jopa liikkeellelähtöalaväännön moottoriin, myös ja etenkin kylmänä. osta vaikka free technicsiltä ladaan korvauskaasari -weber-
PS: tää ei ole mainos ja joo, olen omistanut useammankin ladan ,mutta ikävä kyllä vasta nyt uskoin muita ja hankin webrun. Ero on sanoinkuvaamattoman suuri.
hinta 350e, elämä on. eikä sitä tarvi hukata auton mukana myöhemmin.
PS: tää ei ole mainos ja joo, olen omistanut useammankin ladan ,mutta ikävä kyllä vasta nyt uskoin muita ja hankin webrun. Ero on sanoinkuvaamattoman suuri.
hinta 350e, elämä on. eikä sitä tarvi hukata auton mukana myöhemmin.
Re: Ladan kaasutin
Tulihan se sieltä eikä tarvinut edes Kymenlaaksolaisen™ sitä sanoapaskarotteloII kirjoitti:Jos haluat TOIMIVAN kaasarin, joka tekee jopa liikkeellelähtöalaväännön moottoriin, myös ja etenkin kylmänä. osta vaikka free technicsiltä ladaan korvauskaasari -weber-
PS: tää ei ole mainos ja joo, olen omistanut useammankin ladan ,mutta ikävä kyllä vasta nyt uskoin muita ja hankin webrun. Ero on sanoinkuvaamattoman suuri.
hinta 350e, elämä on. eikä sitä tarvi hukata auton mukana myöhemmin.

Ostin itsekin webruni 200 km ajettuna eli uutena ja aioin kyllä jatkossakin ostaa uutena jos tarve tulee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladan kaasutin
mulla oli samoja ongelmia vein kaasarin tutulle 25.v asentajana oli konenalla aikoinaa katto kaasaria otti kaikki suuttimet vex.nakkas roskikseen weeberin vastaavat tilalle osa isompia suoristi alapuolen mihin tulee se bakeliitti tiiviste.yms no tulos oli päästöt ok ei kuolutta kohtaa kun polkasee polkimen kerralla lattiaan vetää nykimättä läpi koko kierros alueen ai niin ja kulutus tippu myös:-)